Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 21
    Hva tenker du om svarene hittil Quarterbear?

Hvor er du i livet, og hvordan får du til å konkurrere? Har du gjort det hele livet?

Jeg synes i alle fall det er veldig aktuelt hvor man er i livet, for å være med mor med småbarn og full jobb er ikke lett å kombinere med hest generelt, og enda vanskeligere å kombinere med konkurrering. Da skal det rides og trenes for trener regelmessig, og det tar tid og koster penger. Mer enn det det koster å "bare å hest på stallen til hobby og kos"
    Hollywood og Henriette

Barfottrimmer Borkus sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Grimstad
    Alder
    30
    Bilder
    5
    Jeg eier ikke konkurranseinstinkt, så det stopper seg enkelt der. Valg av hest setter også en stopper da jeg har en kaldblods uten høyre galopp og med alt for mye egenvilje og mangel på engasjement.
    Har da startet litt pleasure W&T, Showmanship osv, og hadde nok ikke nølt med å gjøre det igjen om det ble arrangert stevner her i området

Siter Opprinnelig skrevet av Borkus Vis innlegg
    Jeg eier ikke konkurranseinstinkt, så det stopper seg enkelt der. Valg av hest setter også en stopper da jeg har en kaldblods uten høyre galopp og med alt for mye egenvilje og mangel på engasjement.
    Har da startet litt pleasure W&T, Showmanship osv, og hadde nok ikke nølt med å gjøre det igjen om det ble arrangert stevner her i området
    Vi håper å kunne arrangere stevne i Skien til neste år Ikke så langt for dere i Grimstad det egentlig
    Hollywood og Henriette

Barfottrimmer Borkus sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Grimstad
    Alder
    30
    Bilder
    5
    Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Vi håper å kunne arrangere stevne i Skien til neste år Ikke så langt for dere i Grimstad det egentlig
    Woho! Det er ikke så langt nei Neste år er vel hesten i gang også, så da må jeg jo bruke han litt. Men dere må ha noen fine enkle klasser slik at dyret mitt kan mestre det

Siter Opprinnelig skrevet av Borkus Vis innlegg
    Woho! Det er ikke så langt nei Neste år er vel hesten i gang også, så da må jeg jo bruke han litt. Men dere må ha noen fine enkle klasser slik at dyret mitt kan mestre det
    Vi skal ha de helt enkle At hand og W & T etc. Blir D eller C stevne tror vi.

Vi har dessuten clinic'er med Christina Landewall her i Skien nå, skal prøve å ha det på generell basis. Bare å hive seg på! OT, men send meg en PM hvis det er noe som kunne vært av interesse
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Hva tenker du om svarene hittil Quarterbear?

Hvor er du i livet, og hvordan får du til å konkurrere? Har du gjort det hele livet?

Jeg synes i alle fall det er veldig aktuelt hvor man er i livet, for å være med mor med småbarn og full jobb er ikke lett å kombinere med hest generelt, og enda vanskeligere å kombinere med konkurrering. Da skal det rides og trenes for trener regelmessig, og det tar tid og koster penger. Mer enn det det koster å "bare å hest på stallen til hobby og kos"
    Jeg tenker vel at alt for mange har for store ambisjoner når de skal begynne å konkurrere. Det er de færreste gitt å vinne med en gang man starter med noe. Og det bør vel ikke være målet i begynnelsen. Jeg har snakket med mange og spurt når de skal starte i konkurranse. Flere av disse har svart at de skal starte når de kan vinne. Men det er vanskelig å vite på forhånd. Og mange bruker nervøsitet som en årsak til at de ikke starter. Nervøsitet går over når man blir trygg i situasjonen. Men det pirrer alltid litt i magen før en konkurranse. Men det er helt normalt.
    Jeg er singel for tiden, men har en krevende jobb og en funksjonshemmet sønn. Hest tar jo all fritid og alle penger. Men så lenge det er gøy synes jeg det er verdt det.
    Konkurranser er for meg en måte å se hvor jeg er i forhold til å lære meg å ri. Det er som en eksamen der jeg får vite hva jeg bør jobbe mere med. Jeg går ikke av skaftet hvis jeg ikke vinner, men å vinne er målet. Jeg har vel konkurrert stort sett hele livet, men ikke på noe høyt nivå. Var vel som de fleste ungdommer opptatt av fotball og ishockey og motorsport. Er vel ikke formet som en atlet. Derfor har det vært motorsport og ridning som har vært min greie. Det er Reining som er min sport, og jeg håper jeg kan drive med det til jeg detter av hesten pga alderdom

Alltid en Appaloosa Brandal sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Bilder
    4
    Fordi hesten min er 4 mnd gammel :) Satser på når eg får han hjem til meg, at vi kan begynne å trene på å være med på Horsemanship og Trail at hand. Så når han blir gammel nok, sås satser vi på rideklasser. Noen år inn i fremtiden altså. Men vi kommer plutselig
    For alltid med en Appaloosa ved min side

Vi konkurrerer, men har ikke vært med sesongen 2011 og 2012 pga. graviditet og hus(og stall)bygging. Nå er vi igang med treningen igjen, så håper vi kan få til stevne i Skien neste år Henriette! Supert at dere er igang med faste treninger, kan være vi blir med om det kommer andre instruktører.
    Let freedom ride...

Siter Opprinnelig skrevet av Silver Vis innlegg
    Vi konkurrerer, men har ikke vært med sesongen 2011 og 2012 pga. graviditet og hus(og stall)bygging. Nå er vi igang med treningen igjen, så håper vi kan få til stevne i Skien neste år Henriette! Supert at dere er igang med faste treninger, kan være vi blir med om det kommer andre instruktører.
    Vil du ikke ri for Christina?
    Hollywood og Henriette

Nei. Har ridd for henne før, mange år siden. Tror jeg står over, men kommer kanskje å ser på. Når er neste gang? Er derimot åpen for nye instruktører som jeg ikke har prøvd før, så om noen andre kommer, så er det nok mulig jeg blir med.
    Sist endret av Silver : 25-10-2012 kl 08:42
    Let freedom ride...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Mønstring med nesereim, hvorfor og hvorfor ikke?
    Av Nina i forumet Kåring og utstilling
    Svar: 10
    Siste innlegg: 28-02-2013, 11:34
  2. Feltritt - hvorfor/hvorfor ikke?
    Av Nettan i forumet Feltritt
    Svar: 43
    Siste innlegg: 01-03-2010, 14:40
  3. Svar: 6
    Siste innlegg: 28-06-2009, 23:52

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder