Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 44

Rollkur - fortsatt veldig utbredt (ADVARSEL, STERKE BILDER)

Toppryttere som praktiserer rollkur:

Adelinde Cornelissen
    Edward Gal
    Matthias Rarth
    Patrik Kittel
    Cesar Parra
    Anky van Grunsven

And the list goes on and on and on. Men folk overser det, jubler for rytterne og later til å gi blanke blaffen. Vi har NORSKE ryttere som stolt praktiserer dette! Jeg tør ikke nevne navnene deres i frykt for å bli saksøkt eller noe. Men NÅR skal egentlig FEI våkne? Å skifte navn nytter ikke! De snakker om at alt er blitt så mye bedre, vi har jo flotte frk Cornelissen som alltid dras frem når jeg kaster ut mine brannfakler, men på ridesentre i hele verden foregår det den styggeste mishandling du kan tenke deg.

Noen provoserende bilder for dere som jubler for mr. Rath blant annet, men jeg elsker budskapet. Det kommer så tydelig frem.

Det rapporteres også som hester som ER BLITT DREPT UNDER DRESSURTRENINGER fordi man har ridd dem så hardt at de har fått akutte hjerteskader grunnet enormt stressnivå direkte relatert til hyperfleksjon!

http://www.ratemyhorsepro.com/news/c...-possible.aspx

Hestepassere som VASKER BLOD AV VEGGENE PÅ RIDEHALLEN fordi en hest kollapset da den ble ridd i hyperfleksjon for lenge! Og dette er kun de tilfellene som får se dagens lys! Tenk på alt som ingen hører noe om? Tenk på alle hestene, de "glade hestee med toppede ører som får bra fôr og stell, som skinner i pelsen", som mishandles to timer i strekk med 50 kg trykk i leppene og blod i sidene.

Hvorfor tones det ned? Hvorfor fortsetter vi å hylle disse grusomme menneskene? Hvorfor?!

(Fra Linda Dijks på FB)

ØYEBLIKKSBILDER, sier dere. I løpet av de fire fuckings årene jeg har hatt hesten min, i løpet av alle de øktene jeg har ridd på kandar, krevd samling ++, ALDRI har hesten min blødd fra munnen, ALDRI har hesten min sett ut som han har hatt rabies, aldri har munnen hans måtte motstå så enorme smerter påført av et menneske som disse hestene må. Aldri har han hatt såre, forvridde lepper og vrengte øyne. Nei, jeg har ikke ridd OL, jeg har ikke ridd LC:1 til godkjent engang, men hva er nå egentlig viktigst? Resultater eller hestevelferd? Jeg tror man fint kan ri en hest pent og samtidig ri GP dressur, om man bare klarer å se på hestene som følende individer først.

www.no-fei.com

Kall meg gjerne en gal ekstremist, men sannheten er at det ikke jeg som er ekstrem her :(
    Sist endret av Batmat : 24-04-2013 kl 23:22
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Fy f........... Jeg blir kvalm!!!!!

Jeg er jo dressurrytter og har planer om å nå opp i klassene med mine hester. Men aldri i verden om jeg kommer til å utsette dem for noe slik. Jeg vil heller ha en lykkelig hest som "bare" går MB dersom jeg må mishandle hesten min slik for å nå helt opp!!!

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Verden trenger slike som deg Nina, stå på!! Jeg brenner også for dressur og ønsker å utdanne hesten min til GP, men aldri starte annet enn lette klasser, kun for å vise at man kan nå tid uten vold. For det kan man.

Se på Anja Beran, Bent Branderup, Nuno og David Oliveira og alle disse, i tillegg til de som konkurrerer og som i tillegg rir nydelig, som feks Uta Graf!

Siter Opprinnelig skrevet av Batmat Vis innlegg
    Verden trenger slike som deg Nina, stå på!! Jeg brenner også for dressur og ønsker å utdanne hesten min til GP, men aldri starte annet enn lette klasser, kun for å vise at man kan nå tid uten vold. For det kan man.

Se på Anja Beran, Bent Branderup, Nuno og David Oliveira og alle disse, i tillegg til de som konkurrerer og som i tillegg rir nydelig, som feks Uta Graf!
    Takk for det :) Jeg har jo sterke meninger om ridning og hestehold - noe de fleste her vet om. Bla så er det mange som ser rart på meg når jeg forteller at dressurhesten min går på beite hele sommeren selv om jeg trener og konkurrerer :) Jeg SKAL ha lykkelig hest og jeg SKAL ha god magefølelse :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

HERLIG! You go girl :)

Triste bilder.... :( det er bare trist!!
    Jeg håper også vi får flere konkurranseryttere som Nina.

Det som skremmer meg er bare at mange i toppen rir nettopp slik og forsvarer det.
    Ofte vanskelig å debattere fra gulvet med en som rir på toppen. Man kan jo bare ta hjelmdebatten f.eks.

Men disse bildene lyver ikke. Stakkars stakkars fantastiske flinke hestene!

Grusomt!!
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Og vi snakker verdenselite her også!! Det skremmer meg ennå mere. Alle som ser opp til dem og tror at dette er måten å gjøre det på fordi dem gjør det.

Den siden der man signerer blir visst ganske bra spammet med alt mulig dritt. Synd!

Siter Opprinnelig skrevet av Aina Vis innlegg
    Og vi snakker verdenselite her også!! Det skremmer meg ennå mere. Alle som ser opp til dem og tror at dette er måten å gjøre det på fordi dem gjør det.
    Ukultur finnes i alle idretter. Og det er leit når man mister idolene sine, får vite at de har jukset, gått over lik for å komme dit de er. Dessverre er det vel bare i hestesporten det siste faktisk skjer og er akseptert av det internasjonale idrettsforbundet. Enig med dere andre, det er en skam for ryttersporten!!

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. En viktig underskriftsampanje mot rollkur
    Av Renate i forumet Dressur
    Svar: 30
    Siste innlegg: 09-02-2010, 19:58
  2. Rollkur Studie...
    Av Chinook i forumet Dressur
    Svar: 8
    Siste innlegg: 07-02-2010, 19:03
  3. Nei til rollkûr!
    Av Linoo i forumet Dressur
    Svar: 175