Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 116
    Siter Opprinnelig skrevet av duredillen Vis innlegg
    Ikke for å ødelegge gleden din, men tror ikke jeg ville brukt energi på å få registrert den opp. Hadde samme bil (litt nyere, men samme motor), og solgte den blant annet fordi den ble for svak. Dro på det meste ca 1650 med den, og lagde en del kø på E6, for å si det sånn. Ikke noe problem på flata, men verre der det begynte å stige litt. Ikke bratt.

Hvis planen din er å kjøre noe som krever at du har lov til å kjøre mer enn 1850 kg ville jeg revurdert det :)
    Er fornøyd med den sånn som den er Var pappa som nevnte det med og øke vekta når han kjørte den ene hesten min til eidsvoll.
    Nå har jeg bare en hest så da har jeg ikke bruk for og dra to.
    Skulle jeg kjørt jevnlig med to hester så hadde jeg nok heller bytta bil ja
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Brukar for det meste ein Nissan Navara, trur det er -01 eller -03 modell. Har 2,5 liter turbodiesel, 133 hestar og firhjulstrekk. Veldig god bil som ikkje brukar ille mykje drivstoff heller :) Kan vel dra rundt 2500 kg, som held fint med fjording. Null problem å komme dit vi vil med den bilen sjølv med hengar på.

Brukar også mamma sin Suzuki Grand Vitara -01 modell. Anar ikkje sylindervolum på den, berre at det er bensin og automatgir. Den dreg Gaupenhengaren og ein fjording heilt greit, men eg synest den slit litt vel mykje i oppoverbakkar. Har kjørt to hestar på den då vi kan gjere det lovleg (kan dra 1850 kg), men eg likar det ikkje. Den praktisk talt hyler i oppoverbakkane, noko som sikkert er litt pga automatgiren, men den slit bigtime altså..

Vi lurer også litt på å kjøpe ein Nissan Terrano -01 modell, den har 2,7 liters turbodiesel med 125 hestar og firhjulstrekk. Kan dra 2800 kg og virkar som ein bra bil. Men vi har altså ikkje prøvd den enno, så kan ikkje seie noko om korleis den er å dra hengar med i praksis.. Håper den er bra! :)
    linndi&tanja <3 go'jentene

Hvor langt har Navaraen gått idaogLinndi?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Siter Opprinnelig skrevet av Karoline&Carolien Vis innlegg
    Hvor langt har Navaraen gått idaogLinndi?

193000 km :) Kordan det?

Siter Opprinnelig skrevet av ChristineU Vis innlegg
    Ser at folk har mye forskjellig!

Gubben er begynt å fable om å kjøpe en til bil, og nå er det suburban han ser på. Den skal være plass til 2 barnestoler bak, og være romslig, helst skinnseter ol., men hovedsaklig stor og tung og kraftig. Tror jeg. Den skal visstnok være trekkbil, for meg å trekke hester (har BE), mens for han er det snakk om rundballer, maskiner, okser etc. Stasjonsvogna skal nok da kun være stasjonsvogn.
    Aner ikke om det er et godt valg ift trekking, men kjekt å se hva dere har og hvorfor så jeg kan komme med innspill

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Med Suburban & Tahoe er ikke spørsmålet om, men når den stopper! Ville styrt unna disse var jeg deg.

Vi har forressten Dodge RAM pick-up 2500 som trekkbil. '94 eller '95 modell. 3 seter. Men er registrert på C1 førerkort så den er vel ikke så aktuel for din del!?
    Trekker vår henger med 1000kg egenvekt & Shire vallaken på rundt 700kg uten problemer.

Det finnes eldre Dodge RAM pick-up'er av 1500 modellen på B førerkort, absolutt en trekkbil å anbefale!
    Aldri vært no tull med vår.
    Sist endret av Gitte&Kongen : 05-07-2012 kl 23:04
    Somewhere between reality and a unicorn,
    Between Pegasus and the Earth.
    Here, noble, thundering with feathers flying is the fabled Clydesdale.

IdaogLinndi, er det en D22?

IdaogLinndi, er det en D22?

Uhm, der datt bilkunnskapane mine av :p Kva er ein D22? Er det den med masse motortrøbbel? I så fall er den så vidt eg veit ikkje det.

D22 har 133hk og scoop, D40 har ca 174hk. Er det D22 bør du være veldig obs, er ikke en bil som har overlevd rådehelv... Skjærer seg som oftest rundt 100.000km, men vet om noen som har dødd ved 40.000 og andre som har rundet 200.000. Nei, folkens, jg har bare en ting å si, skal du ha noe som holder: today, tomorrow, Toyota:P

D22 har 133hk og scoop, D40 har ca 174hk. Er det D22 bør du være veldig obs, er ikke en bil som har overlevd rådehelv... Skjærer seg som oftest rundt 100.000km, men vet om noen som har dødd ved 40.000 og andre som har rundet 200.000. Nei, folkens, jg har bare en ting å si, skal du ha noe som holder: today, tomorrow, Toyota:P

Er klar over at det har vore mykje trøbbel med motoren på dei bilane, men det er vel berre motoren frå 2003 til 2005. Den trillar no og går her den bilen, har hatt veldig lite problem med den, og er igrunnen veldig fornøgde. Berre fordi nokre er uheldige og får bilar med dårlig motor er det jo ikkje slik for alle :) Har fleire venner med Toyota, men eg ville nok ikkje bytta Navaraen mot ein HiLux. Men Toyota er bra det, vi har hatt Toyota før og to av brødrene mine har det

Det er nok desverre alle D22 modellene:(

Folk må selv bestemme akkurat hvilken bil de vil ha, jg bare snakker utifra min og gubbens erfaring ang 4x4 biler, som tilsvarer noen årtier m forskjellige merker og bruk greit å gi folk en heads up ikke nødvendig å gå i forsvarsposisjon

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Må få kjøpt trekkbil!
    Av Modesty i forumet Transport av hest
    Svar: 79
    Siste innlegg: 05-07-2012, 15:16
  2. God trekkbil?
    Av nano.O i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 17-06-2012, 22:53
  3. Trekkbil å anbefale??
    Av Hanna&Brá i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 33
    Siste innlegg: 02-01-2011, 13:59
  4. Toyota Hi Lux eller Nissan Navara som trekkbil?
    Av Geronimo i forumet Transport av hest
    Svar: 42
    Siste innlegg: 11-06-2009, 01:57
  5. DIN drømme-trekkbil?
    Av LisaFi i forumet Transport av hest
    Svar: 66
    Siste innlegg: 21-09-2007, 21:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg