Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 116
    Ser at folk har mye forskjellig!

Gubben er begynt å fable om å kjøpe en til bil, og nå er det suburban han ser på. Den skal være plass til 2 barnestoler bak, og være romslig, helst skinnseter ol., men hovedsaklig stor og tung og kraftig. Tror jeg. Den skal visstnok være trekkbil, for meg å trekke hester (har BE), mens for han er det snakk om rundballer, maskiner, okser etc. Stasjonsvogna skal nok da kun være stasjonsvogn.
    Aner ikke om det er et godt valg ift trekking, men kjekt å se hva dere har og hvorfor så jeg kan komme med innspill

Sent from my iPhone using Tapatalk
    CCV

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    32
    Bilder
    178
    Siter Opprinnelig skrevet av carambee Vis innlegg
    Astrid: Kjørte dere i mange oppoverbakker? Den hadde ikke klart seg opp "Henseidbakkane" iallefall Samt en del andre svingebakker her i strøket
    Nja, har da kjørt omtrent halve landet med den med henger, opp til orkdal, ned til hokksund og hjem igjen, og møtte da ikke på noe problem på den turen men normalt sett ikke noe monsterbakker her, og ikke så ofte jeg har behov for å dra noe, så derfor jeg mener jeg ikke trenger noe mer

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Astrid Marie og Faithful Lad

Har en L200 2008 mod, noe over 170 hk og trekker 3 tonn, laster 1 tonn på planet. Love it :)

Siter Opprinnelig skrevet av Astrid Vis innlegg
    Nja, har da kjørt omtrent halve landet med den med henger, opp til orkdal, ned til hokksund og hjem igjen, og møtte da ikke på noe problem på den turen men normalt sett ikke noe monsterbakker her, og ikke så ofte jeg har behov for å dra noe, så derfor jeg mener jeg ikke trenger noe mer

Sammenligner bare med kjentfolk sine audier altså, men har jo litt å si hvor god clutchen er også kanskje :)

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    32
    Bilder
    178
    Siter Opprinnelig skrevet av carambee Vis innlegg
    Sammenligner bare med kjentfolk sine audier altså, men har jo litt å si hvor god clutchen er også kanskje :)
    Sikkert :-P min har noe høyere dreiemoment og flere hester enn hva som er standard på den modellen A4 også

Astrid Marie og Faithful Lad

Siter Opprinnelig skrevet av Astrid Vis innlegg
    Sikkert :-P min har noe høyere dreiemoment og flere hester enn hva som er standard på den modellen A4 også

Aha, lite råskinn i A4 klær, hehe

Har en Suzuki grand vitara XL-7 2005 modell 2l turbo diesel med høy og lav gir. Kan veksle mellom 2-hjulstrekk og 4-hjulstrekk mens jeg kjører-veldig kjekt på vinteren!
    Den kan trekke 1850kg om jeg ikke husker helt feil. Pappa mener jeg kan få økt den vekta og at den fint vil klare og dra 2 hester, jeg har ikke peilling på det der. Syntes den er veldig fin og kjøre både med og uten henger. God svingradius på den er det også.
    Den er ikke de sprekeste bilen men er ikke irriterende lat heller
    Kommer meg fram over alt på vinteren og det er veldig deilig!
    Har to-seter så har masse plass baki, og vis jeg setter inn bakseter så har jeg fremdeles god plass!
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Vi har en Toyota Rav 4 Executive 2007modell. Den har 176 hk, trekker 2 tonn, manuell 6-trinns girkasse, og armerte dekk. Den bruker 0,6 uten hestehenger og 0,9 med en hest og 1L+ med to hester på hengeren. Er kjempe fornøyd med bilen som trekkbil, men liker IKKE at bakluken er sidehengslet. Veldig upraktisk hvis man har 2 hester på hengeren.

Har et bilde av bil og henger i bakgrunnen

Ismuler i Haavemoen! duredillen sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    33
    Bilder
    105
    Siter Opprinnelig skrevet av Liisa&Ulvar Vis innlegg
    Har en Suzuki grand vitara XL-7 2005 modell 2l turbo diesel med høy og lav gir. Kan veksle mellom 2-hjulstrekk og 4-hjulstrekk mens jeg kjører-veldig kjekt på vinteren!
    Den kan trekke 1850kg om jeg ikke husker helt feil. Pappa mener jeg kan få økt den vekta og at den fint vil klare og dra 2 hester, jeg har ikke peilling på det der. Syntes den er veldig fin og kjøre både med og uten henger. God svingradius på den er det også.
    Den er ikke de sprekeste bilen men er ikke irriterende lat heller
    Kommer meg fram over alt på vinteren og det er veldig deilig!
    Har to-seter så har masse plass baki, og vis jeg setter inn bakseter så har jeg fremdeles god plass!
    Ikke for å ødelegge gleden din, men tror ikke jeg ville brukt energi på å få registrert den opp. Hadde samme bil (litt nyere, men samme motor), og solgte den blant annet fordi den ble for svak. Dro på det meste ca 1650 med den, og lagde en del kø på E6, for å si det sånn. Ikke noe problem på flata, men verre der det begynte å stige litt. Ikke bratt.

Hvis planen din er å kjøre noe som krever at du har lov til å kjøre mer enn 1850 kg ville jeg revurdert det :)

Har to trekkbiler, en til småkjøring og en til langkjøring

Rexton XWT 2007 modell, 189 dieselhester, 4-hjulstrekk, foreløpig 2-seter, men vi skal sette inn seter til høsten. Trekker 3400kg, aner ikke egenvekten på den, men regner med den er rundt 2 tonn. Er kjempefornøyd med den som trekkbil, ligger godt på veien og merker ikke hengeren.

Jeep Cherokee 2,5 TD 1995 modell, 116 turbodieselhester, kan bytte mellom 4-hjulstrekk og bakhjulestrekk, 5 seter. Trekker 2500 kg, egenvekt i underkant av 1700 kg mener jeg å huske, synes henger med 2 hester og ei maratonvogn blir i tyngste laget i laaaange oppoverbakker. Ellers en god trekkbil for 1 hest, ligger godt på veien.
    Min hest er mitt speil,
    som uforfalsket gjengir mine dårlige sider.
    Se din hest i øynene,
    og la deg ikke skremme av sannheten.
    (Bent Branderup)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Må få kjøpt trekkbil!
    Av Modesty i forumet Transport av hest
    Svar: 79
    Siste innlegg: 05-07-2012, 15:16
  2. God trekkbil?
    Av nano.O i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 17-06-2012, 22:53
  3. Trekkbil å anbefale??
    Av Hanna&Brá i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 33
    Siste innlegg: 02-01-2011, 13:59
  4. Toyota Hi Lux eller Nissan Navara som trekkbil?
    Av Geronimo i forumet Transport av hest
    Svar: 42
    Siste innlegg: 11-06-2009, 01:57
  5. DIN drømme-trekkbil?
    Av LisaFi i forumet Transport av hest
    Svar: 66
    Siste innlegg: 21-09-2007, 21:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg