Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21

Westernsal på tur?

Jeg skal kjøpe ny sal til ene hesten, og vil først og fremst ha en å bruke på tur. Har sett mye på Barefoot sine, og står mellom Cheeokee og Arizona. Er det teit å bruke westernsal til turridning? Syns den ser kjempefin ut, og det er litt moro å ha en helt annen type sal til tur enn dressursalen jeg bruker ellers. Noen andre her som bruker westernsal på tur? Har dere isåfall westernhodelag også?
    Sist endret av Rambo : 22-08-2012 kl 14:35

Hvorfor skulle det være teit? Jeg vurderte det selv for noen år tilbake da jeg hadde en varmblodstraver, men jeg kom ikke lenger til enn at jeg lånte en og prøvered i den. Jeg synes det var veldig behagelig å sitte i en westernsal, bortsett fra at jeg kan se for meg at hornet kan komme i veien enkelte ganger?

Vet ikke helt hvorfor jeg spør om det er teit, er vel bare redd for reaksjoner på å bruke westernsal når jeg overhode ikke rir (eller har peiling på) western. Og jeg er en voksen dame, så det er litt flaut å si

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Det er ingen problem! Jeg synes det er svært behagelig å sitte i også. Hornet kommer ikke i veien når en rir, eneste jeg klarte å henge lomma på varmedressen fast i det på vei av en gang

Usikker på om det vises så godt, men på signaturen min er westernsalen min.

Jeg har også fundert på å ha det som tursel, men min kan være et bukkedyr, og er litt bekymra for hornet :p
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Jeg har nettop kjøpt meg westernsal som jeg skal bruke til tur...så det bør fungere for jeg har ingen andre saler for øyeblikket hehe:)

Siter Opprinnelig skrevet av tipsy Vis innlegg
    Jeg har også fundert på å ha det som tursel, men min kan være et bukkedyr, og er litt bekymra for hornet :p
    Da har du noe å holde deg fast i!

Takk for tilbakemeldinger, snille dere Kan jeg OT'e meg selv å spør om noen kan forklare hvordan jeg måler riktig størrelse på fremvisselen til Barefoot? Jeg printa de arka, men jo videre bom, jo mindre plass til manke...?

Anbefaler virkelig westernsal for turbruk! Horn å holde deg i, god støtte og man behøver ikke anstrenge seg så for å sitte riktig (slik føler jeg det).

Fordeler vekta bedre på hesten enn klassiske saler, så det er nok deiligere for hesten å ri med på tur
    Hvis du har en hest med høy manke, må du ha en sal med høy mankeklaring. Det kan nok være at dem med bredere bom har mindre plass til manke. Nå driver jo jeg med western og har dyrere sal, og de finnes i vanlig klaring og ekstra klaring.
    Hollywood og Henriette

Tenkte ikke legge så veldig mye penger i det, men har sett på denne: http://www.bomfrisal.no/public.aspx?pageid=85283

Hesten er bred med høy manke, og det står også i beskrivelsen at denne salen passer for hester med manke :) Ble bare litt usikker på målinga. Med det skjemaet som ligger på siden ble det iallefall mindre plass med videre bom, men er ikke sikkert det er tilfellet på fremvisselene. Får vel bare prøve meg frem :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Bomløs westernsal til kresen hoppe.
    Av Gudhild i forumet Utstyr
    Svar: 5
    Siste innlegg: 25-03-2012, 12:21
  2. Bomløs westernsal?
    Av MagicLady i forumet Westernridning
    Svar: 1
    Siste innlegg: 28-10-2011, 22:35
  3. Westernsal
    Av Tone i forumet Utstyr
    Svar: 0