Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21

hvorfor ikke konkurranser

Hei
    jeg har lenge lurt på hvorfor det er så mange som er interressert i westernridning som ikke konkurrerer.
    Hvorfor konkurrerer ikke DU?

Junior Member PennyLane sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2010
    Sted
    Inderøy
    Alder
    24
    Bilder
    1
    For det første kan jeg ikke å ri westernstyle, for det andre har jeg ikke hest. :p Men er veldig interessert i det og håper jeg kan lære det en dag etter endt utdanning. :)
    For the well organised mind, death is but the next great adventure. - Albus Dumbledore, Harry Potter and the Half-Blood Prince

Gammel blodstraver som ikke kan galopp ern'te mye å konkurrere med
    Dog får vi se etterhvert når usa hesten kommer på banen.

Bare vent til neste år:)
    Skulle vært med på NM, men fant ut at hesten er ikke så styrbar som jeg trodde så vi venter til neste år:)
    2014 kommer mini i alle fall på konkurranse banen også:)
    Reining er livet :)
    http://chwyo.wordpress.com/

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    29
    For min del ble jeg veldig lei konkurranser da jeg drev med sprang og det er lite western-stevner rundt her og om jeg frakter den ene hesten, så klikker han helt. Den andre er ikke klar for konkurranser ennå. Men har vært med i barellracing en gang og trail for hundre år siden Mulig det blir igjen en gang når livet blir anderledes

Jeg for min del lider litt av mangel på konkurranseambisjoner, men hadde nok ikke klart å holde meg helt unna om jeg bodde i en del av landet det skjedde litt mer trenings-/kurs-/stevnemessig. Har verken henger, hengerlappen, bil til å trekke med, trener eller ridehus/helårsbane per dd, og når de tingene kommer på plass vil jeg uansett vente ut småbarnsperioden før jeg reiser noe rundt. Men om en 5/10/15 år så blir det nok mer aktivitet og høyere ambisjonsnivå

Konkurrerer ikke av den enkle grunn at jeg får så prestasjonsangst og nerver, at jeg ikke får sove, flere dager før en konkurranse:P
    Vold og tvang begynner, der fornuft og kunnskap slutter...

Queen of the bling smulemor sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lier/Moss
    Alder
    37
    tipper at mye ligger i at det er få rideskoler eller trenere som tilbyr undervisning med lånehest. kunne godt tenkt meg å lært western selv men muligheten er mildt sagt begrenset når man stort sett må ha egen hest for å lære det.
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=17&dateline=1184368429
    ...The real devil

Oppdatert 27.04.09

Jeg har egentlig hatt veldig lyst i mange år, men har ikke syntes jeg har vært god nok. Etterhvert som jeg har lært mer og mer, ser jeg faktisk hvor lite jeg kan.

Jeg hadde som mål i starte i år, men med hovbeinsbrudd nå i sommer så ble det ikke noe dette året. Derfor er målet forsyvet til neste år

Siden hesten min er 8 år så må jeg vel ri på en hånd, og vi er ikke der enda.

I de åra som har gått har det vært dårlig med trenere her nede jeg bor, så jeg har måttet opp til Hamar området for å få trent. Det tar tid og penger, og med full jobb og familie, så er det ikke så lett å komme i fra, ei heller ha råd til det, da det kun er meg som driver med hest i familien. Hadde jeg vært singel, hadde jeg vært ute å startet for flere år siden. Jeg har også prioritert å dra på clinic's når jeg først må ut med penger, for jeg føler jeg har mer igjen for det enn å starte.
    Hollywood og Henriette

To grunner for min del: 1. Jeg kan ikke nok ennå. 2. Orker ikke reise land og strand for å starte. Men, begge deler kan se ut til å endre seg. Westernmiljøet her er i sterk vekst og det betyr mye mer kurs som vi kan lære på, og forhåpentligvis også noen stevner. Og da skal vi nok prøve oss.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Mønstring med nesereim, hvorfor og hvorfor ikke?
    Av Nina i forumet Kåring og utstilling
    Svar: 10
    Siste innlegg: 28-02-2013, 10:34
  2. Feltritt - hvorfor/hvorfor ikke?
    Av Nettan i forumet Feltritt
    Svar: 43
    Siste innlegg: 01-03-2010, 13:40
  3. Svar: 6
    Siste innlegg: 28-06-2009, 22:52

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder