Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 12 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 116

Hvilken trekkbil har du?

Mens jeg sitter og leser i de andre trådene her, om hvilken bil folk burde kjøpe, hvilken henger de har/ønsker seg og hvordan de kjører, så lurer jeg rett og slett på:

1. Hvilken trekkbil har du? (Årsmodell, hk, seter, diesel/bensin/gass, egenvekt/totalvekt, tillat totalvekt etc)
    2. Er du fornøyd eller ikke? Hvorfor?

Om tråden finnes fra før, så beklager jeg denne!
    CCV

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Jeg har en GMC Duramax, 2002 modell som trekkbil for tiden.
    Liker den veldig godt, merker ikke at man har hest bakpå

Men har litt lyst å bytte til denne, en GMC Sierra 2008 modell, som er bittelitt lettere, og mer bruksvennlig

Vi har en Toyota Hiace, 2007-modell. Dieselbil med firhjulstrekk. Kjempefornøyd med den.
    Christine og Besta sin hjemmeside:)

Hvil i fred, Sprite Girl<3 03.09.92-13.01.12

Isuzu D-Max 2008 modell. 3 liter turbodiesel, 163 hester. Trekker 3000 kg, kan i tillegg ha 1000 kg på lasteplanet. Varebil, men kan bli 5 seter

Triver veeeldig godt med den. Den har dårlig svingradius, så litt dårlig bybil, men ellers flott å kjøre. Ikke så stiv som mange pickuper kan være over dumper i veien.
    Eneste jeg savner er sånn sportsgiring på automatkassa, altså at man kan gå i "manuell" og velge gir, kan være kjekt i nedoverbakker og slikt.

Har en Toyota carina m 2 liters turbodiesel, som er min bil. Kan trekke inntil 1350kg, noe som ikke er så veldig mye, men jg har ikke BE, så foreløpig er den perfekt, da jeg kan kjøre rundt i nærområdet m en enakslet henger og ponni når E'en er på plass blir det dropfeste på hiluxen te samboer, da denne er modifisert m større dekk, så hengerfestet blir 30cm for høyt:P Luxen er en 2003-modell, d-4d 2,5l turbo-intercooler motor på 102hk originalt, men er chippet, så vi har litt mer gamp, den gruser Carinaen i akselerasjon:P kan trekke 2250kg, og i tillegg ha 690kg på planet, altså maksimalt tillatt vogntog vekt er 4765kg. Er en 4wd med både høy- og lavserie, og med samboer bak rattet, kommer denne bilen seg fram i over 1m snø, ca 190cm med vann og gjørme:P Vi er veldig glad i luxen vår, selvom den ikke blir 100% brukt til det den er lagd til.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Har en gammel (1988-modell) Volvo 240 stasjonsvogn, 112 hk, 5 seter, egenvekt 1320 kg og resten vet jeg ikke. Maks tillatt totalvekt 1930 kg og maks vekt henger m/brems: 1320 kg. Til vår enakslete Gaupenhenger fungerer den helt ypperlig, jeg trives veldig godt med den. Det eneste aberet er at den er fryktelig dyr i forbruk og vi kommer til å kvitte oss med den ganske snart av den grunn. Synd for meg ettersom jeg ikke kan kjøre henger med den andre bilen vår med trekkrok, en liten Golf. Golfen drar hengeren uten problemer men jeg har ikke B-førerkort og har ikke lov å kjøre Golf og henger av den grunn. Så inntil jeg kjører opp eller vi får oss en annen passende trekkbil har mannen min lovet å være sjåfør

Henger og bil:

Audi Q5 2011 turbodiesel. Trekker 2 tonn. Har BE. Men nå er det svært lite jeg kjører med hest.. denne bruker jeg på jobb.
    Har Toyota Hiace 2007 som også drar 2 tonn. Den tåler å bli skitten

Har Opel Frontera (Isuzu-hybrid) 1998-mod. Har ikke vognkortet for hånden, men den trekker 2,8 tonn, diesel, kan veksle mellom 2 og 4-trekk (+ 4 low gear). Den har frakta hest en del mil de 8 årene jeg har hatt den.

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    32
    Bilder
    178
    Har en Audi A4, 1,9 tdi 130hk (285nm), kan dra 1600 kg. Når jeg en gang makker meg til å ta BE så vil jeg nok ikke ha behov for noe mer :) Den dro fint med seg en stor henger og to hester i går

Astrid Marie og Faithful Lad

Siter Opprinnelig skrevet av T.B. Vis innlegg
    Har Opel Frontera (Isuzu-hybrid) 1998-mod. Har ikke vognkortet for hånden, men den trekker 2,8 tonn, diesel, kan veksle mellom 2 og 4-trekk (+ 4 low gear). Den har frakta hest en del mil de 8 årene jeg har hatt den.
    Hvis det var noe å nevne, så kan min også veksle mellom 2 og 4H og 4L

Astrid: Kjørte dere i mange oppoverbakker? Den hadde ikke klart seg opp "Henseidbakkane" iallefall Samt en del andre svingebakker her i strøket

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Må få kjøpt trekkbil!
    Av Modesty i forumet Transport av hest
    Svar: 79
    Siste innlegg: 05-07-2012, 15:16
  2. God trekkbil?
    Av nano.O i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 17-06-2012, 22:53
  3. Trekkbil å anbefale??
    Av Hanna&Brá i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 33
    Siste innlegg: 02-01-2011, 13:59
  4. Toyota Hi Lux eller Nissan Navara som trekkbil?
    Av Geronimo i forumet Transport av hest
    Svar: 42
    Siste innlegg: 11-06-2009, 01:57
  5. DIN drømme-trekkbil?
    Av LisaFi i forumet Transport av hest
    Svar: 66
    Siste innlegg: 21-09-2007, 21:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg