Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 39
    Kjøpte i Sverige, sikkert like billig med nye der som brukte i Norge .. Så nå har jeg svanesporer!
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

I butikken på gården til Christofer og Rebecca som driver Horse Vision i Hällekis. For dem som ikke har anledning til å reise helt dit kan feks kjøpe hos Markus Holst til en billig penge her;

http://butik.ridakademi.se/ridutrustning/Sporrar
    Sist endret av Batmat : 16-08-2012 kl 21:16 Årsak: Skrivefeil

Tvilar på desse er lov i vanleg konkurranseriding dessverre. Trur nokså sikkert at sporespissen skal peike rett bak på sporane der..
    linndi&tanja <3 go'jentene

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    29
    Dette har man da på Horze:
    http://www.horze.no/Horze-sporer%2C-...=13&cgid=spurs

Grunnen til at de brukes i AR fikk jeg forklart på kurs at man helst vil bruke så milde hjelpere som mulig.

Vet dessverre ikke så mye om dressurreglementene når det kommer til sporebruk, men er det ikke lov med sporer som er bøyde overhodet? De som Horze har feks, som er mye mindre, er de ulovlige å starte med?

I KR står det:
    "Sporer må være av metall og ikke konstruert slik at de kan skade hesten. De skal ha en rett eller bøyd sporespiss som peker rett bakover fra midten av sporebøylen når denne er plassert på rytterens støvel. Sporebøylen må være glatt. På hjulsporer skal hjulene være glatte og kunne rotere fritt. En rund, hard plastknott på metallsporer er tillatt. Sporer uten sporespiss er tillatt.
    I alle klasser der trinse er tillatt, er det valgfritt å bruke sporer. Unntatt er FEIs programmer for j, og FEIs programmer for 5- og 6-åringer, der sporer er påbudt. I alle andre klasser er sporer påbudt.
    I klasser for ponni er sporer alltid valgfritt. Sporene for ponni må være butte, og spissen maks 1,5 cm lang. Hjulsporer er ikke tillatt. Se også KR I § 135.
    Det er alltid valgfritt å bruke sporer under fremridningen."
    Miriam og AH Riyah

Nesten alle sporer kan jo skade hesten da, idiotisk reglement. Det gjelder bare å ta i hardt nok? Er du tålmodig klarer man vel å lage potetmos av en hest ved hjelp av en spore. Nå husker jeg hvorfor jeg ga opp å lese de greiene der ..

OT - men hvilke funksjon har rullesporere kontra vanlig rette dressursporere?

Siter Opprinnelig skrevet av Gudhild Vis innlegg
    Grunnen til at de brukes i AR fikk jeg forklart på kurs at man helst vil bruke så milde hjelpere som mulig.
    Men er ikke de aller mildeste hjelperne en forsiktig legg inn mot hesten uten sporer i det hele tatt?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Til salgs!
    Av Shadowfax i forumet Diverse
    Svar: 30
    Siste innlegg: 15-10-2009, 20:14
  2. Galoppsal til salgs
    Av Intheflesh i forumet Galopp
    Svar: 6
    Siste innlegg: 14-05-2009, 00:30
  3. Seth til salgs
    Av Hårek i forumet Islandshest
    Svar: 24