Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 3 av 3

Thumbs up Framgang og treningstips

Nå har jeg virkelig bestemt meg for at den lille ponnien i stallen skal få bryne seg. Han har ikke muskler i ryggen så han er litt salforma, men vi tar sjenkelvikning, prøver oss på litt versade, tar fordelsvendinger, rygger og trener på tempovekslinger samt overganger. Vi har også en del treninger der vi øver på å forlenge stegene over bommer, eller korte ned stegene over bommer både i trav og galopp, samt skritt.

Forhåpentligvis så vil han få mer muskler i kroppen, og begynne å løfte ryggen litt mer. Ingenting er bedre enn at hesten har muskler :-D

Såå, om dere har noen sånne baner der det ligger bommer eller kavaletter , lagt opp sjenkelvikning på en side, eller fordelsvending i midten av banen osv, så vil jeg gjerne få det!
    Legger ved et eksempel så dere vet hva jeg mener:
    http://i36.tinypic.com/2eklo2d.jpg

Jeg hadde vært litt mer forsiktig med å ri, og heller satset på å bygge opp ryggen fra bakken. :)

Ri framover og ikke gjør det for komplisert de første ukene, så går det fint å ri :) Jeg ville fokusere på store linjer og volter, og overganger i starten, og deretter sjenkelvikninger og evt. versader med lite tverring, så den ikke mister fremdriften. Dette er arbeid du også kan gjøre ute på tur. Ri effektivt, og ikke for lenge i trav og galopp i starten. Avslutt når (eller før) den blir sliten, arbeid med melkesyre bryter ned musklatur fremfor å bygge opp. Bommer er fint som supplement.

Og for all del: Ri lett i starten. Hvis den blir spent når du setter deg ned, ri lett litt til! Lykke til :)
    Sist endret av eligj : 02-05-2013 kl 23:14

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. treningstips
    Av Gustur i forumet Islandshest
    Svar: 4
    Siste innlegg: 24-01-2011, 20:41
  2. Mac Gyvers framgang
    Av Henarn i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 0
    Siste innlegg: 03-05-2010, 18:02
  3. Framgang!! Bristet ribben og forstua fot!
    Av Kaja&HP i forumet Sprang
    Svar: 9
    Siste innlegg: 10-03-2009, 21:23
  4. Har vi hatt framgang?
    Av Nikita i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 17
    Siste innlegg: 08-03-2009, 10:50
  5. treningstips?
    Av Anne&gneistene i forumet Islandshest
    Svar: 8
    Siste innlegg: 09-12-2008, 23:14

Regler for innlegg