Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 18 av 18
    Siter Opprinnelig skrevet av Silfur Vis innlegg
    Kjenner et par som jobber der. De var veldig begeistret i begynnelsen, men det gikk fort over for å si det sånn. Vet ikke hvor mye jeg skal utdype det, men det er DÅRLIG stell av hestene. Om noen vil at jeg skal forklare mer så ta gjerne kontakt med PM. Er ikke så idyllisk som det ser ut som
    Og vi har jo en del bildebevis
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

http://www.facebook.com/pages/Tattin...67922769914895

Danica Athene 1997 ~ 2012 Borte gjemt, men aldri glemt

R.I.P Zalo <'3 Augustina sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    25
    Bilder
    1
    Kan vel si jeg har ganske god og lang erfaring med Lefdals Rideskole. Var der for første gang på rideleir i 2003 tror jeg, og i 2007 begynte jeg å jobbe der. Jeg var der mye på sommeren, jobbet mye i helgene og andre ferier, og trivdes godt. Det var mye hest, og mye ble sett mellom fingrene- og det er ting en kanskje ikke ser før en kommer bak fasaden. Likevel var det ikke "verre" enn mange andre steder, er jo alltids noe å plukke på i rideskoler. De hadde gode og utdannede instruktører og stedet var ikke for stort, og selvom det var mye hest så var det ikke som nå.

Utover tiden min der skulle alt bli så mye større, det skulle satses mer på og husker på sommeren i 2008 så hadde de tatt seg vann over hodet. Det var for mange barn per uke, for mange hester, og for få folk. Jeg var 16 år den sommeren, og ble sett på en god rytter og en utmerket instruktør (hadde ofte drop-in-timer osv)- og hadde mange som kom tilbake kun for å ri på timer for meg av både voksne og barn. Jeg fikk være instruktør på rideleiren, og det gikk greit, i alle fall inntill jeg innså det at jeg som 16 år uten noen utdannelse, ikke en gang er myndig. Foreldre reiste fra stedet i god tro om at barna ble tatt godt hånd om av voksne og utdannede personer, men i stedet var det kanskje 1-2 voksne som hadde de mest erfarne kursene, og resten av oss var for det meste under 18år. Joda, ingen av barna klagde og de ble tatt hånd om, men selv fikk jeg beskjed om å lyve om alderen. Etter en uke som instruktør for to fantastiske grupper, så degraderte jeg meg selv til rytter og instruktør for drop-in-timer igjen. Jeg ville ikke ha på min samvittighet at jeg hadde ansvaret for så mange barn og lyve til foreldrene så de tror jeg var voksen.

I tillegg var det stor forandring på hestefronten den sommeren. Det var hele 125 hester på gården på det meste (om ikke fler), og ingen hadde tid til å gå over alle og passe på. Jeg husker det var tre hester med lymfeangitt samtidig, og de ble ikke behandlet annet enn med omslag, fordi veterinær var for dyrt for så lite. Jeg stelte disse hver eneste dag i to uker, sørget for at de fikk omslag og bevegelse og ja, men den tredje uken var det manko på hester, så to av tre ble satt rett inn i rideskolen igjen. Den ene gikk på erfarent kurs første dagen, og det var ikke små høyder den hoppet på time nummer to den dagen nei..

Etter all den energien jeg la i jobben (husker første sommeren hadde jeg jobbet fra rundt 05:00 på morgenen til ofte 24:00 på kvelden i tre uker i strekk), fikk jeg rett og slett nok. Jeg ville ikke lenger være en del av det, fordi jeg ikke klarte å strekke til- og jeg fikk ikke akkurat mye hjelp heller. Jeg fikk nok, kom i krangel med en av overhodene hvor jeg sa det jeg mente, pakket sakene og dro på dagen. Etter det var det også flere som dro.

