Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Siter Opprinnelig skrevet av TonjeS Vis innlegg
    Vi har en Star Trailer Diamant. Største grunnen til at vi endte opp med den er fordi vi kjenner en som forhandler de. I tillegg ville vi ha frontutgang, og en lys henger med god plass til store hester. Er godt fornøyd med den vi har, selv om jeg synes Star Traileren er litt vel kostbar. Men en av gubbens andre hester har løpt inn deler av kjøpesummen på egenhånd, så da er det jo greit. :)
    Hvem forhandler de hengrene?

Star Trailer er oppkjøpt av Brenderup eller var det Thule...? Men Thule er vel oppkjøpt av Brenderup igjen...

Men hengerne lages enda, navnet er bare endret litt
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Siter Opprinnelig skrevet av carambee Vis innlegg
    Ser dere snakker om tom henger, er det ofte et problem at de er ustødige når de er tomme? Jeg får litt mer duving på bilen når hengeren er tom, men ellers så henger den på som en skygge den jeg har :)
    Min henger fint etter HiLuxen uansett, men etter Peugeoten kjennes det ut som det er for lite vekt på kroken når den er tom? Den ligger fint bak, men i humpene kjennes det ut som den aller helst vil løfte bilen litt bak. Bare ikke så ekstremt.

Gøy å lese hvordan hengere dere har, og hvordan dere liker dem. Det er mange gode hengere der ute, og det viktigeste er jo å trives med det man har (både som sjåfør og for hesten der bak). Jeg har akkurat tatt BE og har anskaffet meg en Boj Bravo 216, 99 mod. Har alltid likt formen på dem, samtidig som jeg har lest / hørt mye bra om dem. Et stort pluss for aluminiumsgolv som ikke ruster! De er lyse og romslige. Var så heldig å finne et "prosjekt" på Finn. Det måtte byttes en god del på den da den hade mangellapp.

Har en utrolig flink - og snill - pappa som gjerne ville hjelpe meg med å få oppfylt hengerdrømmen, så han ville ordne den. Kjøpte den for en god pris med sparepengene mine, og nå er den godkjent og verdt det tre dobbelte, faktisk!! :)) En drøm å ha bak bilen, og hestene mine har spasert rett inn i den lyse hengeren de to gangene jeg har prøvd siden den ble ferdig. Med tiden vil jeg ha en nyerer Boj, men denne holder i mange år ti til vårt hobbybrukl! :)

Vi hadde to store hester da vi skulle kjøpe henger, og kunne ikke gå for "hva som helst" da vi rett og slett trengte en unormalt bred og unormalt lang henger, den måtte være veldig høy under taket, romslighet var et krav. Mye lys inn, god lufting og så mange praktiske løsninger som mulig.

Da vi fant en Bateson-henger på tilbud falt valget raskt på den, da vi skulle invistere i vår helt egne henger som skulle brukes en del, var det bedre å gå for drømmehengeren der og da som nå var ute til redusert pris, enn å nøye seg med noe "halvveis". De fleste andre typer hengere ble "halvveis" for vår del da størrelsen var viktig, og at begge hestene sto optimalt, var viktig.

Det ble en Bateson Ascot på oss, den oppfylte alle våre krav og var også, i tillegg hadde den frontutlastning, vindu med lufting foran, vinduer på siden, salrom med plass til to saler, uttakbar lem bak, smarte dører bak som var enkle å lukke, flere oppbindingsringer, den var lys inni, veldig romslig og stor under taket, hadde hingsteskille og lå svært bra på veien. :) Budsjettet vårt var dog høyt, da faren min betalte (heldigvis...), men med prisene for helge-leie på henger i området var helt latterlig så var det verdt å invistere i en god henger som var stor nok til begge hestene. Vi fikk vår til 72 mener jeg å huske.

Er KANONFORNØYD med hengeren vår. Det er drømmehengeren rett og slett. Utrolig deilig å reise med, elsker den. Hestene likeså. Hesten min var blitt vrien å laste etter noen dårlige opplevelser med alt for trang henger, og begynte plutselig å gå rett inn av seg selv. Veldig deilig. :)

Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Likte hengeren din, Matilde! Ser fin ut. Er så godt da både folk og dyr er fornøyde med hengeren : ) Skulle ønske det var frontutlastning på min *sukk*

R.I.P Zalo <'3 Augustina sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    26
    Bilder
    1
    Jeg har endt opp med en Maro Selandia Sirius. Den kostet ikke mer enn en billig gaupenhenger, men er en kopi av Bøckmann Duo- med samme materialer, lik i størrelse og ja. Drømmen hadde vært å ha en av de nye Bøckmannhengerne, men så mye penger har ikke jeg å bruke. Eller en humbaur. Hadde egentlig planer om å spare litt til å kjøpe en av de nevnte med ALUgulv, men så ramlet jeg over hengeren jeg kjøpte- med alt jeg lette etter i en henger, ubrukt 2011 modell til 34.000,- . (koster 39.000,- i DK ny). Den er veldig fin for mitt bruk og til min lommebok, eneste er at det ikke er ALUgulv. Det er støpt gummi i den og det er ikke noe rust eller råte, og fikk bare skryt om hvor heldig jeg har vært på verkstedet her og hos vegvesenet. Må nok en gang i tiden skifte gulv på den (da til alugulv om jeg skal fortsette å ha den), men det er nok mange år til.

Så jeg har forsovet kjøpt en henger i samme standard som bøckmann duoen til halvparten av prisen, som ikke gjør meg noe som helst da jeg må spare til å ta lappen. Så hvis dere som er ute etter en henger til en ok pris, så bør dere ta en titt på hengere fra Selandia, et mye bedre alternativ enn gaupen. Hesten min klarer ikke stå ordentlig i en gaupen, så derfor måtte jeg legge den ideen på hylla.

This one:

Eneste jeg skal få tak i er ekstra gummimatter å legge på før broddsesongen, også eventuelt sparkeplater på veggene :)
    Sist endret av Augustina : 12-07-2013 kl 13:40
    AUGUSTINA&LÖWENHERZ
    Et grundig arbeid gir et godt resultat.
    - Blogg -

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvorfor lukket henger?
    Av GryCat i forumet Transport av hest
    Svar: 36
    Siste innlegg: 07-06-2011, 21:31
  2. Henger forumhest hos dere også?
    Av Nina007 i forumet Diverse
    Svar: 27
    Siste innlegg: 02-12-2008, 19:59
  3. Svar: 9
    Siste innlegg: 25-05-2008, 12:19
  4. Svar: 0