Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 39
    Fordi alle barokkfolk har små kaldblodser og lignende

Kanskje noe for meg etterhvert og det da, men må først slutte å peke tåa ut ubevisst, for da stikker jeg jo med sporen hele tiden om den er lang :P

Siter Opprinnelig skrevet av Shenzi Vis innlegg
    Hvorfor er slike sporer da en barokkting?
    Som jeg skrev tidligere så er det ikke bare en "barokk-ting", se link til westernspore på ebay.

http://www.ebay.com/itm/WESTERN-SPUR...0#ht_975wt_889

Jeg har vurdert å skaffe meg et par slike, føler jeg hele tiden må dytte hælen opp for å bruke sporen. Jeg er 180 cm høy, og har lange ben :P Det er vel tillatt å ri med på stevner?

Sukk :p Jeg aner ikke hvorfor det er en "barokkting", men BR selger svanesporer, og de produserer jo dressurstash. Så det er nok ikke bare en barokkting, selvom de er mest utbredt i barokkverdenen. Hvorfor man ikke ser dem i dressurverdenen aner jeg ikke, men som nevnt tidligere, så vipper de opp slik at du slipper å bevege beinet ditt og dra sjenkelen opp for å touche hesten med sporen :) De er dessuten den eneste sporen jeg finner som har stor kule på tuppen. De er kanskje mest for dem som trenger sporer for å flytte undersjenkelen oppover, istedet for å gjøre den skarpere.
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Siter Opprinnelig skrevet av hildevictoria Vis innlegg
    Jeg har vurdert å skaffe meg et par slike, føler jeg hele tiden må dytte hælen opp for å bruke sporen. Jeg er 180 cm høy, og har lange ben :P Det er vel tillatt å ri med på stevner?
    Kan ikke tenke meg at de ikke er det. Det er jo bare helt normale sporer :) Jeg er også lang, 185 med helsikkes lange bein, og jeg kjøper svanesporer nå for å slippe å dra opp undersjenkelen når jeg rir i westernsal. Rett og slett for å flytte undersjenkelen opp.

Shenzi
    Guest
    Ok, takker for svar. Bruker ikke sporer jeg (har ingen kontroll på sjenklene mine, og hissig hest :-p ), så kan ikke så mye om det. Spennende å lære.

Men angående svanesporer på stevne, er det ikke en max-grense på hvor lange sporer kan være? Eller husker jeg feil der?

Harneshaug
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av mallilen Vis innlegg
    Gjerne når man har så lange ben at standard sporer vil være for langt unna hestens side, slik at man ellers ville måttet løfte hælen for å få gitt beskjed med sporen.
    DER var en løsning for meg på miniMammuten :)

Harneshaug
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Shenzi Vis innlegg
    Ok, takker for svar. Bruker ikke sporer jeg (har ingen kontroll på sjenklene mine, og hissig hest :-p ), så kan ikke så mye om det. Spennende å lære.

Men angående svanesporer på stevne, er det ikke en max-grense på hvor lange sporer kan være? Eller husker jeg feil der?
    Det står i KR, der er regler jo, spes på ponnisiden :)

Svanesporer finnes i korte og lange modeller :) Men de er langt unna ponnispore-lengde, dog. Ingen som har noen de skal selge brukt?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Til salgs!
    Av Shadowfax i forumet Diverse
    Svar: 30
    Siste innlegg: 15-10-2009, 21:14
  2. Galoppsal til salgs
    Av Intheflesh i forumet Galopp
    Svar: 6
    Siste innlegg: 14-05-2009, 01:30
  3. Seth til salgs
    Av Hårek i forumet Islandshest
    Svar: 24