Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 33
    Husker det var noen her på FH som la ut en youtube-video hvor kraften av et fall var illustrert med hjelm og hva som skjedde i hjelmen, men kommer bare ikke på hvem som la den ut.

Tusen takk for masse svar folkens :) Føler meg ikke så dum som kjøper ny hjelm nå lengre.

Denne her Andrea?

http://www.youtube.com/watch?v=jEyTCjdaVyE
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Ja, tror det var den :)

Guest
    Guest
    Jeg kommer ikke til å ri med denne hjelmen igjen, men min far er uenig og sier at den fint kan brukes fordi man ikke ser noen fysiske skader på den, er jeg teit som ikke tør ri med denne hjelmen lengre?
    Kjenner jeg blir litt sint på far. MEn iallfall, en hjelm vil sjelden synes på at er ødelagt, det er tross alt meningen at materialet inni skal gå, framfor hodet, men det er ikke nødvendigvis skader på utsiden for det. En hjelm skal alltid byttes ut etter et fall, også fra en hylle. For man har ingen garanti for at beskyttelsesevnen fortsatt er der. Jeg mener også at en hjelm er *ferskvare* i den forstand at man bør bytte den etter noen år, men det har jeg ikke noe hold for å si.

MEn etter de fallene du har hatt : ny hjelm !

(jeg mener da virkelig dette gjelder motorsykkelhjelmer osv også )

Materialene svekkes jo over tid, også av vær og vind og sollys, som ridehjelmer ofte blir utsatt for. Kjenner også at jeg blir en anelse forbanna på far. Tror han hadde angret litt på å nekte å kjøpe ny hjelm til deg om du fikk en stygg hodeskade.

Siter Opprinnelig skrevet av mathea m Vis innlegg
    (jeg mener da virkelig dette gjelder motorsykkelhjelmer osv også )
    Ja det gjør det. Bytter MC hjelm minst hvert 3. år.

Syns det er viktig å bytte ut hjelm regelmessig, og ikke minst etter stygge fall ol. En hjelm koster jo såklart litt, men den kan fort bli veldig verdt det! Legger heller noen hundre kroner i en ordentlig hjelm nå og da, istedet for å bli sittende med en hjerneskade og i verste fall være ute av stand til å ta vare på meg selv. Og jeg kjøper heller aldri hjelmer brukt, da man faktisk ikke kan vite med sikkerhet (sjeldent iallefall) at hjelmen ikke har vært ute for hardt vær før.

OT kanskje, men man har vel ingen garanti for at man ikke kjøper en gammel hjelm i butikken? Ikke vet man hvor lenge det er siden de ble produsert, hvor lenge de har ligget på lager eller hvor lenge de har vært i butikken. Burde vært dato stempling på de slik det er på ferskvarer i butikken.

Shenzi
    Guest
    Det skal da være en form for dato-stempling i hjelmer, skal det ikke det?

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Det skal stå produksjonsår i hjelmen. Bytter alltid min hjelm ca hvert 5 år om ingenting har skjedd den før. Koster så lite i forhold til hva hest ellers koster at det er så verdt det.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste innlegg: 01-02-2010, 02:14
  2. Kul i bakhodet etter fall
    Av Andrea i forumet Diverse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 03-09-2008, 14:18
  3. Bytte hjelm
    Av Heidiii_ i forumet Utstyr
    Svar: 10
    Siste innlegg: 28-03-2007, 21:07
  4. Redd for å ri etter fall