Jeg har konkurrert et par ganger, uten ambisjoner, men føler at å reise langt for å konkurrere i min situasjon med min hest er for dyrt både med tanke på tid (har mann og små barn, og jobber 3. hver helg), og penger. Føler også at det jeg lærer av en konkurranse ikke alltid er så verdifullt, fordi det er flaut rett og slett!
Det har med hvor langt unna vårt beste vi klarer å ri på bortebane å gjøre, og det kunne vi selvsagt bedret med erfaring, men nytter ikke med 1 stevne i året, måtte hatt mange på rappen tenker jeg, og hesten er 18 neste år..

Da er det mye mer oppbyggende og motiverende for meg å ri for instruksjon. I min drømmeverden hadde det vært kombinert litt, clinics med konkurranse-avslutning eller noe slikt, så man fikk "konkurranseerfaring" og noen punkter å forbedre seg med til neste gang, erfaring i måten å ri på osv.
Misunner rett og slett dem som driver med sprang/dressur, mye lettere å holde kontinuiteten om man er elendig en helg og kan forbedre seg til neste, enn om man er elendig et år, og må vente til neste år med å forhåpentligvis forbedre seg.

Det er også mer gøy å starte sammen med andre i relativt samme situasjon, enn å starte sammen med dem som er kommet mye lengre både utstyrsmessig og i ridningen. Så det at folk gjerne rir i lavere klasser til de er ganske så gode, bidrar heller ikke positivt.