Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Question Null selvtillit

Jeg hopper med en kaldblods som virkelig elsker å hoppe. Når jeg er i salen så hopper han glatt en meter bane, jeg har ikke satt det noe særlig mer opp på grunn av meg selv.
    Men altså, om jeg prøver å løshoppe han så vil han ikke hoppe over/ gå over en bom engang. Så jeg spurte venninna mi og hun sa han manglet selvtillit.

Så er det noen øvelser jeg kan gjøre for at han skal få mer selvtillit uten rytter?

Tror kanskje det er mer nærliggende at hesten ikke forstår han skal over

Hvordan gjør dere løshoppingen? Har du leid ham over, løpt over med ham, longert over?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Når jeg leier så går han over så lenge jeg er fremfor han, ellers stopper han bare. Når jeg har han løs så vil han helst bare stå i et hjørne og spise gress, ettersom det er gresstufser i kantene rundt hele ridebanen. Løper jeg over så hopper han, men da blir han gjerne litt for sterk så han har dumpet i meg slik at jeg har holdt på å havne under han, derfor prøver jeg ikke på det igjen.
    På longeringa så gidder han ikke opp i fart engang, men vi har ikke longert noe særlig med hverandre. Så vil ikke begynne med det i sprangen og gjøre ting verre.

Høres mer ut som du trenger å lære deg litt mer om hestens kroppspråk, og hvordan du skal påvirke hesten når du står på bakken :)

Høres også ut som at dere kan trenge hjelp av noe slag - instruktør eller en som kan mer om dette. Har du noen slike rundt deg der du bor? Og hvor gammel er du?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jeg blir femten i mai, og har dessverre null mulighet til instruktør.. :/

Siter Opprinnelig skrevet av Coldspace Vis innlegg
    Jeg blir femten i mai, og har dessverre null mulighet til instruktør.. :/
    Ok Og ingen venninner som har erfaring med løshopping?

Da tror jeg at det beste er å vente med løshoppingen til du har en som kan vise deg. Hvis hesten trives med sprang, så kos dere med det, og gjør andre ting på banen sammen. For eksempel kan du legge bommer og gå/løpe over med ham, eller bare fjase rundt og leke. Her er en tråd: http://www.hestene.no/forum/showthre...ht=leke+hesten

Det finnes også mange gode videoer på nettet om hestens kroppsspråk hvis du vil lære mer om det. Lykke til!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. vrang hest! eller rett og slett null sammarbeid?
    Av Trinesblåsberg i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 21
    Siste innlegg: 29-10-2011, 10:25
  2. Null respekt !?
    Av ChristinaM90 i forumet Problematferd
    Svar: 80
    Siste innlegg: 16-09-2009, 10:50
  3. Null inspirasjon og null kreativitet
    Av Ina&Gydja i forumet Fotoforum
    Svar: 8
    Siste innlegg: 04-01-2009, 17:53
  4. Null respekt for pisk.