Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 9 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 82

Tråd: Årgang 2012

Årgang 2012

Så var me inne i eit nytt år, med nye åringar.

Eg fekk i mai ein svart hingst e.Ruskens Solve (altså Nordlandshest), og for 1 veke sidan flytta han heim til garden - heilt spinnvill. Har brukt denne veka på å temma han litt, vent han til grime og såvidt byrja å leie han medan han diltar etter far sin. Tek ting utruleg kjapt, stor kontrast etter å ha levd omtrent som villhest i 7.5 mnd.

Namnet er forresten Sverke, som tyder "svart spyd". Trur han er gulsvart (noko også farfar Rusken 105 var), men det skal han testas for etterkvart. Forøvrig einaste svarte hingsten blandt Solve sine 40 avkom, så eg er ekstra nøgd med at eg bestilte denne tassen før han vart laga sommaren 2011

Sist endret av Vestbø : 04-01-2013 kl 18:21

Jeg har åring! Tok en råsjans og bedekket med Sir Cisco i 2011, da han plutselig ble tilgjengelig en kort periode før Bundeschampionatet. 17. mai 2012 kom det ut en palomino hingst, nesten akkurat som bestilt - bare at jeg hadde stått bakerst i køen på hvitmalingen. Men men, han er ganske spesiell selv uten flekker Hadde egentlig ikke tenkt å beholde dette føllet, men ett om en fem-ti år, men nå ser det jaggu ut som om jeg er den lykkelige eier av en åring også.

Disco Dancer e. Sir Cisco ue. Golden Moondancer (bilder tatt av Ragnhild Ekornrud):

Har ikke noe åringsbilde liggende på nett, skal laste opp og legge ut!

Her, nesten dagsferskt:

Sist endret av Dolce Vita & Disco : 10-01-2013 kl 19:20

Så fine åringer! Er så svak for palominoer, Disco Dancer var superflott! Har åring selv. Frost heter han, døl/dv. Borket er fargen.
    Bildespam altså

http://s36.beta.photobucket.com/user.../41-3.jpg.html

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    41
    Bilder
    79
    Siter Opprinnelig skrevet av Dolce Vita & Disco Vis innlegg
    Jeg har åring! Tok en råsjans og bedekket med Sir Cisco i 2011, da han plutselig ble tilgjengelig en kort periode før Bundeschampionatet. 17. mai 2012 kom det ut en palomino hingst, nesten akkurat som bestilt - bare at jeg hadde stått bakerst i køen på hvitmalingen. Men men, han er ganske spesiell selv uten flekker Hadde egentlig ikke tenkt å beholde dette føllet, men ett om en fem-ti år, men nå ser det jaggu ut som om jeg er den lykkelige eier av en åring også.
    Mye sjeldnere med palomino enn med flekkesak!! Og tenk for en gullgruve om du får den kåret!!!! Hvilket forbund er den registrert i?

Frost var et fint navn på en fin åring! Tror du han kommer til å bli stor?

Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    Mye sjeldnere med palomino enn med flekkesak!! Og tenk for en gullgruve om du får den kåret!!!! Hvilket forbund er den registrert i?
    Hehe, jeg tror vel neppe det er noen gullgruve å sitte med kåret hingst heller, et sprang dekker vel såvidt stalleie for et par måneder.. Han er reg sportsponni, så der er det ennå mindre lukrative betingelser!

Men fin er han, så jeg beholder ballene så lenge jeg orker, mtp stallplass og sånn. Ikke lett å være hingst på vanlige staller i dag..

Perfect Najja (Najja betyr "Den andre fødte", hun er andre føll til mora :) Perfect heter både mor og bror til "fornavn".), Hun er en "Varaber" ,blanding mellom Varmblodstraver og Fullblodsaraber. Ikke planlagt, men en hyggelig overraskelse :)
    Født som "Black Beauty", men har arvet vel mye fra far, også den skimle fargen.

*BILDESPAM*

5 mnd her, siste bildene jeg har foreløpig.

Har også ei Shetland åringshoppe, men veldig lite bilder av henne enda :)

Sååå søt! Men jeg hadde faktisk ikke tippet at hun skulle skimle utfra de første bildene! Den nesa da, lille frøken oppstopper liksom ;D

Å jodå, eg ville akkurat til å sei at den måtte vara skimmel sidan den var så kullsvart på baby-bileta. Berre sjå på startinnlegget mitt med den svarte folen, han er typisk svart (grå først, derette svart-svart).
    Så mange flotte åringar her, kjekt å sjå korleis andre sine føl er og utviklar seg

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Årgang 2011
    Av Vestbø i forumet Unghest
    Svar: 93
    Siste innlegg: 04-05-2014, 23:04
  2. FH føll 2012
    Av mayh i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 96
    Siste innlegg: 06-10-2012, 13:19
  3. P.R.E. Championatet 2012
    Av SOL P.R.E. i forumet Hesteraser
    Svar: 2