Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 31
    Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    42
    Bilder
    3
    Siter Opprinnelig skrevet av Vinda Vis innlegg
    Er det ikke et alternativ å ri barbakk? Evnt uten stigbøyler?
    He, he, at jeg ikke tenkte på det

Løpetrening med hest

Har jogga litt med Isak :) han syns det var så spanande at han både hoppa og spratt før han fann ei takt som passa oss begge :) for ein liten hingst var det mykje å sjå på, så brått var det stopp her og der for å lukte på eitkvart

Tinkertanker ellbell sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Heradsbygd
    Alder
    31
    Bilder
    23
    Har også gjort dette endel. Viktig, som påpekt, at hesten følger tempoet ditt på passe avstand og slakt tau. Romano eeelsker det. Vi tømmkjørte mye før vi da, i trav. Det er bra trening det. Da var det mest bakkedrag det gikk i. Sliiiiten.no =)

Only those who greatness see in little things, worthy are the simple, are happy in their ways. -Runrig-

Ble så påvirket av denne tråden at jeg tok Ville med på joggetur i dag :) Oppførte seg eksemplarisk med unntak av at han dyttet til meg med hodet i et av sine "hyl-kaste-på-hode-hopp"

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Det har jeg gjort ganske mye tidligere, og hesten min synes det er kjempekult. Han følger mitt tempo, men blir litt gira og ligger et halvt steg foran og peser meg litt. Som om han er min personlige trener som løper rett foran og kikker bak på meg og sier "kom igjen'a! Er det alt du har??" hehe! han trekker ikke, men utstråler helt tdelig at han synes det er kult at vi kan løpe sammen.
    Definitivt mye hyggeligere enn å jogge alene, og i mangel på hnd har det blitt til det. Greit å slå to fluer i en smekk med trening (eller i det minste aktivering...) av hesten og egentrening i ett. Han blir nå ikke så veldig sliten av det, treningsutbyttet er mest på min side.....

Vi begynte med det da vi trente til utstilling og jeg skjønte at jeg trengte å komme litt i form, og at han trengte å trene på å løpe ved min side pent og pyntelig på tross av at det kom til å skje litt av hvert rundt omkring. Så vi begynte i det små på ridebanen, men det ble jo kjedelig etterhvert. Men kanskje grei måte å tørrtrene før man setter av gårde i skogen, om hesten ikke tar det helt med en gang.

Se opp for turgåere, da. De synes av en eller annen grunn at det er veldig merkelig og morsomt at man trekker rundt på hesten til fots i stedet for å ri. Skjønner ikke riktig hvorfor det skal være så mye rarere enn å gå eller løpe med hunden sin, men det er det altså. Så vær forberedt på både spørrende blikk og rare kommentarer. :p
    Sist endret av StineJ : 19-12-2012 kl 20:19

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Jeg har bare en ting å si - dere er i ufattelig god form!! Jeg sliter med å se for meg at jeg skal overleve en løpetur... Noe å ta tak i 2013 ser jeg!

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    42
    Bilder
    3
    Jeg har også vært på tur i dag Men det ble riktignok ikke så veldig mye løping på meg, tenkte jeg skulle være lur å løpe en runde rundt det store jordet nedenfor stallen siden åringen da kunne løpe løs etter oss. Men det var så hardt og humpete på det jordet at det var vanskelig å løpe for både meg og hesten... Håpløse forhold her etter en lang periode med kulde og ikke noe snø, kjempehardt overalt.
    Neste løpetur blir på veien, selv om det er like hardt der er det i det minste flatt der.

God form er jeg hvertfall ikke i. Men jeg tenker og at vi kan begynne med å gå fort, så jogge. Vi skal ut å øve passage fra bakken. Det er nok akkurat det tempoet jeg er på nå.

Har jogget en del med gamlemerra. Hun var traver, og som noen nevner er det litt jobb å få dem til å trave rolig. Men var jeg bestemt på at "nei, vi skal jogge i dag", holdt det som regel å si ifra én gang.

Men nå jobber jeg generelt veldig mye fra bakken da, så etter fire måneder med kun leietrening hadde vi en viss kommunikasjon

Noen her som sykler med hesten sin?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg

Noen her som sykler med hesten sin?
    Har tenkt tanken og kommet frem til at det ville jeg aldri turt! Kanskje hvis jeg hadde en litt mer traurig hest som ikke skvetter, og et sted uten noe fare for trafikk, et relativt langt og helst elastisk(?) tau og for all del ikke knytt fast i sykkelen eller meg på noe vis, men slik at jeg kunne slippe tauet umiddelbart ved behov.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 103
    Siste innlegg: 03-01-2014, 00:47
  2. Hvordan merket du at din hest/hest du kjenner hadde forfangenhet?
    Av Pluto i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 3
    Siste innlegg: 27-05-2011, 22:29
  3. HEST I MYRA!!! Tenjar, tidenes dummeste hest!
    Av Silje&Tenjar i forumet Diverse
    Svar: 36
    Siste innlegg: 01-08-2009, 17:03
  4. Å dominere en hest og ulike konsepter innen hest
    Av Kaja i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 131
    Siste innlegg: 22-01-2008, 11:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg