Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25

Nybegynner'n på feltrittscamp!

Her kommer en aldri så liten update fra mitt første møte med feltritt!

Skrev en liten tråd om det da jeg fikk beskjeden
    http://www.hestene.no/forum/showthre...ghlight=vunnet

Ja, jeg og ponni vant altså en uke på feltrittsleir hos Julianne Devold på stall eikeberg i gjerdrum. Jeg var veldig usikker på om jeg i det hele tatt ville dra. Jeg rir jo kunn dressur og tur med ponnien min. Har som kjent også en steingal ponnirytter som trener og starter ponni endel i sprang. De har holdt på ca 6 måneder, og før det var han ikke hoppet noe særlig med. Så hav skulle jeg på feltrittsleir å gjøre?? Med en ponni som er sprø på hinder, og meg sjæl som er sprangrytteren fra helvete??

Etter litt tenking og mye maaas fra medoppstallører bar veien til Gjerdrum søndag 24 juni. Stedet der oppe var utrolig flott, og Julianne tok oss godt i mot. Ponni slo seg til ro med en gang og jeg pakket ut.

Allerede mandag kl 12 var det klar for første økt i terrenget. Jeg broddet med lange gressbrodder og tok på dressursalen(!) min. Jeg hadde sagt ifra at jeg ikke ville ri i den dumme sprangsalen, da jeg føler jeg mister all støtte og sklir rundt som en full sjimpanse.

Amaretto var blitt plassert i "fullblodsgruppa" og det med ganske god grunn.
    Ute på feltrittsbanen var det små og store stokker, grøfter, kasser, og masse rare hinder jeg ikke hadde sett før, inkl et badekar (?!)

Vi begynte så smått med stokker på 40 cm. Ponni ble helt kråke og spant rundt som en vill mustang. Han digga det! Jeg derimot, flakset rundt i dressursalen, hang rundt halsen, bak på rompa, over og under. Ikke behagelig. Men vi kom oss helskinnet i mellom. Takket være Amaretto, for jeg var ikke mye til help!

Stakkars Amaretto har jo aldri vært på en terrengbane før, han har bare hoppet "vanlige hinder" med bommer og i verstefall en vannmatte. Han var flink syntes jeg, jeg ble stolt av ponnien min.

Når jeg gikk til sengs den kvelden var det med litt sommerfulger i magen, det var jo litt moro?

Julianne ble streng og sa jeg måtte bruke sprangsalen heretter. Og i og med at sitsen ikke kunne blitt værre i den dressursalen så gikk jeg med på det.

Vi hoppet litt i ridehuset, og trente endel på tempotrening i galopp på gjordene osv før tirsdag kveld, hvor det var satt opp "trening i vanngrava"
    IIIK! Vann, terrenghinder osv, hjølp! Julianne sa "Hedda, du må stole på den ponnien, den ordner opp for deg!"

Som sagt, som gjort. Amaretto forserte det ene hinderet etter det andre. Plaska ut i vannet som om han skulle gjort det 100 ganger før.
    Ja var så glad. "Den ponnien er rååå!!" Ropte jeg etter vi hadde hoppet banen gjennom vannet. De andre var enig. Han var et naturtalent.
    Den siste dagen ropte Julianne til meg "Kom med Amaretto, han skal vise disse hestene hvordan det gjøres!"
    Det var dessverre mange som hadde problemer med vann, mest av alt nedhopp i vannet. Var bare 2 av oss som klarte det. Amaretto hoppet med den største glede

Hele uken gikk supert. Jeg koste meg som bare det. Har blitt utrolig mye tryggere på Amaretto. Han har virkelig vist at han er til å stole på, og han har vist meg utrolig mye tillit, og trygghet. Han er uredd som få, og som Julianne sa, "verdens mest ambisiøse hest!"

På den ene feltrittsbanen var det en gigastort hinder som ble kalt "trommelen"
    Den var umenneskelig høy, og ikke minst bred! Dette hinderet var ikke endel av ukesplanen. Stalljentene lo og tullet mye om at lille Amaretto skulle hoppe denne store trommelen og i begynnelsen av uka var det utenkelig.
    Den siste dagen spurte jeg Julianne på slutten av øka, "kan vi hoppe trommelen?"

Hun sa til meg i etterkant at når hun hørte det tenkte hun "hvem i helvete sa det??"

"JA!" sa Julianne, det skal dere få lov til. Stalljenter og resten av deltagerne samlet seg rundt trommelen. Med hjerte i halsen fattet jeg galopp og styrte på den svære skumle saken. Jeg så jo ikke over på andre siden engang! 8 meter, 7 meter, jeg begynte å angre, og sluttet å klemme med sjenklene mine. Hvordan skal dette gå? Faller han, eller stopper han er jeg ferdig. Lille ponni, fløy over og landet perfekt.

Lille ponni, jeg digger deg <3

1 stk glad ponni!

grøft for første gang

han ble flinkere! normalt hopp over grøfta

Don't be lonely, get yourself a pony!

Og tilslutt den grusomme trommelen

Sist endret av C'est La Vie : 07-07-2012 kl 00:49

Det så jo knallgøy ut! Flinke dere var! Skal du ut og starte feltritt nå eller? :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Dritkult! Pånnisen din er rå! Og jeg måtte le litt av første grøftespranget. "eeek, rart hinder! Best å hoppe HØYT over!!"

Men fy fader det så gøy ut! Bare synd jeg har en skikkelig pinglehest, ellers skulle jeg gjerne prøvd meg litt i terrenget jeg og
    Miriam og AH Riyah

Haha ja jeg burde jo egentlig konvertere til feltritt! Har jo et multitalent av en ponni

Ja Miriam, de lo godt av han de første gangene over grøfta! Ikke mye stilpoeng der nei

Det var skikkelig moro hvis dere lurer Jeg anbefaler Julianne på det varmeste hvis noen vil prøve seg!

Så kul ponni du har! Og du er utrolig tøff som hoppet den trommelen! Hadde jeg aldri i verden gjort.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

dritkult! husker godt du skrev at du hadde vunnet den uka.. og endelig kom rapporten Syns det så kjempegøy ut, og dere virker jo råflinke )
    Sørg for at ordene dine alltid er myke og søte, bare i tilfelle du blir nødt til å svelge dem...

wooow! dere er gode kul ekvipasje!!

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Kjempefine bilder! Så urolig flinke dere er

Råkult! Det så virkelig ut som at både du og ponnis syntes at dette var gøy!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    CCV

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg