Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 76

Tråd: Ri åleine?

Leste noe om det paa pleasureforum en gang ogsaa, at de unge jentene ( tenaaringene) ikke fikk ri uten tilsyn paa banen paa sine egne hester.
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

jilmavi
    Guest
    Kva gale kan ein pleasurehest gjere eigentleg?

Jeg rir og kjører stort sett alltid alene, men pleier vite hvor jeg skal og mobilen er alltid med.
    Christine og Besta sin hjemmeside:)

Hvil i fred, Sprite Girl<3 03.09.92-13.01.12

Siter Opprinnelig skrevet av jilmavi Vis innlegg
    Kva gale kan ein pleasurehest gjere eigentleg?
    Snuble saaklart !!
    If God made anything more awesome than a horse he kept it for himself.

Jeg rir nesten alltid alene, ofte med en hest på slep og en del klabb og babb i den forbindelse. Gått bra så langt

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    36
    Siter Opprinnelig skrevet av jilmavi Vis innlegg
    I Amerika får ein ikkje gå på ski åleine heller, virka det som.
    I amerika må man bruke vernebriller om de skal slå inn en løs spiker også, så...

Om man går på ski alene i Amerika, så kan vel produsenten av skiskoene saksøkes om en person faller og skader seg også?

Det tryggeste er nok i det minste å gi beskjed om hvor en skal ri, om en rir alene.
    Jeg har alltid på hjelm, og har alltid med mobilen. Skulle det skje noe har jeg i det minste en fair sjanse til å gi noen i området beskjed om hvorjeg evt ligger med brukket bein, eller at hesten er på vei hjem alene.
    Nå rir jeg sjeldent andre hester enn min egen, og han er såpass praktisk innrettet at hus=muligheter for mat. Skulle han dra avgårde stopper han i det minste på første og beste gårdsplass der det befinner seg folk, eller en plass han har fått snop tidligere (og det er ikke få..).

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    9 av 10 ganger rir jeg på tur alene, gjerne langtur opp i mark og terreng. Mest fordi ingen andre vil være med meg på mine turer (i deres øyne er det galskapsturer når vi beveger oss utenfor oppmerket løype ), men også fordi da kan jeg bestemme selv uten å ta noe hensyn.

Bor alene, har hunder og hester alene, så jeg gjør i grunnen alt alene. Og så klønete som jeg er så er det større fare for å ramle ned trappa og brekke nakken enn å ramle av hesten på tur og okke som er jeg alene.

Eneste gangen det har vært skikkelig ekkelt å være alene var da jeg snublet, yep snublet, inne hos hestene og plantet kneet i ei trerot og ikke kom meg opp på lenge fordi jeg holdt på å besvime hver gang jeg reiste meg. Fikk kravlet inn til slutt og satt i en halvtime på gulvet med huet mellom beina før jeg kunne reise meg. Og jeg husker jo aldri å ta med mobil heller. :Ehhh: Burde egentlig ikke få gjøre noe alene jeg, når jeg tenker meg om.

Ismuler i Haavemoen! duredillen sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    32
    Bilder
    105
    Rir mye alene, i alle tempo og vanskelighetsgrader. Bruker alltid hjelm og har alltid med telefon, men ellers tar jeg ikke noen forholdsregler annet enn at sambo vet at jeg er ute. Han ringer alltid sånn litt utpå og spør hvordan det går, hadde han titt flere ganger uten å få svar hadde han reist av gårde for å sjekke, det er jeg ganske sikker på.

Rir ofte alene på bane, rir på tur alene, innimellom med hensikt, for at hesten ikke skal bli avhengig av å ha andre hester til stede. Skal jeg ri langt utenfor allfarvei sier jeg såklart i fra hvor jeg har tenkt å ri osv, men la oss si at jeg rir langs veien og det skulle skje noe, selv om jeg er eneste rytter vil det sannsynligvis komme noen gående/syklende/kjørende rimelig fort som kan hjelpe.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Køyre åleine?
    Av Ingvild i forumet Kjøring
    Svar: 26
    Siste innlegg: 25-02-2008, 22:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg