Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 8 av 8 FørstFørst ... 6 7 8
Viser resultater 71 til 80 av 80
    Nokon her inne som har erfaring med Nissan Terrano som trekkbil? :) Håper den kan dra ganske greit med Gaupenhengar og to fjordingar :)

Edit: Snakk om ein 2001-modell, 2,7 liters turbodiesel.
    linndi&tanja <3 go'jentene

Siter Opprinnelig skrevet av idaoglinndi Vis innlegg
    Nokon her inne som har erfaring med Nissan Terrano som trekkbil? :) Håper den kan dra ganske greit med Gaupenhengar og to fjordingar :)

Edit: Snakk om ein 2001-modell, 2,7 liters turbodiesel.
    Høres da ut som den bør være sterk nok? Hva er tillatt hengervekt da?
    Har forøvrig aldri hørt om denne modellen

Tror min trekkbil skal bli en Ford F-serie. 2003-2006 modell, mellom der et sted :) Ikke ille pris på de heller!
    De tar vel opp mot 3,5 tonn i trekkvekt.

Ville styrt unna Jeep Cherokee iallefall! Den trekker helt OK, men har opplevd litt feil med elektronikken på de fra tidlig 2000 tallet.

Mange gode tips her forresten :)

Siter Opprinnelig skrevet av carambee Vis innlegg
    Høres da ut som den bør være sterk nok? Hva er tillatt hengervekt da?
    Har forøvrig aldri hørt om denne modellen
    Jada, det trur eg den er :) Har lov å trekke 2800 kg, så det held jo lenge igrunnen. Har berre aldir hørt om den bilen sjølv heller, og finn ikkje så mykje når eg googlar den heller, så tenkte eg skulle høre her inne :)
    linndi&tanja <3 go'jentene

Hva anbefaler dere til en 19åring som trolig kjøper sin første bil nå i løpet av året, som ikke har 200 000 til overs, men som har et stort ønske om å kunne trekke henger(egenvekt ca 1000kg) og sin egen hest på 600kg? Gjerne en hest til, så en bil som kan trekke minst 2 tonn er ikke dumt! Hvis jeg kan ønske enda mer så kan den være gnien på drivstoff, ha automatgir og firehjulstrekk, men ingen av disse tingene er et krav.Grønne skilter er heller ikke å forakte!

Vil bli en "stallbil", så trenger ikke å være veldig fin, så lenge den fungerer, og kan fungere et par år til jeg har råd til noe finere. Sambo har en annen mye finere bil jeg får låne når jeg ikke skal trekke hest eller ha flis og høy i bilen! :p

edit; det ble så grusomt mange smileyer.....
    Sist endret av Calvintino : 05-07-2012 kl 02:02

Kjersti & Verítas Aéquitas

"It's not how many times you get bucked off that counts, it's how many times you saddle back up."

Siter Opprinnelig skrevet av idaoglinndi Vis innlegg
    Jada, det trur eg den er :) Har lov å trekke 2800 kg, så det held jo lenge igrunnen. Har berre aldir hørt om den bilen sjølv heller, og finn ikkje så mykje når eg googlar den heller, så tenkte eg skulle høre her inne :)
    En venninne kjører slik, funker greit som trekkbil den. Eneste er at hun har måttet bytte clutch noen ganger, men det er jo forsåvidt en slitedel.

Siter Opprinnelig skrevet av Calvintino Vis innlegg
    Hva anbefaler dere til en 19åring som trolig kjøper sin første bil nå i løpet av året, som ikke har 200 000 til overs, men som har et stort ønske om å kunne trekke henger(egenvekt ca 1000kg) og sin egen hest på 600kg? Gjerne en hest til, så en bil som kan trekke minst 2 tonn er ikke dumt! Hvis jeg kan ønske enda mer så kan den være gnien på drivstoff, ha automatgir og firehjulstrekk, men ingen av disse tingene er et krav.Grønne skilter er heller ikke å forakte!

Vil bli en "stallbil", så trenger ikke å være veldig fin, så lenge den fungerer, og kan fungere et par år til jeg har råd til noe finere. Sambo har en annen mye finere bil jeg får låne når jeg ikke skal trekke hest eller ha flis og høy i bilen! :p

edit; det ble så grusomt mange smileyer.....
    Hyundai Gallopper?

Siter Opprinnelig skrevet av Iberica Vis innlegg
    Hyundai Gallopper?
    Den så jo helt ok ut egentlig! :) Tusen takk for tips!

Kjersti & Verítas Aéquitas

"It's not how many times you get bucked off that counts, it's how many times you saddle back up."

Siter Opprinnelig skrevet av Calvintino Vis innlegg
    Den så jo helt ok ut egentlig! :) Tusen takk for tips!
    Bare hyggelig de er kanskje ikke så fancy, men gjør nytten, og de kan trekke ganske bra. Mange selges også som 5 setere, og ellers så er de vel så gamle at man kan sette inn bakseter.

Stalleier har Galloper som hestebil, er litt traktor men drar det meste !

~signatur~
    Traverbloggen- vårt nye liv sammen oppdateres stadig så ta gjerne turen innom :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. God trekkbil?
    Av nano.O i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 17-06-2012, 23:53
  2. Trekkbil å anbefale??
    Av Hanna&Brá i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 33
    Siste innlegg: 02-01-2011, 14:59
  3. Toyota Hi Lux eller Nissan Navara som trekkbil?
    Av Geronimo i forumet Transport av hest
    Svar: 42
    Siste innlegg: 11-06-2009, 02:57
  4. Har kjøpt noe fòr... Råd?
    Av Mandarinhest i forumet Fôring
    Svar: 30
    Siste innlegg: 05-04-2008, 22:00
  5. DIN drømme-trekkbil?
    Av LisaFi i forumet Transport av hest
    Svar: 66
    Siste innlegg: 21-09-2007, 22:53

Regler for innlegg