Zalo var jo kjøpt fra Lefdals, og han var ikke i god forfatning da jeg fikk han. Brukte kjempemye energi og penger på å rette opp i helt enkle ting som kunne vært unngått med regelmessige tannrasper og ikke minst ordentlig skoing. Han var det dog ikke mr. L efdal som eide, så han lurte ikke meg på pengefronten- men vær obs på å kjøpe hest derfra. De fleste hestene er fine i utgangspunktet, men for guds skyld ha en god veterinærsjekk av egen veterinær først.

Når sant skal sies tror jeg mye har forbedret seg igjen siden jeg sluttet der og etter den nye hallen kom opp, men dette er hva jeg har opplevd bak fasaden. Jeg koste meg glugg ihjel på rideleirer og weekendkurs, men da ser man jo ikke under overflaten. Jeg vet heller ikke mye om instruktørene der nå, men jeg tror ikke jeg ville vært komfortabel med å slippe av min unge (den dagen det blir et tilfelle :P ) på det stedet. Jeg ville valgt et langt mindre sted, med færre hester, færre elever per uke og ikke minst med voksne mennesker som har ansvaret for barna. Og ikke minst et sted hestene er i godt hold og er friske og raske. Sist jeg var på lefdal i 2011, tok jeg nesten til tårer da jeg så noen av "de gode gamle" som har vært der år ut og år inn. De så alt annet enn bra ut for å si det slik.

Ikke meningen med drittslenging eller noe her, dette er helt og holdent ærlighet fra min side. Jeg har møtt utrolig mange herlige og flinke mennesker der som alltid gjør sitt beste, men det var i alle fall out of our hands den tiden. Kan være ting er mye mer på stell nå og fraråder ikke folk å dra dit, men vær obs..
    AUGUSTINA&LÖWENHERZ
    Et grundig arbeid gir et godt resultat.
    - Blogg -

Jeg bøyer meg i støvet for en ærlig historie augustina!
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

Hvis jeg skriver hva jeg vet, så blir det vel kanskje uthenging? Eller hvor går grensa?
    Dumme regler.. Det er liksom sånn at alle de mørke sidene må ut i lyset, men er vel bedre at det skjer gjennom en avis eller liknende..
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

Ja. Ubekreftede rykter og/eller negativ omtale uten noen dokumentasjon og så videre vil ikke hjelpe noe eller noen.
    Sist endret av GryCat : 10-06-2013 kl 09:06

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jeg har vært på rideleir der veldig mange ganger. Det er utrolig fint der de har en stor stall inne, 3 stallen ute og en privat stall på gården til Anders Lefdal (han som eier hele stede). De har 2 ridehus, en ute bane (sprangbanen), gallopbane, feltrittsbane og flotte turmuligheter. De er veldig flinke til å velge en hest som passer deg etter ditt nivå og det du ønsker. Lefdals har en egen hjemmeside som du kan få info og bilder på. Eller gå på YouTube.no og søk på Lefdals rideskole og se på videor.

Men uansett alle stallen har sine "mørke sider". Så det er ikke greit og lage rykter om en stall/rideskole. Og lefdals blir hakket veldig ned på av sånne små ting som har skjedd for flere år siden. Det syntes ikke jeg er greit for nå har lefdals fått mye mere orden i sakene, så ikke grav så dypt ned på det som har skjedd. Men heller det som skjer nå!-mitt ord er sakt!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Lefdals Rideskole ;)
    Av Tinee-girl i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 20
    Siste innlegg: 01-08-2010, 20:35
  2. er det fine hester på lefdals rideskole??
    Av Sandra + Bogi i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 8
    Siste innlegg: 18-09-2009, 21:48
  3. Idiotsikker veiforklaring til Lefdals rideskole?
    Av Wendy-J i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 2
    Siste innlegg: 23-06-2009, 08:53
  4. Lefdals
    Av Maja i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 211
    Siste innlegg: 12-03-2008, 23:14
  5. Høstleir på lefdals:)
    Av Maiken k i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 8
    Siste innlegg: 24-08-2007, 23:02

Regler for innlegg