Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 6 av 6
    ser snart bare flekker ;) Dunjar sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    32

Irish mash etter trening?

Hei.

Jeg driver å vurderer på hva jeg skal gi til hoppa mi litt innimellom når vi trener aktivt til distanse. Leste at irish mash var fin å gi etter konkurranser og trening, men siden jeg aldri har hatt behov for å gi kraftfor så må jeg høre litt rundt.

Det vil si at i noen perioder vil hu få noe kraftfor etter trening. Ikke snakk om mengder uansett, da hesten skal få godt grovfor+ vitaminer utenom. Tenker nå mest på noe ekstra etter trening slik som vi tar "en banan", siden noen økter er mer antrengende enn andre. Tilvenning må jo til uansett!

Problemet er at Katinka er som tinkere flest, og skal ikke ha mye stivelse og protein i foret, da det lett fører til mugg/rasp på beina..Så derfor lurer jeg litt på mash foret da, siden det virker som ett bedre alternativ.

Slobber mash, er det samme fortype, bare annen leverandør?
    "Gleden over å lykkes må alltid overskride frykten for å mislykkes"....-Gro Helen Tørum

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    32
    haha! jo det hadde vært det letteste! Men spørs om 2 bananer hjelper for en stor kropp da :P
    "Gleden over å lykkes må alltid overskride frykten for å mislykkes"....-Gro Helen Tørum

en apekatt-klase da.
    Ellers kan jo både mash og betfiber være greit for å få i hesten litt væske og evt salt hvis du har det i, men nå er jo hovedgreia med den bananen vår å få opp blodsukkeret igjen med karbiser.
    Jeg tror ikke hesten funker helt på samme måte som oss der, de har jo et litt større lager med mat. Bare svarer fordi jeg kjeder meg, ikke fordi jeg er noen ekspert som du ser, dukker sikkert om noen med litt mer peiling

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    32
    haha

Ingen andre som har brukt dette eller noe liknende? :)

Nå har jeg kun startet 2 distanseritt da, men ja jeg gi Irish Mash (suppe) etter et ritt. Et par never i en god del vann.

Betfiber har jeg nettopp begynt med (blander det sammen med mashen) og dette ser ut til å være en superslager for min hest.

Mi hoppe får minimalt med stivelseprodukter pga tidligere magesår, men har ikke hatt problemer med mashen...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste innlegg: 26-01-2011, 13:21
  2. Irish Mash,eit par dager i veka?
    Av hestajento_ingsi i forumet Fôring
    Svar: 9
    Siste innlegg: 22-11-2009, 22:32
  3. St. Hippolytt Irish Mash
    Av Ingvild i forumet Fôring
    Svar: 11
    Siste innlegg: 12-11-2008, 12:40
  4. Irish Mash, hvor i Arendals område?