Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Kurs på østlandet i år? (Barokk/klassisk)

Noen som vet om det arrangeres noen kurs med barokk/klassiske instruktører på østlandet i år? (Ikke akademisk)

Gjerne barokk/iberisk ridning er veldig velkommen, eventuelt Trollspeilet? :)
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Nysgjerrig på hva det er ved skillet mellom barokk og akademisk som gjør at du ikke er interessert i akademisk kurs (hvis jeg tolker deg riktig)? Spør kun av ren nysgjerrighet, og forstår hvis du ikke vil utdype.

Burde kanskje forklart bedre hva jeg mener, med akademisk tenker jeg mer Academic Art of Riding by Bent Branderup, barokk blir en videre betegnelse på liknende type ridning praktisert rundt omkring i Europa men som ikke følger Branderups treningsskala etc :)

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    30
    Nå spør jeg sikkert litt dumt, men hva er f.eks. Solveig Schachts(eller hvordan det skrives..)? Hun har jo "gått i lære" hos Bent Branderup, men hun driver med barokkridning ut i fra hva hun skriver på eks. nettsiden sin som forøvrig også heter Barokkridning Ikke at jeg på noen måte anbefaler henne, men er bare nysgjerrig. Hvordan er forskjellen på ridestilen f.eks. og andre ideer og meninger? Du trenger selvsagt ikke svare siden innlegget mitt er veldig OT, men jeg er bare kunnskapstørst:)

Hør hos Stall Myhre. De har alt mulig og det kommer noe ganske snart.

http://www.stallmyhre.com/

Siter Opprinnelig skrevet av Gudhild Vis innlegg
    Nå spør jeg sikkert litt dumt, men hva er f.eks. Solveig Schachts(eller hvordan det skrives..)? Hun har jo "gått i lære" hos Bent Branderup, men hun driver med barokkridning ut i fra hva hun skriver på eks. nettsiden sin som forøvrig også heter Barokkridning Ikke at jeg på noen måte anbefaler henne, men er bare nysgjerrig. Hvordan er forskjellen på ridestilen f.eks. og andre ideer og meninger? Du trenger selvsagt ikke svare siden innlegget mitt er veldig OT, men jeg er bare kunnskapstørst:)
    Det er nok veldig vanskelig å definere hvor skillet går og hvilke begreper som konkret er hva, men utifra hva jeg har inntrykk av så underviser Solveig i noe jeg selv til kalle akademisk ridning :) Elevene hennes er nok svært godt rustet om de feks plutselig dukker opp på et kurs med Bent himself og siden hun er Norges andre ridder under Bent underviser hun nok etter hans prinsipper som kalles Akademisk Ridekunst. :)

Barokkridning er vel kanskje mer ridestilen som ble praktisert under barokken som jeg tror er mer bygget på kunsten å ri en hest slik de måtte i strid, kontra dagens dressur som er til for å se vakkert ut innenfor fire vegger fremfor en hest som vil avgjøre om du dør eller overlever et slag :) Innebærer ofte øvelser over marken etc høyere opp på treningsskalaen. TROR jeg :P

Det jeg egentlig vil frem til er at jeg ønsker en instruktør som ikke kommer ett fra Starum og konkret kommer for å hjelpe oss å få gode prosenter i LA om det gir mer mening

Skal på kurs med Martine L'Orsa hos Merete Lopke, så holder et øye med hva som dukker opp der! :) Martine underviser dog også i Akademisk Ridekunst. (Bent Branderup)

weee... så spennende!!!

Ja, gleder meg veldig! :) Du skal ikke dit du og da?

Nei dessverre :(

Nå har vel ikke Solveig oppdatert seg innen akademisk ridning siste årene og er vel heller ikke ridder lenger på grunn av dette. Men om hun holder seg til å undervise rent akademisk eller ikke er jeg usikker på.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste innlegg: 13-01-2013, 22:04
  2. Hvilken sal rir dere i? (barokk/klassisk)
    Av Mari i forumet Barokk/klassisk ridning
    Svar: 84
    Siste innlegg: 09-06-2012, 01:50
  3. Barokk/klassisk-trenere
    Av Milito i forumet Dressur
    Svar: 3
    Siste innlegg: 27-03-2012, 11:19
  4. Hjelm og barokk/akademisk/ klassisk ridning???
    Av stine i forumet Barokk/klassisk ridning
    Svar: 6
    Siste innlegg: 31-01-2008, 02:38
  5. Barokk, akademisk, klassisk - er det det samme?
    Av Hanna i forumet Barokk/klassisk ridning
    Svar: 2
    Siste innlegg: 02-12-2006, 20:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg