Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Smile Overnattingstur.

Vi er 3 stykker som skal på 3-4 dagers ridetur i vestfold i August. Kommer til å ha med strømtråd for å lage innhegning til hestene og telte ved ferskvann.

Pakkelisten:
    Telt
    Soveposer

kraftfor
    sammenleggbarbøtte - biltema
    ekstra tøyler
    ekstra grime
    leietau
    børster
    hovskrape

tlf
    kamera
    penger

strømtråd
    høytråd for å få festet strømtråden til trærne.

tang for å få av løse sko
    sårsalve
    pyrisept e/l
    plaster
    bandasje
    bomull

ulltøy
    ullsokker
    jakke
    badetøy x2
    sokkeskift
    varm genser
    t skjorte
    ridesko
    hjelm
    sikkerhetsvest

toalettpapir
    håndklær
    kniv
    øks
    lighter
    myggmiddel

Er det noen ting som er unødvendig å ha med, eller noe jeg har glemt å legge til? Hvor lange etapper ville dere ridd hver dag? Er kaldblodser i normalt god form, men ene er 21 år (alderen merkes ikke) og litt overvektig. Lurer på hva dere mener er passe med tanke på ham? Og hva ville dere hatt med av mat? Er jo begrenset hva man får med , og vil helst ha noe godt, lett å lage og som ikke blir dårlig underveis.(har med 3 middels ryggsekker + salvesker på to av hestene)

Og sist, men ikke minst. Er det noen som kunne tenkt seg å vært med på langturer ved senere anledninger? :)

*FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    27
    Langturer er så spennende ! Jeg synes du har laget en flott liste jeg. Er viktig å pakke smart, dvs ikke pakk for mye unødvendige ting. Greit å tenke gjennom " hva trenger jeg faktisk, og hva har jeg ikke behov for ".

Når det kommer til hesten på 21 år så tror jeg ikke det er noe problem. Hvis den ellers virker i god form, så klarer den nok dette. Dere skal vel ha pauser og skal vel ikke ri som gale hele dagen regner jeg med
    Dette blir morsomt tenker jeg, du må huske å oppdatere da

Kan kanskje være greit å avtale med noen som kan komme med henger hvis noe skulle skje, så ikke dere står fortvilet uten mulighet til å få hjem evt skadet hest.

Husk å snakk med grunneigere før dere setter avgårde:)

Legger til et par ting på listen din

*Liggeunderlag?
    *Regnklær
    *Vann? (til rytter)
    *Lommelykt?

Enkel mat kan være:
    Grillspyd?
    Pølser og Lompe?

Ellers så holder det kanskje med 1 børste og 1 hovskrape som dere deler på? Tar kanskje ikke store plassen, men all plass spart kan brukes til andre ting

Er dere vandt med å ri på langtur? Hvis ikke kan det være noen av dere vil oppleve "ridesår". Nå vet jeg ikke hvor langt dere har tenkt å ri, men vet om et par venninner av meg som har tatt seg en tur over hardangervidda og de red med sykkelbukse for å unngå gnag.

Tusen takk for svar :) Alt blir notert ned. 2 av oss er vant til å ri lenge, hun ene merker ikke noe til det, men jeg blir litt støl ved de virkelig lange turene. Hun siste har ikke ridd så mye de siste årene, så tenkte hun muligens skal få bruke westernsalen, men da skal jeg forslå sykkelbukse for henne også.

Legger inn en tur-rapport når vi er hjemme igjen.

Min tidligere hestepasser rir fra Nittedal til Førde med to venner.

Her på denne siden mener jeg de har sjekkliste og.
    http://www.facebook.com/NoregPaTvers
    Man vet ikke hva man har, før man mister det...

Besøk vår hjemmeside http://www.julieogdyrene.com/

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Jeg planlegger en liten overnattingstur med gampen
    Av tutta23 i forumet Turridning
    Svar: 5
    Siste innlegg: 03-08-2009, 10:20

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg