Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 29
    Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3

Er cutting tillatt i Norge?

Jeg syns cutting ser veldig spennende ut men ble fortalt at det ikke er tillatt å drive med cutting i Norge (med levende storfe), stemmer det?

Therese og Bright therese89 sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2008
    Sted
    Bergen
    Alder
    28
    Bilder
    13
    Det stemmer, i alle fall i forhold til det jeg har hørt. Dette pga. dyrevern loven, at man påfører dyrene unødvendig stress når hestene cutter på dem.
    Always look on the BRIGHT side of life! <3

Jeg trodde det var slik at man ikke hadde lov å benytte kveg i konkurransesammenheng jeg, uten at jeg husker kilde eller er noen ekspert på kveggrenene.

Vi fikk endret disse reglene, siden det er lov i hele Europa. Så nå er det fullt lov her også!
    Hollywood og Henriette

Det har vel egentlig alltid vært lov på ens eget kveg. Det jeg har hørt er grunne til at man ikke har hatt Cutting i Norge og på stevner er at det krever en del mer av arenaen i.h.t. høyde på vant, ekstra porter osv.
    Reining er livet :)
    http://chwyo.wordpress.com/

jilmavi
    Guest
    Finst det nokon som driv med cutting då? Det ville iallfall eg likt å prøve! :)

Det har nok vært en misforståelse at det ikke har vært lov med kveggrener i Norge. Dyrevernloven sier at dyr ikke skal plages i utrengsmål. Vi har vel forskjellig oppfatning av hva som er å "plage" dyr.
    Men det skal gjøres ordentlig hvis man skal arrangere konkurranser i Norge. Men det kommer nok igang etterhvert. Det trener for fulle mugger om dagen

Siter Opprinnelig skrevet av jilmavi Vis innlegg
    Det har vel vært et par clinicer på østland den siste tida
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av Quarterbear Vis innlegg
    Det har nok vært en misforståelse at det ikke har vært lov med kveggrener i Norge. Dyrevernloven sier at dyr ikke skal plages i utrengsmål. Vi har vel forskjellig oppfatning av hva som er å "plage" dyr.
    Men det skal gjøres ordentlig hvis man skal arrangere konkurranser i Norge. Men det kommer nok igang etterhvert. Det trener for fulle mugger om dagen

Haha
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

Siter Opprinnelig skrevet av jilmavi Vis innlegg
    Jepp det er clinicer på Stall Hexeberg, men tror disse er ganske fulle så det er vanskelig å få plass.
    Reining er livet :)
    http://chwyo.wordpress.com/

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Interessert i Cutting?
    Av Nancy i forumet Westernridning
    Svar: 0
    Siste innlegg: 18-03-2012, 14:34
  2. Hva er tillatt på stevner??
    Av heidi84 i forumet Dressur
    Svar: 21
    Siste innlegg: 24-03-2011, 23:13
  3. Lite spørsmål om tillatt nyttelast
    Av Nina i forumet Transport av hest
    Svar: 14
    Siste innlegg: 21-06-2008, 19:57
  4. Hva er tillatt i ri med i lave klasser? (jakke)
    Av SafiraogMarthe i forumet Dressur
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-06-2008, 12:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg