Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 76

Tråd: Ri åleine?

Shenzi
    Guest
    Å, har ridd myyyyyye alene!
    Og det kommer jeg til å fortsette med. Hvis ikke blir det dårlig med trening på gampen.
    Selv om jeg står på stall med flere andre, så betyr ikke det at det alltid er noen å ri sammen med. Kanskje er jeg eneste i stallen akkurat da, kanskje skal vi gjøre forskjellige ting, eller hestene har forskjellige behov for intensitet på turen.

Ville nok ikke ridd sprang alene (også fordi jeg ikke gidder å hoppe av å styre med hindrene hele tiden), men dressur, kjøring og tur-ridning gjør jeg gjerne alene.
    Om jeg red en hest jeg visste kunne være vanskelig ville jeg kanskje latt være, men da kan det jo hende jeg hadde vurdert å la være å ri den hesten i det hele tatt.
    Unghest ville jeg også vært forsiktig med å ri alene, på tur ville jeg også hatt med noen (andre hester) for unghestens skyld.

Har som regel med meg telefon, men det hender den blir glemt hjemme.
    Og sier sjelden fra hvor jeg drar. Det burde jeg bli flinkere med.

Shenzi
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av jilmavi Vis innlegg
    I Amerika får ein ikkje gå på ski åleine heller, virka det som.
    Eller gå tur alene på sine egne føtter :-p
    (eller vent, var det ikke gå på sine egne føtter i det hele tatt?)

Rir så godt som alltid alene. Har hestene hjemme på gården hos mamma, og det er dårlig med ridekamerater i nærområdet. Flyr land og strand, og ser nå at jeg er elendig på å si fra hvor jeg rir. Det er ikke alltid folk får med seg at jeg er ute med hestene engang, så de eneste sikkerhetstiltakene mine i så henseende, er hjelm og medbrakt mobil.
    .
    - Du setter ikke spor der hvor alle andre går

Min hest går greit alene, men mang en gang har hun vært "guide" og turleder for nye hester på stallen - så de blir kjent i terrenget, i følge med en trygg og rolig hest.
    De siste åra har datter vært rytter på gamla, og noen ganger går det best hvis nyhesten tusler i hæla på gamla, mens andre ganger går nyhesten foran - men den stikker ikke ifra gamla som kommer etter - såsant den oppfatter at den erfarne, gamle hesten er trygg å gå sammen med.
    At noen nye ryttere synes det kan gå litt saaakte, og prøver å løpe hjem, så har de fått problemer med at hestene "kommuniserer", og helst vil holde sammen.
    Hehh - ja, noen ganger har gamla dratt på, og kommet først hjem, hun er nemlig sprekere enn man først antok....

Jeg rir mye alene ja. Har jobbet med det endel etter en ulykke på tur for litt siden(med flere andre ryttere), da hesten min er hyperfølsom på om jeg er usikker eller ikke og "utnytter" det. Men har ikke tenkt til å la ufrivillig skrekk stanse meg i å ri på tur alene, for det ligger hos meg og ikke hesten. Hun er vel strengt tatt verre sammen med andre hester på grunn av et helt vilt konkurranseinstinkt. På banen rir jeg ofte alene, og jeg kan fint finne på å hoppe alene(kan legge til at jeg hopper sånn ca. to ganger i halvåret og aldri mer enn 50 cm ).

Sier heller ikke ifra, på grunn av at når jeg rir alene er det sannsynligvis fordi jeg er alene i stallen. Men har alltid med mobil og hjelm, og sikkerhetsvesten har jeg blitt veldig flink til å bruke etter ulykken. Fikk en liten påminnelse på at ting kan faktisk skje kan man vel si... Men syns det blir litt for dumt å skulle la være å ri ut uten andre, særlig når man har en hest man kjenner/er trygg på.

Jeg rir stort sett alene. Er en sjelden gang jeg har med meg noen eller noen som rir. Var en periode jeg måtte ha med meg noen når jeg skulle ri hesten min, men det var for at han hadde stått lenge og var usikkre på hvordan han villebta det. Nå rir jeg han selv om jeg er aleine, men kun på banen. Ellet når jeg tenker meg om er jeg jo ikke helt alene, er jo alltids noem hjemme på gården da

også andre hester jeg rir, rir jeg stort sett aleine. En gang i blant jeg rir med andre
    Sist endret av LeneHenriksen : 25-02-2012 kl 07:56
    ,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥
    - alt er mulig, det umulige tar bare litt lengere tid!

Du kan ikke trene en hest med høye rop,
    og så forvente at den skal adlyde når du hvisker!

Jøss, så sosiale de er i statene da

Jeg rir alene, og sier ikke i fra hvor jeg rir (for da er jeg som regel alene i stallen også). Skjer ting, så skjer ting... Du kan kjøre av veien en plass i mørket der folk heller ikke finner deg.

Det er en risiko å leve!
    Hollywood og Henriette

Dere som ikke sier fra hvor dere rir, har dere ikke en travle eller noe i stallen da? Sier som sagt ikke alltid fra men hvis jeg sier fra er det ved å skrive opp på stalltavlen.

Siter Opprinnelig skrevet av Felice Vis innlegg
    Dere som ikke sier fra hvor dere rir, har dere ikke en travle eller noe i stallen da? Sier som sagt ikke alltid fra men hvis jeg sier fra er det ved å skrive opp på stalltavlen.
    Rett og slett fordi jeg ikke vet hvor jeg skal ri, tar det på sparket. Rir etter sola og hva som passer meg. Bestemmer meg etterhvert som jeg rir
    Hollywood og Henriette

Jeg trodde jeg red en del alene, men når jeg tenker meg om er det svæært sjeldent det skjer. Som regel er vi to. Kjører heller ikke alene, vertfall ikke hver. Når jeg bodde på Eid var det travbane mellom to staller, og konstant mye hestefolk rundt, så da var det mer ok følte jeg. Men her har jeg alltid med groom.
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Køyre åleine?
    Av Ingvild i forumet Kjøring
    Svar: 26
    Siste innlegg: 25-02-2008, 22:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg