Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 13 av 13
    Signerer Wildy helhjertet, og det høres ut som dere hadde en første økt som vil gi god effekt på lang sikt. Håper du oppdaterer her etterhvert:).

I går hadde vi nok en henger økt. Planen var å trene hver dag, men er ikke alltid tiden strekker til. Hun hadde ett helt annet blikk denne gang, da hun så hengeren. Virket mer nysgjerrig på hva planen min var i dag. Denne gang hang jeg bøtten fremme i hengeren igjen. Leide opp på lemmen, og da hun så den, gikk hun rett inn på egen hånd. Lot henne spise litt, rygget halveis ut, roste og gav godbiter og rygget helt ut. Dette repiterte vi flere ganger uten problem. Hun var helt rolig under hele økten.

I dag skal vi på trening igjen, så er spent på hvordan det kommer til å gå. Ikke optimalt å reise med henne nå som vi er så godt i gang med lastetrening. Men slik er det. Har satt av god tid og håper det går like fint i dag.
    Mvh Cathrine

Noe som veldig mange ikke tenker over er selve kjøringen. Dette kan være en faktor. Når man svinger, kjører over dumper, bremser og gasser, så må hesten klare å balansere seg. Jeg kan se for meg at flere hester gruer seg til selve kjøringen pga dette. Det kan være andre forhold i hengeren; som for varmt, for mørkt, for kaldt, for trangt, for mye trekk og andre ting. Det kan være summen av flere slike faktorer som gjør at hesten syns det er ubehagelig å stå i en henger. Da kan du trene så mye du bare gidder, det hjelper ingen ting om ikke disse årsakene blir fjernet (HVIS dette er tilfellet for din hest da, må ikke nødvendigvis være det).

Ikke helt lov men, jeg har faktisk testet dette selv og vært bak i en henger under kjøring. Det var en hestekyndig sjåfør, men det var ubehagelig opplevelse å stå bak i hengeren. Det blir så mye sterkere etterdønninger der fremfor inni selve bilen. Dumpene oppleves større, svingene, stoppene osv. Og det bråker noe helt grusomt. Særlig i tunneller. Kan tenke meg hvordan det er for hester med så mye sterkere hørsel enn oss.

Bare nevner det, ha dette litt i tankene også. Hestene kan vegre seg for dette uten å nødvendigvis være redd.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Kjøpe henger...tips til hvilken henger?
    Av Burgerfrelst i forumet Transport av hest
    Svar: 36
    Siste innlegg: 20-10-2010, 23:01
  2. Skape problem? Skjule problem?
    Av Nettan i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 26
    Siste innlegg: 22-05-2010, 01:15
  3. problem med lasting på henger
    Av 200silje i forumet Transport av hest
    Svar: 12
    Siste innlegg: 30-04-2010, 16:06
  4. Enakslet henger for en hest vs. boggie henger?
    Av StelpaogMalin i forumet Transport av hest
    Svar: 24
    Siste innlegg: 05-04-2008, 15:24
  5. Problem på tur
    Av Ingvild i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 24
    Siste innlegg: 08-05-2007, 15:58

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg