Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Mitt første sprang stevne etter mange år pause.

På søndag skal jeg starte sprangstevne med skoleponnien der jeg jobber. Har hatt jevnlig trening med han,men først nå i det siste vi har begynt med sprang. Så har meldt oss på 40 cm klasse for å få en grei start og en høyde som vi begge takler.Men det jeg øsnker å hvite er om noen kan gi meg noen stikk ord som jeg kan huske på til stevnet.

Å puste :) Veldig mange får store stevnenerver før de skal starte, så min beste teknikk er å tenke *hva er det værste som kan skje?* før jeg skal inn, skrike "YOLO!!!" inni meg og ri inn Nå starter jeg ikke sprang, men tipper det funker like bra, hehe. Så lenge jeg husker å puste blir jeg hverken shaky, stiv eller spent, og får en avslappet og kul hest
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

å puste er ikke min sterke side men blir en fin trening på det :)ja det er vel det samme med sprang så får bare puste å tenke positivt :)lura litt på om det e best å stå i 2 pungt sits eller sitte ned tl hinderet?ponnien har nøla litt mot hinder,men det er mest om det er over 45 cm.vi starter 40 cm som en trenings stevne for hannes og min del.

Nå er jeg ingen sprangperson, men definitivt sitte før hinderet. Da får du mye bedre kontakt med hesten, og det er lettere å holde et jevnt og fornuftig tempo :) Om du sitter godt i salen, med bena lagt komfortabelt rundt hesten før hinderet (slik at du "rammer den inn") er det mye større sjanse for at dere får en fin tur over og ingen stopp eller andre vegringer. Husk å holde en jevn kontakt på begge tøylene og ikke ha en åpen sjenkel, da er det veldig lett at de havner skeivt på hinderet, spess om du har en veldig følsom hest

Og lykke til! Ta det som om det er en helt vanlig trening, det er da det er lettest :) Tenk rideveier og tempo, få en fin rytme og teknikk, så blir det mye hyggeligere om dere prøver å komme gjennom fortest mulig :) Det er jo bare for gøy!
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

fulgte rådene og vi ridde feilfritt i 40 klassen:)Kjente det var bra vi ikke melte oss på 50 cm.Hesten syntes dette var nok å en fin start på stevne sesongen :)på oppvarmingen gikk det ikkeså bra,men fikk masse råd av ho som eier hesten.tusen takk for rådene

Min lille baby ♥

Ri som på treninger, da blir alt så lett

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Skal på mitt første D-stevne
    Av Henarn i forumet Sprang
    Svar: 22
    Siste innlegg: 15-11-2008, 22:54
  2. Hvor mange klasser (max) rir du på ett sprang stevne?
    Av Linoo i forumet Konkurranseridning/stevner
    Svar: 17
    Siste innlegg: 16-06-2008, 14:47
  3. Mitt første stevne
    Av Andrea i forumet Konkurranseridning/stevner
    Svar: 38
    Siste innlegg: 02-05-2008, 11:19
  4. mitt første stevne med løkulfen
    Av Flashback i forumet Diverse
    Svar: 34
    Siste innlegg: 30-03-2008, 17:54
  5. Mitt første stevne med Felex