Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23

Påkjørsel av løs hest, og forsikringsansvar ift bilskade

Knotete formulert overskrift, men hvem står igjenn med regninga hvis hesteflokken har brutt seg ut av gjerdet, for så att en av hestene er blitt påkjørt? Nå tenker jeg på bilskadene, da hesten kom uskadet fra det, mens bilen ikke gjorde det.

Er det hesteeier eller bileier som må betale for reperasjon/egenandel fra forsikringsselskapet?

Hvis ikke hesteeier har vært uansvarlig (dårlig gjerde osv), så går det på bileiers forsikring. Også om hesten blir skadet

Nei, vi har ett relativt solid gjerde. Porten var sprengt, isolatorene dratt ut av pålene (og de sitter godt i -15) og trådene ødelagt, så noe må ha foregådd i/rundt gjerdet. Ikke har de for vane å gjøre slikt heller. Hesten er uskadet, bilen er fri for frontrute og støtfanger.

Har også erfart at det er bileiers forsikring som må til pers ved sånne hendelser.
    Da en hest under innkjøring sleit til seg tøylene og tok en runde i full panikk på gårdsplassen, hvor flere biler stod parkert, og vogna kræsja med fars bil, var det han som måtte ta i bruk sin forsikring.
    Husker at alle syntes det var veldig urettferdig - selv den uheldige heste-eieren - men reglene var visst ganske klare.
    Det gikk forresten bra med hesten, selv om eier aldri turte kjøre med den igjen.

Siter Opprinnelig skrevet av Furie Vis innlegg
    Nei, vi har ett relativt solid gjerde. Porten var sprengt, isolatorene dratt ut av pålene (og de sitter godt i -15) og trådene ødelagt, så noe må ha foregådd i/rundt gjerdet. Ikke har de for vane å gjøre slikt heller. Hesten er uskadet, bilen er fri for frontrute og støtfanger.
    Da skal det litt til at hesteeier blir ansvarlig.
    Hvis det skulle bli noe krøll, så er det en ansvarsforsikring i de fleste folks innboforsikring. Det er denne som brukes hvis hesteeier skulle bli ansvarlig (og også denne som brukes hvis bileiers selskap gjør seg vanskelig, da kan det være greit å henvise til et annet selskap enn å prøve å krangle selv)

Junior Member linki sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sande vestfold
    Alder
    42
    Bilder
    4
    Det er bileiers forsikring. kjenner noen som mistet hesten sin, kom løs pga av raketter. Eier fikk også 50 000 av forsikringselskapet til bileier selv om hesten ikke var forsikret..
    Sist endret av linki : 12-01-2013 kl 13:16

Siter Opprinnelig skrevet av linki Vis innlegg
    Det er bileiers forsikring. kjenner noen som mistet hesten sin, kom løs pga av raketter. Eier fikk også 50 000 av forsikringselskapet til bileier selv om hesten ikke var forsikret..
    Samme her. Jeg fikk erstattet verdien av hesten min som ble påkjørt. Det var faktisk bileiers forsikringselskap som fortalte meg det, jeg tenkte ikke på å spørre om det engang. (ergrer meg ennå at jeg ikke tok litt hardere i på den verdien :P )

Hvis dette berører bileiers forsikring, hvordan vil det da påvirke bonusen?

Siter Opprinnelig skrevet av Aina Vis innlegg
    Hvis dette berører bileiers forsikring, hvordan vil det da påvirke bonusen?
    Tipper det påvirker på samme måte som et trafikkuhell (som det også er) :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

vedrørende skyldspørsmål. Det finnes jo tilfeller der hesten treffer bilen og ikke omvendt. Senest i fjor hadde vi en kuskeløs travhest i full panikk på veien her hvor jeg bor. løp i motsatt retning i full fart og hadde løpt meg ned om jeg ikke hadde passet meg. Hadde denne hesten truffet en bil ville jeg satt ansvaret på kusken og ikke sjåføren? Vanskelig det der.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 103
    Siste innlegg: 02-01-2014, 23:47
  2. Anmelde påkjørsel av ukjent dyr?
    Av Rosita! i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 12
    Siste innlegg: 16-11-2007, 07:31

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg