Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 8 av 8 FørstFørst ... 6 7 8
Viser resultater 71 til 76 av 76

Tråd: Ri åleine?

Opplever ofte at det faktisk er "tryggere" å ri alene på tur.
    Om man rir flere hester på tur oppstår det gjerne en smittende effekt hvis f.eks. en hest skvetter eller tuller. Er man alene kan man enklere kontrollere/korrigere et "skvett" eller ulydighet.

Siter Opprinnelig skrevet av hildevictoria Vis innlegg
    Opplever ofte at det faktisk er "tryggere" å ri alene på tur.
    Om man rir flere hester på tur oppstår det gjerne en smittende effekt hvis f.eks. en hest skvetter eller tuller. Er man alene kan man enklere kontrollere/korrigere et "skvett" eller ulydighet.
    Helt enig med deg! Hender oftere at hestene jeg har ridd har feks løpt ut når vi har ridd med andre, enn alene.

Jeg traver/galopperer oftere med hesten når jeg rir alene, enn med andre. Rir jeg med andre er det mest skritt (sikkert noe med at vi pleier å skravle mye:P), men også en del trav, men galopp er det lite av.

Såklart er det dumt å være alene på tur om det skulle skje noe, men med mobilen i lomma går det som regel greit. Iallefall her på øya er det såpass med folk at man blir oppdaget før eller siden, hehe!
    Sist endret av Kakemonsteret : 01-04-2012 kl 00:56 Årsak: skriveleif

Min hest funker definitivt best alene på tur! Han har kokurranseinstinkt til tusen, så det blir som regel stress.. Litt kjipt er det, hadde vært fint å kunne ri en koselig tur sammen med noen andre. Men jeg liker meg best alene på tur. Og jeg har ikke med meg mobil nei.
    Sigrid og Viks <3
    Blogg

Jeg rir også ofte på tur alene. (blir vel feil å si ofte, siden jeg pr dags dato ikke har hest, men når jeg rir på tur er det som oftest alene) har selvsagt alltid telefon med meg ifall noe skal skje. Er jo nesten umulig å unngå å ri en tur alene nå og da, og uansett så er alt man foretar seg farlig nå til dags.. så tror verken hest eller rytter har vondt av å ta seg en ensom, fredelig tur i skog og mark

Ziwy er kjempesnill i alle situasjoner, både alene å sammen med andre, men foretrekker å ri på tur alene, pga. det Hilde sier, blir som regel en kjedereakson når en hest reagerer :p Å hvis en hest skulle løpe ut, er det vanskeligere med en flokk løpske hester enn en hest som stikker. Man har mer kontroll, for da er faktisk rytteren den eneste flokken hesten har.

For tiden rir jeg ikke så ofte, hesten er i overgangsfase til barfot, og akkurat nå har jeg ikke boots som passer. Trener mye bakkearbeid i stedet, på mer passende underlag.

Men når jeg rir rir jeg mest med andre, men det er av sosiale grunner og ikke fordi hesten ikke takler det. Hesten er mer eller mindre like grei med andre som alene. Likevel kan han bli urolig om det er bare han og en kjempestresset hest, hvis dagsformen ikke er på topp. Uansett om jeg rir alene eller med andre, så har jeg alltid mobil med. Jeg sier som regel fra hvor jeg tenker å ri. Synes alltid det er greit å være føre var

Edit: Jeg rir hovedsaklig bittløst i grime, og avpasser fart/selskap ut fra forholdene.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av ChristineU : 07-04-2012 kl 20:15
    CCV

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Køyre åleine?
    Av Ingvild i forumet Kjøring
    Svar: 26
    Siste innlegg: 25-02-2008, 21:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg