Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 22

Hestens hukommelse

Er veldig nysgjerrig på en ting, hvordan er hestene hukommelse når det gjelder å huske mennesker? :)
    Jeg passet på farfars hest fra den var 1 til 4 år, altså i 3 år, men han måtte desverre selge den av en eller annen grunn... Vi solgte hun sist høst, og jeg besøkte hun igjen denne høsten, ganske nøyaktig et år siden sist jeg hadde sett henne. Jeg er sikker på at hun kjente meg igjen, men hvor lenge kommer hun liksom til å huske meg? For alltid? Vi hadde jo et veldig godt forhold til hverandre, så håper jo på at hun alltid kommer til å huske meg, som jeg alltid kommer til å huske henne.
    Er iafall helt forferdelig å tenke på at hun ikke tilhører meg lengre... :(

Ting og mennesker som har betydd noe for hesten tror jeg de kan huske hele livet, enten det er negativt eller positivt som er assosiasjonen. Det er bare noe jeg tror da :)

1,5 fjording- avlastet Engla sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Gjøvik
    Alder
    34
    Den ene min husket iallefall veldig godt den ene veterinæren og bilen hennes. Stillte seg da i den andre delen av luftegården og sprang rundt for å ikke fanges inn (noe han aldri gjorde ellers). Så veldig sikker på at de husker forskjellige folk :)

At hester husker i årevis - det er helt sikkert.
    De husker folk, andre hester og steder - samt evt. god eller dårlig behandling.
    Kan gi mange eksemnpler på dette.

De husker nok noe, i den lille hvalnøtten sin. Men at den husker igjen veterinæren som person - det gjør den nok mest sannsynlig ikke. Den gjenkjenner lukten.

Jeg så et interessant program om dette med hest og hukommelse, hvor de testet ut hopper og føll ved adskillelse. Samtlige hopper gjenkjente ikke sine egne avkom etter en viss tid.

Jeg besøkte Dalton på Furnes etter ganske nøyaktig ett år nå i juli måned. Jeg fikk inntrykk av at jeg kunne ha vært hvem som helst eller hva som helst. Han var uberørt av at det stod en masete kjærring på utsiden av luftegården og ropte... Hahaha! Og jeg som hadde sett for meg Pennytilstander hvor han kom løpende mot meg med hevet hode, spissede ører og svarer meg...

Yea right...

jeg glemmer så det gjør nok de og.. nok ikke helt lett å sammenligne. alle er forskjellige

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    jeg glemmer så det gjør nok de og.. nok ikke helt lett å sammenligne. alle er forskjellige
    Ja, såfremt du ikke selv mener du har hjerne på størrelse med en hvalnøtt så er det kanskje vanskelig å sammenligne...

*Smask*

1,5 fjording- avlastet Engla sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Gjøvik
    Alder
    34
    Tror på at de gjenkjenner med lukt, syn og hørsel. Min kjente iallefall igjen veterinær og bil. Han er en veldig bedagelig sosial hest som jeg har hatt i snart ti år. Eneste han har reagert slik på slik var denne veterinæren. Ikke reagert på andre veterinærer på en slik måte. Siste gangen han var i nærheten av henne så kastet han seg inn i det ene hjørnet og skalv. Den nest siste var på stallgangen da hun kom inn og han prøvde å stikke ut. Dette er noe han aldri gjorde ellers. Så at han gjenkjente henne: Uten tvil. Det var hun som var der da han hadde brukket beinet, så mye mulig det er noe derfra.

Vi solgte en hest for 3 år siden. Den husker oss igjen fredeles :)

Jeg tror nok - tross valnøttstørrelsehjerne - at de husker godt.
    Feks:
    Gamle knabbisen min ble umiddelbart superbestis med ei grinete fullblodsdame som kom til stallen. Denne hesten hatet alle unntatt knabbisen min. Etter litt etterforskningsarbeid viste det seg at de kjente hverandre fra før. De hadde stått på samme stall 2 år tidligere.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

blæææ Bijjje... blæææ...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hestens syn
    Av -Marit Petra- i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 8
    Siste innlegg: 12-11-2008, 20:10
  2. Equus - hestens Gud - går på tv NÅ
    Av DonPånnis i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 8
    Siste innlegg: 04-04-2008, 03:03

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder