Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 29
    Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Sånn er så skummelt... Var med på det engang, hesten lå med myr oppover sidene. Heldigvis fikk den kavet seg opp til slutt!! Godt det gikk bra med alle involverte!

Det der er ekkelt. Når hestene ikke stoler på vår vurdering og tar sånne jump- Ene forhesten min er truende til det, så jeg rir ikke på slike steder.
    Utrolig snillt av han mannen å komme med maskin!

Har gått i myr to ganger med to forskjellige hester, begge gikk tross de ikke ville forde de stolte på meg som leder (det så ut som det var helt vanlig litt myk skogsvei, det var forskjellige steder også)

Snuser rundt med Tapatalk på iPadda
    Traverbloggen- vårt nye liv sammen oppdateres stadig så ta gjerne turen innom :)

Herre! :( Skikkelig guffen opplevelse!

Sank ned i myr med min gamle hest en gang. Han ville ikke over og jeg presset han. Han hadde rett og jeg hadde feil. Etter det presset jeg han aldri. Nektet han å gå et sted gikk vi heller rundt. Jeg stolte på at han visste best og at han ikke køddet.

At jeg stolte såpass på han var jeg veldig glad for da vi var på let etter min onkels okse. Oksen var forsvunnet fra beitet (500 mål) og vi red rundt i flere dager og lette. Et par kilometer fra gården var det en tørr liten myr som hesten min nektet å gå i nærheten av. Tenkte ikke særlig på det annet enn at vi bare gikk rundt. Myren så veldig tørr ut og var knapt 2x2 meter. Ved nærmere sjekk av myren fikk vi et stygt syn... der lå oksen druknet...!

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Huff så skummelt! :( Bra det gikk bra hos dere, her har vi ikke vært like heldig.. Men dog, ikke pga myr, for vi har bare snø vi.. :(
    The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart.

Kjempeskummelt! All ære til dere som klarte å få hesten opp igjen! Ekkelt når hestene bare gir opp sånn... ... ...

Så fantastisk at noen kunne hjelpe! Jeg har selv hatt hest sittende fast i myra i påvente av hjelp. I det tilfellet fant man ikke hvor det ene frambeinet lå fra kneet og ned, så man var redd det var røket tvert av siden det måtte ligge i en merkelig vinkel. Hesten var klar til å avlives før hun plutselig fant flere krefter og vi fikk henne opp. Hadde et nesten-uhell for et par år siden også, men da kom vi oss opp i lag. Myr er farlig altså!

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Mannen med gravemaskinen hadde vært oppe og målt dybden på myra etterpå, og den var HELE 5 METER DYP!!!!

Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    Mannen med gravemaskinen hadde vært oppe og målt dybden på myra etterpå, og den var HELE 5 METER DYP!!!!
    SHIT!!! Sikrer dere myren nå eller??

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. hva MÅ man kunne for..
    Av Nybegynneren! i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 10
    Siste innlegg: 10-06-2010, 11:07
  2. Svar: 47
    Siste innlegg: 08-09-2009, 17:09
  3. Hva gjør du med hesten din etter endt trening?
    Av Sol i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 48
    Siste innlegg: 06-08-2009, 10:00
  4. Hva bør en hest kunne?
    Av Fancypants i forumet Dressur
    Svar: 14
    Siste innlegg: 21-12-2008, 18:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg