Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Hjemmelaget utstyr for å harve og slette ut ridebane

Noen som har laget noe slikt selv, og vil dele sine ideer.

Vi som er en liten klubb har ikke penger akkurat nå til å investere i slikt, og trenger da å lage selv. Skal få mannen min til å vri hjernen i ettermiddag, men er også nysgjerrig på om noen andre har klart å lage gode løsninger?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Dette vil jeg også gjerne vite om! :) Da Elana levde, trakk hun dekk - det flatet ut ridebanen vår. Men det harver jo ikke - så jeg har lagt abonnement her :)

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Vi lagde en der eg var hestepasser før. Vi fant en palle som vi skrudde noen svære skruer gjennom. og så festet vi et tau på pallen som vi festet i hengerfestet på en bil. Denne ble selvsagt ikke tung nok til at den harvet vår harde grusbane, så en eller to måtte sitte oppå pallen mens en kjørte bilen. Ikke veldig trygt eller godt å sitte på, men det funket på et vis
    R.I.P Brana <3 Du vil alltid være mitt alt!<3

For å slette ut banen fungerer et armeringsnett av jern der dere bruker tømmerstokker el.l som vekt oppå. Får å harve finnes det sikkert billige gamle hesteharver som kan bygges om. Eller noe lignende BArbro skrev men dere dere snekrer en kasse oppå som man kan legge steiner eller noe annet tungt oppi så slipper man å bruke folk som vekt noe som kan være farlig...

På gamlestallen ble det brukt et par sammenslåtte planker, der de hadde trukket en kjetting gjennom et hull i hver ende. Festa ett eller annet mellom kjettingen og selen på ei gammal dølahoppe, gubben hoppa opp på plankestyret, smatta og ga mærra et par rapp over baken med tømmene. Og så ble banen flat etter hvert :P

Vet ikke om det ble gjort slik hver gang, men sånn gikk det for seg da jeg så på en gang :P Helt garantert ikke verdens tryggeste løsning, og banen ble ikke harva, men den ble fin og flat :)
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Her var det kommet mange gode ideer allerede :)

Det med palle var ikke dumt for å harve banen, men min første tanke var "hva om en skrue knekker og blir liggende i sanden", men min praktiske mann sa vi kunne sette fast større bolter istedenfor skruer, er lettere å finne (store) og knekker neppe.

Bildekk og armeringsmatte var gode forslag for sletting av bane.

Noen som har prøvd å slette bane med palle?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Vi har kort og greit fått laget en "rist" av armeringsjern :) Denne retter fint ut, spess om man får lagt noen gode paller på toppen av den. Vi trekker den etter vanlig bil eller atv.

Vedlegg 31175

Vi brukte paller

Fikk saltet ridebanen med det samme :)

Godt fornøyd med resultatet :)

Vedlegg 31176
    [/CENTER]

OT men for et nydelig sted !
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hjemmelaget stevneskap
    Av Helene92 i forumet Utstyr
    Svar: 13
    Siste innlegg: 17-09-2012, 21:02
  2. Hjemmelaget hindermateriell
    Av Iberica i forumet Diverse
    Svar: 17
    Siste innlegg: 09-05-2012, 06:11
  3. Hjemmelaget hestegodt!
    Av Rotta i forumet Diverse
    Svar: 8