Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 22 av 22

Hest som skubber og klør seg på mennesker

Dette med at enkelte hester har et behov for å klø hodet oppetter oss, så fikk jeg høre av veterinæren som behandlet Dalton på slutten at dette var karakteristiske trekk for en hest med Head Shaking Syndrome.

Vi har en tendens til å feie mange, hva vi anser som irriterende uvaner, under teppet uten å forsøke å forstå hvorfor.

Om vi visste hvorfor de gjør som de gjør så er det også enklere å akseptere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Siter Opprinnelig skrevet av Harneshaug Vis innlegg
    Ja sant det og jada, jeg innrømmer gjerne at de er deilige å
    Tror egentlig ikke vi har så ulikt syn på ting, jeg er bare mot bruk av godbiter av en eller annen merkelig grunn.. Jeg vil så gjerne at belønningen skal være "meg" om du skjønner, en snill og grei "meg" som hesten synes det er kjekt å være sammen med og at belønningen på en måte er at vi har det kjekt sammen :)
    Dét går jeg ut fra er det samme med deg men hos meg er godbiten et rosende ord, rubbing i manken eller bare at jeg slapper av i kroppen og står og oser " kosekos" i holdningen min. :)
    I fare for OT tråden, må jeg bare få lov å si at det er et av livets snodigheter jeg ikke forstår. Det blir for meg som å bruke gummiklubbe til å slå inn spiker med, når hammer er den beste verktøyet, eller gå en omvei når jeg kan gå rett på målet. F.eks så lærte føllebølle på en dag, et verktøy som funker like godt over 2 år etterpå, selvsagt kunne jeg brukt (og bruker) kløing osv, og/eller press, og han er så lærenem at han hadde fikset det også, men aldri i livet om motivasjonen for å gjøre rett hadde vært så sterk. Og så kommer den lille, men store bieffekten av slik trening; tillitt. Den har vært klar målbar ifm trening av hester ved ulike metoder. Hvordan kan man da si nei takk? Det liker de jo oss enda bedre når vi gir dem godbiter, fordi det skaper en posetiv stemning Blir for meg som Julaften med og uten pakker, for hva ville Julen vært uten forventninger (les: dopamin)?

Det gjør godt for kropp og sjel og ha posetive vibber og hvorfor skulle det være annerledes for hester? (masse dyreforsøk som viser dopamineffekten på dyr ifm trening så der er vi ikke annerledes)

Nå var jeg heldig at Epona har hatt en blogg om dette tema også, og de skriver jo så mye bedre enn meg, så derfor les denne: http://epona.tv/blog/2013/february/trick-andor-treat

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hest som klør og klør og får sår
    Av Tvillingmamma i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 15
    Siste innlegg: 10-02-2011, 10:12
  2. Hest som klør seg opp etter tre, mister hår
    Av spinnvill96 i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 7
    Siste innlegg: 28-08-2010, 18:58
  3. At hesten klør på mennesker
    Av Ragnhild i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 71
    Siste innlegg: 01-05-2009, 16:04
  4. Hest som klør
    Av Ingvild i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 3
    Siste innlegg: 15-10-2008, 22:21
  5. Hva er det med eldre mennesker og overvektige mennesker??
    Av stine i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 31
    Siste innlegg: 15-09-2007, 17:14

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg