Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5

Problemer på tur.

Jeg å min kone har et problem med ei 81 år gammel dame som mener det ikke er lov å ri på stier over innmark for å komme til utmark.

det er rett å slett farlig, for hun begynner å fekte å slå etter både oss og dyra. nå har det gått bra frem til nå, men sist tirsdag var jeg å min kone på tur, da støtte vi på henne, å det hele endte med at hesten ble skremt å jeg datt av, fikk brist i hale beinet, å har vert sykemeldt siden da, å er det ut denne uka...

Men hva mener dere? har vi lov å gå på disse stiene?? Etter det jeg har lest meg frem til har vi lov til dette....

http://www.dirnat.no/regelverk/friluftsloven/

Håper på å høre deres mening.

Hentet fra allemannsretten:

"Utgangspunktene er at man kun kan ferdes i innmark:

I vinterhalvåret (14 oktober til 30 april), til fots og på ski når marken er frosset eller snølagt.
    Hele året, til fots på vei eller sti i innmark som fører til utmark.
    Hele året, med sykkel og hest, på vei eller opparbeidet sti i innmark som fører til utmark. Retten gjelder ikke for organiserte aktiviteter."
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Anmeldt gamla. Det er jo trakassering, og hun utgjør jo en fare for dere som ferdes lovlig på stien. Er det hennes eiendom, eller er hun bare vanskelig fordi hun ikke har bedre å gjøre?

Hun har ingen rett til å verken skremme dyra eller skade folka, selv om hun kanskje har råderett eller eierskap over veien. Slik oppførsel er ikke ok, uansett om man er 18 eller 81.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Super Moderator Wendy-J sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Sande i Vestfold.
    Alder
    30
    Bilder
    33
    Få politiet til å snakke med henne eller anmeld henne.
    The severity of the itch is inversely proportional to the ability to reach it.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. en del problemer!
    Av nelly i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 1
    Siste innlegg: 30-07-2007, 13:08
  2. Tv-problemer..
    Av Bente & Etanec i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 10
    Siste innlegg: 01-05-2007, 01:26

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder