Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 58
    Hva er galt med å ha ett eller annet på hodet til hesten som man kan ta i, hvis noe skjer? Man behøver jo ikke å bruke det, om det ikke trengs. Jeg kunne jo fint ridd uten hjelm, jeg faller jo nesten aldri av. Men jeg gjør det ikke allikevel.

Er det en prestisjesak, å ikke ha noe på hestens hode? Er prestisje et godt argument? Trenger man egentlig bevise noe for andre, om man vet selv at man har kontroll?

For meg spiller det ingen rolle hva folk rir med eller ikke rir med så lenge de har kontroll. Jeg er så flink til å si i fra om noe plager meg at jeg helt sikkert klarer å si i fra om jeg opplever situsajonen truende på noe vis
    Stahet er en god ting, man må bare vite når man tar feil

Jeg bryr meg fint lite om rytter i samme ridehus sitter feil vei på hesten - så lenge det ikke fører til unødig ubehag eller mishandling av hesten.

Sprang/dressursal, bitt/bittløst, med/uten sal, med/uten hjelm, uggs eller ridesko, halsring eller pessoa... Er du en fornuftig rytter som følger ridebanereglene kam du holde på med hva enn du vil :)
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Null problem her:) Dog er jeg verken dressur eller sprangrytter men en herlig blanding av det meste x)
    Skjønner ikke problemet til de som ikke ønsker å ri i hall med hest som er kontrollert
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

http://www.facebook.com/pages/Tattin...67922769914895

Danica Athene 1997 ~ 2012 Borte gjemt, men aldri glemt

Såklart kunne han hatt en grime på hodet til hesten tilfelle noe skulle skje og man trengte noe å ha tak i, når jeg rir i halsring selv kan jeg gjerne ha grime på hodet til hesten uten at det påvirker noe negativt, men da jeg alltid rir slik når jeg er helt alene med hesten pleier jeg å ta den av før jeg rir. Selvom det ikke har så mye med saken å gjøre, når jeg trener i halsring leier jeg alltid i grime til og fra ridehallen og har grimen lett tilgjengelig hengende på gjerdet i nærheten av volta jeg bruker for å hoppe av og ta den på ved behov.

Tusen takk for svar alle sammen, utrolig interessant å lese andres synspunkter på saken! Må også si jeg er positivt overrasket faktisk, hadde ikke egentlig forventet at noen ville si at det var okei, utifra bare det faktum at hesten ikke har noe på hodet. Men FH-folket ser visst på helhet fremfor hvilket utstyr som brukes og ikke - gøy å lese!

Som sagt, personlig ville jeg mye heller delt ridehall med en balansert og harmonisk ekvipasje som jobber med sine egne saker i fred og ro og som rir i halsring, kontra en stresset hest med en stresset rytter som sliter med å holde kontroll med hodelag. Jeg kommer aldri til å dømme en ekvipasje utifra hva slags utstyr de bruker når de trener.
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Vel, jeg mener at så lenge en kan feste tøyler, remmer eller tau til noe så kan man finne en idiot i andre enden, uansett om det er bitt, bittløst, halsrem eller hva det måtte være. Helhet er langt viktigere enn hva de velger å bruke av utstyr.

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Jeg hadde fint kunne ridd med vedkommende i hallen. Det finnes vel forøvrig ikke regler om at man må ha det og det utstyret på når man rir egen hest i ridehall?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Harneshaug
    Guest
    Jeg skjønner ikke helt vitsen med spørsmålet, eller egentlig gjør jeg men jeg lar meg provosere av det så da så :)

Dressurryttere! Helt ærlig, ville du ridd i samme hall som ham?

Jeg synes spørsmålet er umulig å svare på. Vis et bilde av en westernrytter eller islandshestrytter og de fleste ville ikke hatt betenkligheter med å svare at det ikke hadde vært et problem. Vel, jeg har ridd sammen med begge eksemplene og har fått bakoversveis av ridningen og har måttet forlate ridehallen for ikke å bli ridd ned.

Så det er for min del ikke utstyret som avgjør om jeg vil ha noen rundt meg eller ikke, det er rytteren som er avgjørende og hvordan de ter seg blandt andre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Harneshaug
    Guest
    Jeg har DEN sinsykt gode kommentaren til innlegget ditt Birre men skal for folkehelsas skyld la det lige :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hva ville dere gjort hvis dere var i samme situasjon ?
    Av JeanetteU i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 32
    Siste innlegg: 22-11-2011, 01:11
  2. Hva synes du? Helt ærlig! Rytter vs hest
    Av Vissvass i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 18
    Siste innlegg: 08-04-2011, 22:44
  3. Ærlig hest?
    Av Krussedull i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 17
    Siste innlegg: 30-01-2010, 00:16
  4. 100 % ærlig?