Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 7 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 64

Tråd: Ebay

Ebay

For å gjøre det litt lettere å finne fram erfaringene til folk med Ebay, så tenkte jeg en egen tråd måtte være tingen. Kunne ikke finne noen fra før, finnes det en så får admin slette denne! :)

Del gjerne deres erfaringer med å handle fra Ebay her!
    KALDBLODSPOWER<3

er ikke noen rutinert ebay-handler, og lurer på om det er slik at man må betale toll på pakker sendt fra ebay når kostnader er på over 600,- norske kroner ca?
    KALDBLODSPOWER<3

Er det ikke over 200 kroner da? Noe hesteutstyr er vel også tollfritt såvidt jeg vet. Har aldri bestilt hesteutstyr på ebay, men har veldig lyst! Men syns det er litt vanskelig å finne hestegreier, samt at jeg er usikker på størrelsene
    Sørg for at ordene dine alltid er myke og søte, bare i tilfelle du blir nødt til å svelge dem...

Jeg har bare positive erfaringer med handel fra ebay. Toll er på 200,- men det er ikke problem å sende en mail til selger i forkant om denne kan skrive lavere sum på pakken

Det står jo mål på alt som blir solgt, så det er bare til å finne frem målebåndet; løp og kjøp

Pssst: bak navnet (brukernavnet) til selgeren så står det en %, og det er tilbakemeldingene som er blitt gitt av kjøperne. Er denne under 97-98% så kjøp heller av en annen..

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    37
    Utelukkende positive erfaringer med ebay og PayPal. Har ikke varen kommet etter en viss tid, gir jeg selger beskjed. Venter så ei uke til for å se om den dukker opp. Har den ikke gjort det, har selger refundert hele beløpet eller sendt på nytt.

Eneste gangen det ble litt kluss var da jeg fikk vare som ikke tilsvarte beskrivelse og bilde. Selger svarte da ikke på henvendelse, så jeg la inn en klage, samtidig som jeg ga en meget negativ feedback. Negativ feedback får nemlig de fleste til å reagere rimelig kjapt (denne kan endres i ettertid) Endte med at jeg fikk tilbake pengene, og selger fikk sin positive feedback likevel. Samt at beskrivelser for varer fra denne og rutiner for bildetaking (voldsom photoshopping der i gården) ble endret.

Har kun gode erfaringer. I begynnelsen når jeg bestilte var postboksen min blitt stengt ved en feil, så jeg fikk ikke noen av av varene. Dette var snakk om fra 6 forskjellige selgere. 3 av de fikk varen i retur og sendte den på nytt til meg, mot at jeg betalte to dollar eller noe i postkrav. De 3 andre der hverken jeg eller de aldri så pakken igjen, fikk jeg igjen penger med engang eller tilsendt nytt. Så er ekstremt fornøyd :)

Toll over 200, jeg pleier å kontakte selger og høre om det er mulig at de krysser av på at det er gave, og lav sum om jeg kjøper for mer. Men har og noen ganger handlet for 5-600kr uten å måtte betale toll..
    Mitt hverdagsliv Oppdatert!

Jeg har aldri sagt at jeg er den smarteste kniven i skuffen

Jeg har hatt bare gode erfaringer med kjøp på ebay.

Jeg har opplevd at det er stort sett toll på varer fra USA. Har bestilt endel fra Egypt og Syria, der fikk jeg ikke toll.

Jeg trodde faktisk toll grensen lå på 1000,- jeg... Hvis den er så lav som 200,- så forklarer det hvorfor jeg har betalt toll hele tiden Kjøper jo over 200,- hver gang.

Vet det er flere selgere som ikke vil "lyge" på frakt seddelen, men det skader jo ikke å spørre selgeren først.

Et godt tips er å alltid spørre selgerne hva det blir i frakt. Er ikke alltid det står på salgs siden hva frakten til Norge er. Og det er store forskjeller på frakt prisen, alt ettersom hvor i USA man bestiller fra. Det kan også lønne seg å spørre om selgeren vil sende til europa, selv om det står at de kun selger til amerika. Noen ganger kan man ha flaks.

Frakt tiden har generelt brukt å være ganske lang. Alt fra 3 uker til 1,5 måned. Så man må være tålmodig.

Er ikke toll på hesteutstyr men det er moms, men jeg har sluppet å betale moms i 99% av alle gangene noe har dumpet ned i postkassa mi fra utlandet
    Miriam og AH Riyah

Jeg har forresten vært veldig heldig med leveringstid på de fleste varene, noen har tatt opp til en og en halv måned, men utrolig mye har jeg fått etter bare en uke. Pleier å ligge på 2-3 uker.
    Mitt hverdagsliv Oppdatert!

Jeg har aldri sagt at jeg er den smarteste kniven i skuffen

Queen of the bling smulemor sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lier/Moss
    Alder
    37
    elsker ebay

varer fra hong kong har en pussig tendens til å komme med merkingen "gift" selv om jeg aldri har bedt om det (gidder aldri å styre med den momsgrensa, jeg er stort sett ute etter ting som garantert går over uansett) og de er rå på å sende rekommandert.

på hesteutstyr så er jeg utrolig fornøyd med en selger som kaller seg "saddlery4u", fantastisk service og smørmyk lærkvalitet på det jeg har fått hittil.
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=17&dateline=1184368429
    ...The real devil

Oppdatert 27.04.09

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Ebay hjelp?!
    Av tipsy i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 5
    Siste innlegg: 08-05-2012, 09:50
  2. ebay
    Av nanoq i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 30
    Siste innlegg: 23-02-2010, 22:59
  3. ebay
    Av pelsdott i forumet Diverse
    Svar: 13