Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 31
    Jeg har syklet med henne til og fra luftegården før, og bare det var en utfordring så vi skal ikke ta det lengere enn det Men om hesten er snill og ukomplisert ser jeg for meg at det kunne ha vært kjempebra trening :) Men da må hesten være ganske så snill og lydig, for om den stikker sliter man rimelig.

Re: Løpetrening med hest

Jeg har sykla med tre hester på slep, null problem. Hadde lang vei til luftegårdene på den ene stallen jeg jobbet, og da var sykkelen gull å ha. Var et par km til hagene lengst unna, og alle ansatte sykla hestene ut.

Var en av unghingstene som gjerne ville herje med sykkelen, han syntes jo det var dritmoro. :) endte i knall og fall den ene gangen, men det var bare å børste av seg og hoppe opp på ny. Etterhvert begynte jeg å ri akkurat denne barbak bort istedet, men alle andre jogga etter sykkelen.
    Best var de man kunne henge seg på manken på, så man slapp å tråkke selv. :p *Jeg er ingen trimmer...*

Via Tapatalk

Super Moderator Wendy-J sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Sande i Vestfold.
    Alder
    31
    Bilder
    33
    Jeg sykla en del med gamlehesten. Hun var veldig godt leietrent og løp bak sykkelen omtrent der en hund vil løpe om man bruker springer. Holdt da bare løst i leietauet sånn jeg kunne slippe om noe skjedde.

Dette gikk alltid bra og hesten syntes det var utrolig kult å løpe sånn. Skal sies at det eneste hun egentlig reagerte på var hunder om de kom for nær og utlendinger som lukta spesielt.
    The severity of the itch is inversely proportional to the ability to reach it.

Siter Opprinnelig skrevet av Wendy-J Vis innlegg
    det eneste hun egentlig reagerte på var hunder om de kom for nær og utlendinger som lukta spesielt.
    Omg... nå måtte jeg le!!

Har ikke vurdert å sykle med Lopke, men vi har en 4 hjuling. Men jeg tror ikke jeg har nok kontroll da.
    Tviler på hun er redd for den.

I forrige uke fikk jeg en kjøretur på nevøens 6 hjuling med belter. Ut på åkeren med snø. DET VAR GØY!!!!
    Broooma forbi hestene igjen og igjen, og de brydde deg nada!
    800cc så det var litt lyd i den og.

Siter Opprinnelig skrevet av Wendy-J Vis innlegg
    Dette gikk alltid bra og hesten syntes det var utrolig kult å løpe sånn. Skal sies at det eneste hun egentlig reagerte på var hunder om de kom for nær og utlendinger som lukta spesielt.
    Lol!!!

Jeg måtte en gang be en neger iført lyse klær om gå bak et busstopp slik at jeg fikk ridd forbi. Det var skumring og hesten ble dritredd. Han så sikkert ikke mannen - bare klærne som "hang i løse luften"... kniiis!

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg

Noen her som sykler med hesten sin?
    Vi har syklet en del med hestene. Dvs samboer mest da siden min sykkel er rustet opp og hans er for stor til meg så om jeg må av i en fart lander jeg på stanga...

Han begynte å sykle med en av unghestene etter kastrering (for aktivisering utenom longering) og så har vi tatt det videre derfra. Hjalmar har vært ganske mye på sykkeltur, passer han fint å kunne holde et jevnt joggetempo uten å måtte bære ekstra vekt.

De må være trafikksikre syns jeg, og veldig lydige ved leiing og så bør man ha langt tau. Mange som kikker rart på oss når vi gjør det der. Har også prøvd å ha hest på slep etter traktoren, det var ingen videre suksess. Men går sikkert bra med en firhjuling med litt trening:).

Siter Opprinnelig skrevet av Nina007 Vis innlegg
    Lol!!!

Jeg måtte en gang be en neger iført lyse klær om gå bak et busstopp slik at jeg fikk ridd forbi. Det var skumring og hesten ble dritredd. Han så sikkert ikke mannen - bare klærne som "hang i løse luften"... kniiis!
    haha, jeg har måttet be en dame med burka om det samme. hesten min syntes hun var dritskummel, og ville heller hoppe foran lasebilene på riksveien enn å gå forbi henne på fortauet.... hun ble heldigvis ikke fornærmet og lo godt. og jeg som har araber tilogmed - han burde da tåle såpass. :P

Jeg var på joggetur med min senest i dag. Når det er tungt føre, er det gull verdt å ha en hest som holder jevnt tempo hele tiden. Hun blir litt "irritert" om jeg slipper ned tempoet i oppoverbakker, da er det bare å bite tennene sammen og heller ta en skrittepause på toppen Hun er en god motivator og traver hele turen med ørene rett frem. For en unghest er det også topp miljøtrening.

Jeg syklet litt med den første hesten min, noe som gikk kjempebra. Jeg kunne sikkert tatt med meg hun jeg har nå på sykkeltur også, men det er bedre trening å jogge en time.

Har hatt utrolig lyst til å prøve dette selv, joggeturer sammen med hesten liksom! :) Til våren skal jeg jammen sette igang! Største utfordringen blir nok at jeg har en del bedre kontroll fra ryggen så blir neppe i bare grima men. Pisk, et godt leietau og en flaske vann - kjør på!
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Jeg har til nå bare gått turer med forgje hesten, men ser for meg at han nye kan jeg både jogge og sykle med! utrolig artig at folk driver med dette, fikk enormt lyst å prøve :P

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 103
    Siste innlegg: 03-01-2014, 00:47
  2. Hvordan merket du at din hest/hest du kjenner hadde forfangenhet?
    Av Pluto i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 3
    Siste innlegg: 27-05-2011, 22:29
  3. HEST I MYRA!!! Tenjar, tidenes dummeste hest!
    Av Silje&Tenjar i forumet Diverse
    Svar: 36
    Siste innlegg: 01-08-2009, 17:03
  4. Å dominere en hest og ulike konsepter innen hest
    Av Kaja i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 131
    Siste innlegg: 22-01-2008, 11:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg