Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Smile Hvor i Bergen er det best å ha turhest?

Jeg skal flytte hesten min retning Bergen om ikke lenge, og lurer på hvor jeg burde lete etter stallplass? Jeg er turrytter og rir veldig sjelden på bane e.l noe som gjør at jeg ønsker å finne en plass med gode turmuligheter.

Takker for svar
    Sist endret av jahoie : 07-08-2012 kl 21:43

Bontveit har milevis med flotte grusveier. I Fana har du Hordnesskogen og Stendafjellet. Her finnes flere privatstaller i tillegg til Stend Jordbruksskole.
    Mvh Cathrine

Er det enkelt å komme seg til og fra byen?

Det går masse busser fra Lagunen. Men hvordan bussforbindelsene er fra stallen i nærområdet er jeg usikker på. Samme med Bontveit, det går ikke så mange busser opp dalen, men er mulig å gå fra hovedveien.
    Mvh Cathrine

Bontveit er det beste turstedet, men det går lite busser opp der. Hvis du har bil er det ikke så vanskelig Vil si at de stedene cath har sagt stemmer ganske bra :)
    R.I.P Brana <3 Du vil alltid være mitt alt!<3

Fattigstudent så bil blir det nok ikke :-( Har bare lyst på en okey stallplass med gode turmuligheter, og som det er enkelt å komme seg til/fra
    Takker for svar! Da har jeg ihvertfall fått noen ideer om hvor jeg skal lete! :-D

Da tror eg de i fanaområdet er best. Det går ofte busser forbi der, mens på bontveit går det veldig lite busser. I ferier og helger enda mindre såvidt eg har forstått.. Og det er en laang bakke å gå opp om vinteren når ikke alltid biler kommer seg opp... Ser på finn at det er ledig stallplass i arna, på grimseid i fana og flere steder på kalandseid/bontveit :)
    Sist endret av Barbro : 08-08-2012 kl 18:13
    R.I.P Brana <3 Du vil alltid være mitt alt!<3

Bontveit eller Hordnes :)

På grimseid er det ihvertfall ledig stallplass, mener det var 3500,- inkl fôr, foringer, utslipp og spon. Der rir man i fem-seks minutter så er man oppe i Hordnesskogen :) Timmyjenta her inne bor rett ved der så hun vet kanskje om noe, jeg ridde som oftest bare i skogen da jeg ikke hadde hesten så lenge før den blei solgt :)
    Mitt hverdagsliv Oppdatert!

Jeg har aldri sagt at jeg er den smarteste kniven i skuffen

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Pris på turhest
    Av lisa_skj i forumet Islandshest
    Svar: 11
    Siste innlegg: 11-12-2009, 14:09
  2. Noen få spm ang turhest
    Av Andrea-Villimey i forumet Islandshest
    Svar: 2
    Siste innlegg: 24-09-2009, 14:46
  3. Varmblodstraver som turhest?
    Av Nimbus i forumet Diverse
    Svar: 20