Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Kristin og Myrtel

Har da bestemt meg for å legge ut ridebilder av meg og dølahoppa Myrtel her, for å få ris, ros og treningstips.
    Myrtel er da en døl på 7 år, som jeg skal låne med meg på skole. Begynner på naturbruk til høsten.

Har ikke ridd henne så lenge enda, men det virker lovende. Hun er ute av form pga. har stått med føll, men har begynt å trene henne igjen nå.

Myrtel er veldig sprek, og sterk, så jeg sliter litt med det når vi trener på banen. På tur er hun nok ikke fullt så sterk, men har kun skrittet på tur enda. Skal ri tur i dag, så skal prøve å få løpt litt da.

Rir henne på vanlig tredelt-bitt, uten noe form for hjelpemidler.

Blir veldig takknemmelig for hjelp :)
    Sist endret av Kristin&Odin : 06-04-2012 kl 20:03

Ridning 05.04.12
    Trente for det meste på å roe ned traven, og vike for sjenkel. Det som hun gjør når jeg presser lett på henne på høyrehånd er å løpe. Venstre går greit, men hun er stiv på høyre og vil derfor ikke. Tar det rolig, så får håpe hun blir bedre etterhvert. Noen tips til hva jeg kan trene på?

To dårlige galoppbilder

Sånn, det var noen av bildene som ble tatt, så da tar jeg gjerne imot alt av hjelp :)
    Sist endret av Kristin&Odin : 06-04-2012 kl 20:34

Jeg har ingen erfaring med tinypic, kanskje du kan prøve å laste dem opp fra facebook eller photobucket f.eks? Var litt vanskelig å se ordentlig når de var så små :)
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

Ja, jeg prøver på nytt jeg :)

Sånn! Nå har jeg fått det til, så da er jeg klar for ris, ros og hjelp :)

Søt hest!
    Du sitter ganske pent og balansert ser det ut til, men du må tippe om og løfte hendene dine litt :)
    Om hun har gått med føll og skal trenes opp igjen nå, så er det lurt å ta en gjennomgang av henne med veterinær med kirokompetanse og sjekke at det ikke er noen låsninger som hindrer henne i bevegelsene. Da vet du om alt er ok og kan få luket ut det om det er noe som gjør det vanskelig for henne å utføre hva du ber om. Jeg har liten erfaring med at hester ikke vil, men at de ofte blir frustrert om de ikke kan, og prøver å finne andre utveier.

Med denne ville jeg jobbet mye turer, klarting og mosjon for å få henne ned i vekt, i bedre form før jeg ba om mye på banen.

Lykke til, skal bli moro å følge dere.

Tusen takk for svar :)
    Hendene er jeg heldigvis klar over, og jobber med det:)
    Skal snakke med eier, og høre om det er mulig å få henne sjekket. Er helt enig i at det hadde vært lurt!
    Det er som du sier, hun blir frustrert, fant bare ikke på noe bedre å si når jeg skrev :) Hun blir også stresset og prøver å løpe hvis det er noe hun synes er vanskelig. Passer på å ikke be for mye av henne :)

Tror hun blir kjørt en til to ganger i uken, og fremover skal jeg ri henne på tur. Red på tur i dag, og det gikk over all forventning. Hun har et rykte på seg om å stikke, men det gjorde hun ikke med meg. Galoppen ble litt lenger enn planlagt, men hun stoppet så fort jeg virkelig bestemte meg for å stoppe. Blir nok som du sier en del tur, og bakketrening. Jeg er en stor fan av bakketrening, bra for muskler og kondis :)

Tusen, tusen takk for svar :) Skal oppdatere så fort jeg rir henne igjen!

Var hos Myrtel igjen i dag, men ble kun trening på bane. Longerte henne først i skritt og trav, prøvde å roe ned traven og få henne til å slappe av. Tok noen bilder som jeg legger ut i morgen.
    Så skulle jeg ri. Merket fort at hun var mye sprekere enn det hun har vært før. Hun ville bare løpe fort, og ble småsur når jeg holdt henne igjen i traven.
    I skritt gikk hun overraskende bra, spssielt på venstre hånd. Høyre hånd er stiv, men den kommer seg! I trav ville hun som sagt løpe fort, og det tok lang tid før hun roet seg. Følte virkelig at jeg ikke fikk henne til i dag. Ble ingen bilder mens jeg red.

På mandag skal jeg på morgentur i skogen, så oppdaterer igjen da :)

Her er da de få bildene som ble tatt under longeringen. Som jeg sa over her blir det tur i skogen i morgen. Det blir spennende :)

En liten oppdatering: rir nå på tur, og det går veldig bra :) Formen hennes kommer seg, men vi har fortsatt et langt stykke igjen! I går(lørdag) red jeg på tur alene med henne for første gang. Litt kikking, men eller så gikk hun veldig fint :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Kristin & Hremsa
    Av Systri i forumet Ridebilder
    Svar: 43
    Siste innlegg: 19-04-2010, 22:02
  2. Kristin og Hlödver
    Svar: 33
    Siste innlegg: 27-03-2010, 23:04
  3. Kristin & Systri
    Svar: 34