Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Aktiv bruker
    Ble medlem
    Jul 2009
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    31

Forsikre 18-årig hest i jernbane-forsikringen?

Hadde for lenge siden lagt fra meg tanken om å forsikre ponnien vår, da han blir 18 i år.. Har alltid hørt at man ikke kan tegne forsikring etter hesten blir 15. Så leste jeg på jernbaneforsikringen sine sider at det kan tegnes forsikring for isl.hest, nordl.hest ++ til og med året de fyller 19. (og den kan gjelde frem ti 25)

Hadde dere gjort det da?

Er det noen her som gidder å lese gjennom vilkårene(sammenligne med hva dere har?)?
    Er ikke vant med dette, så ANER ikke hva det er vanlig å få dekket etc..
    Tusen takk hvis noen gidder :)

Jeg har mine nl-hester forsikret hos Gjensidige - den ene er 21 år, den andre 28 år.
    Da den eldste hadde kolikk for en mnd. siden, har jeg nå fått dekket utgiftene (- egenandel).
    Mora til den eldste var også forsikret der, og hun ble 29, og fikk alle veterinærutgifter dekket, også da hun ble tarmslyngoperert som 20-åring.
    Man får ikke dekket verdi av så gamle hester, men veterinærutgifter dekkes.

Jeg har min quarter på 17 forsikret hos Jernbanepersonalets bank og forsikring. Har ikke hatt noen utbetalinger på den, så vet ikke hvordan de er i praksis. Men pris vs hva den dekket var bedre enn Gjensidige, som jeg hadde før. Har ikke bruksverdi, kun veterinær og død/tap.
    Anbefaler å snakke med selskapet, og få konkret tilbud på forsikring på dyret, så vet du nøyaktig pris.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Jeg tviler på at du får tegnet ny forsikring på dnne hesten som er såpass gammel. Hadde du overtatt en forsikring på en så gammel hest så er det ikke noe problem, men når du ikke har forsikring på den fra før så tror jeg du får problemer. Så spørsmålet er vel aldri om man bør eller ikke bør forsikre - det lønner seg alltid, men det er vel heller snakk om om du får tegnet ny forikring på hensten.

Ville ringt å tatt en prat med de så finner du det ut for sikkert. Jeg forsikret akkurat min der nå, og hun jeg pratet med var kjempeålreit og real! :)
    Har verdens søteste lille "ponnitraver" :) Lille Mega :)

Hvil i fred kjære Proudness 27.05.90 - 07.08.10

Aktiv bruker
    Ble medlem
    Jul 2009
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    31
    Har en nordlandshest, og dette står på sidene deres;
    "Rasene islandshest, fullblodsaraber, shagyaaraber, nordlandshest, fjording, lippizaner og shetlandsponny, kan forsikres frem til hovedforfall det året hesten fyller 19 år. "
    "Forsikringen opphører ved oppnådd alder, avhengig av rase. For rasene: islandshest, fullblodsaraber, shagyaaraber, nordlandshest, fjording, lippizaner og shetlandsponny, opphører forsikringen ved hovedforfall det året hesten fyller 25 år. For de øvrige rasene opphører forsikringen ved hovedforfall ved fylte 22 år." https://forsikring.jbf.no/Forsikring/Kjaledyr/Hest/

Høres jo ut som om jeg kan tegne forsikring :) Har alltid trodd at det ikke går an å tegne forsikring på hester over 16.
    Trinings: Hvor mye betaler du i mnd da?
    Og, hva er det viktig å sjekke om forsikringen dekker?
    Sist endret av Pluto : 18-03-2012 kl 08:31

Jeg har 100.000,- i veterinær og 20.000,- i livs - har ikke bruksverdi. veterinære forsikringene kan fort skyte te værs om det skjer noe. og betaler vel litt over 3000,- i året mener jeg. Andre forsikringsselskaper jeg undersøkte i kom det på det dobbelte med lavere både veterinær og livsforsikring.
    Jeg hadde litt forskjellige spm, om beinbrudd, seneskader og indre medisinsk. og alle de tingene jeg spurte om dekkes det. Var veldig opptatt av det med beinbrudd siden gamle merra brakk beinet¨og måtte avlives, og jeg ikke fikk igjen en dritt av Agria.
    Men må huske at de skal ha veterinær attest om en av summene overstiger 50.000,-.

Men som sagt ville tatt en tlf til de jeg :) har telefon nr til hun jeg pratet med der borte evnt, hu driver med hest selv så skjønner lett å prate med sånn :)

Jo Birre, her får du tegnet forsikring på en nordlandshest på 18. Men jeg vil tippe du må ha veterinærattest pga alder - jeg måtte det selv om summene mine er lavere enn 50 000. Har vel 40 000 på død/tap og 30 000 på veterinærutgifter, og betaler 2200 i året.

Greit å vite hva slags skader den ikke dekker dersom hesten må avlives som følge av skaden, og hva slags veterinærutgifter som ikke dekkes, men kommer an på hva slags konkrete behov du har hva som er viktigst for deg. Transportkostnader, kostnader omkring drektighet/følling, veterinærens reise og medisiner er jo ting som ikke nødvendigvis dekkes i alle typer forsikringer. Og selvfølgelig dekkes heller ikke forebyggende behandlinger, alt av alternativ behandling, rutinemessige ting etc, samt det stilles krav om f.eks stivkrampevaksine for at hesten skal være dekket mot stivkrampe.

Trinings, ikke dekket noe ved beinbrudd? Hvordan hadde det seg?
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Da er det vel bate å forsikre hesten?
    Sist endret av Birre : 18-03-2012 kl 12:22

Det lurte jeg også på. Hoppa var jo gammel, men skulle ikke tro det hadde noe si akkurat.
    Jeg fikk beskjed om at hvis ingen kunne påvise at det var vold påført av 3 person så fikk jeg ikke noe. hesten brakk igrunn beinet på beitet så null penger til meg.
    Blei noe forbanna på Agria da! og bestemte meg fort for at der skulle jeg aldri forsikre hest igjen.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Forsikre bil
    Av IngvildK i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 20
    Siste innlegg: 29-09-2010, 01:29
  2. Forsikre hunden?
    Av Stineln i forumet Andre dyr
    Svar: 35
    Siste innlegg: 01-12-2009, 13:02
  3. Forsikre Po
    Av Kaja&HP i forumet Diverse
    Svar: 4