Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 33
    fant ikke noe studier, men på hjelmfabrikanten Uvex sine sider står følgende:

3. Is my riding helmet still safe after a fall or impact?
    The protective effect of the helmet can be damaged as the result of a fall or a strong impact, even if there is no apparent external damage. You should definitely replace a helmet after such an event, and never use a helmet which was involved in an accident!

7. How often should I replace my riding helmet?
    Even though the most state-of-the-art uvex materials ensure long-term safety when treated properly, every riding helmet – regardless of the material – should be replaced after 4 to 5 years of average use.
    dette er jo relativt dyre hjelmer, tviler på at de billige er noe bedre eller varer lenger...

(kilde: http://www.uvex-sports.de/en/equestr...-helmet/#c1774)

Signerer Vestbø og flere her: Lærte allerede i 1971 at "Har du ramla av hesten og slått hodet/hjelmen, skal det skaffes en ny!" - enkelt og greit.
    At det har skjedd utvikling av hjelmer siden den tid er selvfølgelig - men regelen står enda ved lag, etter mine begreper: "Fall med knasking av hue' = ny hjelm."
    Ja, da jeg i sin tid var moped-farer, og jeg fikk meg en smekk av en lastebil, var det ikke tvil: Ny motorsykkelhjelm!(Etter at brukket håndleddet hadde grodd, og gipsen var av....)
    Kan forøvrig si at jeg har tatt vare på min gamle ridehjelm som jeg kjøpte i 1970.... - rene antikviteten.
    Dagens hjelm er av langt nyere årgang

Men samtidig så er det jo hjelm industrien som tjener penger på at vi bytter ut hjelmer hele tiden? Er det ikke mulig å lage en hjelm som tåler å ramle i gulvet? Burde vel egentlig klare det i 2012 ?

Jeg tror nok at pappan til Matilde mener godt, jeg tenker litt i de baner at Matilde jo har ekstrem utstyrsdilla ( ) og han synes nok at all handlingen er litt overdreven og at hun derfor kanskje bruker det som unnskyldning for ny hjelm.
    Han skjonner det sikkert naar matilde legger fakta paa bordet.

Husker sosteren min falt av sykkelen da vi var paa vei hjem fra skolen for over 20 aar siden og man brukte disse rosa isopor hjelmene. Isporhjelmen laa sprekt i biter etterpaa ( hun traff en sten med hodet) fikk krafig hjernerystelse og ble bevisstloes, men hjelmen reddet hun. Den hadde nok ikke noe lag utenpaa som hjelmer har i dag men antar isoporen like fullt vil briste.
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

Siter Opprinnelig skrevet av Iberica Vis innlegg
    Men samtidig så er det jo hjelm industrien som tjener penger på at vi bytter ut hjelmer hele tiden? Er det ikke mulig å lage en hjelm som tåler å ramle i gulvet? Burde vel egentlig klare det i 2012 ?
    Jeg tenker det er litt skummelt at tenaarsjenter i dag har mye motepress i stallen og vil ha de dyreste hjelmene grunnet merkefaktor eller utseende. Om de faller av med en hjelm til 5-6000 vil de nok ikke lett gi slipp paa den og heller fortsette ri med den tenker jeg.
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

^ Nettopp derfor jeg unngår å kjøpe "motehjelmer" og generelt hjelmer som koster mer en rundt en tusenlapp. Da gjør det ikke like vondt verken i sjela eller lommeboka når den må byttes ut.
    Miriam og AH Riyah

Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    Jeg tenker det er litt skummelt at tenaarsjenter i dag har mye motepress i stallen og vil ha de dyreste hjelmene grunnet merkefaktor eller utseende. Om de faller av med en hjelm til 5-6000 vil de nok ikke lett gi slipp paa den og heller fortsette ri med den tenker jeg.
    Enig!

Guest
    Guest
    Hjelmer er nå konstruert slik at ved slag så skal det innvendige skallet gå i stykker, for å beskytte hjerneskallen...selvom det er 2012 så er det det som er livreddende. Og man bør greie å unngå at hjelmen ramler i gulvet i tide og utide........

Drar opp igjen denne litt jeg!

Mistet hjelmen min i betongulvet her for noen uker siden, traff ganske godt med den runde siden rett i betongen og vurderer nå å kjøpe ny for sikkerhetsskyld. Hjelmen er 4 år gammel, vært med på noen fall men ingen direkte "hjelmknusere". Rett tanke å bytte ut?

Ja, bytt den ut :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste innlegg: 01-02-2010, 02:14
  2. Kul i bakhodet etter fall
    Av Andrea i forumet Diverse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 03-09-2008, 14:18
  3. Bytte hjelm
    Av Heidiii_ i forumet Utstyr
    Svar: 10
    Siste innlegg: 28-03-2007, 21:07
  4. Redd for å ri etter fall