Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31

Løpetrening med hest

Noen av dere som driver med det??
    Man kan jo like godt løpe med hesten som med hunden

Det er vel slik at både jeg og svartingen trenger å røre på oss mer. Og det er ikke alltid jeg synes det er sååå spennende å ri egentlig. Men jeg har vel best kontroll på hesten fra ryggen føler jeg.

Men dere som gjør dette av og til. Noen tips å komme med?
    Tviler på hun blir svett da, men noe må jeg bare gjøre for å motivere meg selv og.
    Og det er god miljøtrening for henne.

Jeg gjorde det ganske mye med Boz før (den gang jeg var littegran sprek:)). Det viktigste er å ha en hest som følger på slakt leietau og som holder nok avstand til deg. Allerhelst bør den ha lært å følge ditt tempo automatisk. Kjekt å kunne jogge med armen ned (tauarmen) hvis ikke blir det lett spenninger i rygg og skulder.

Du har gode poeng der..
    dette må jeg bare teste ut. Om hun ikke løper "pent" så er det visst nok på tide at hun lærer det

Gjorde det litt med gamla før, men herregud så vanskelig og ufattelig irriterende det var. Hun er en varmblodstraver med LANGE steg, så etter noen forsøk orket jeg rett og slett ikke mer Av og til skulle jeg ønske hun var ponny.
    Sist endret av Anananas : 18-12-2012 kl 23:48

Varmblodstravere kan også lære å følge vårt tempo. Men det krever en del leietrening før det sitter.

Fullstendig klar over det :) Men jeg synes ikke det var verdt det der og da siden det ble for mye styr, så jeg fant ut at det orket jeg ikke.

Er jo selvfølgelig litt koselig å dra ut på tusletur/joggetur med hesten, og det skal vell godt gjøres å finne en bedre motivator enn det! Men samtidig ble det litt for mye styr at det er noe jeg orket å gjøre. Kanskje vi blir å ta det opp igjen når veiene blir avbære og fine, men frem til da får vi heller bare ri eller kjøre oss en tur og jeg får løpe på mølla :p
    Sist endret av Anananas : 19-12-2012 kl 00:16

Jogget masse med både Sham (knabbisen) og Felix (shettisen). Har også jogget litt med Ville. Kjempegøy :) :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Har vært masse på joggetur med hesten min :) Gjør dette når jeg synes jeg trenger å røre litt ordentlig på meg og ikke bare hesten.

Hun løper ved siden av meg uten at jeg trenger å holde i tauet - det er veldig hyggelig å jogge slik med hesten synes jeg :)
    Passer på å endre tempo/gangarter og stopper og snur innimellom slik at hun holder oppmerksomheten på meg.

Vi bor langt fra bilvei da - så vi kan leke ganske fritt og trygt.

Har ofte bikkja med i bånd også - vi ser vel sånn passelig sprø ut der vi kommer, men får trimmet mange kropper på en gang da
    Man lærer så lenge man overlever...

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Dette burde jeg også begynne med, takk for påminnelsen Har gjort det før men treninger min har visst dabbet veldig av. For å gi hesten mer trim kan jeg tenke meg å ri tur og så jogge siste stykket hjem. Litt tungvint å bytte til joggesko hvis du "må" ha det for å løpe, jeg for min del kan godt løpe i stallsko også. Men om jeg bruker stigbøyler med tåbur på kan jeg vel ri i joggesko også for den del.

Er det ikke et alternativ å ri barbakk? Evnt uten stigbøyler?
    Man lærer så lenge man overlever...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 103
    Siste innlegg: 02-01-2014, 23:47
  2. Hvordan merket du at din hest/hest du kjenner hadde forfangenhet?
    Av Pluto i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 3
    Siste innlegg: 27-05-2011, 21:29
  3. HEST I MYRA!!! Tenjar, tidenes dummeste hest!
    Av Silje&Tenjar i forumet Diverse
    Svar: 36
    Siste innlegg: 01-08-2009, 16:03
  4. Å dominere en hest og ulike konsepter innen hest
    Av Kaja i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 131
    Siste innlegg: 22-01-2008, 10:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg