Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 19 av 19
    Ideal kan ofte fungere på korte, brede hester.

Jeg vil også anbefale en Sensation. Jeg har en Senstaion hybrid til min kraftige brede islandshest med kort rygg, og er kjempefornøyd med salen. Mener den kostet rundt 11000,- svenske da jeg kjøpte min i Sverige. Handlet hos Softsaddles.
    Lykkelig islandshesteier til
    Frída fra Lofossen og Glitnir fra Bjørkvang.

Ideal. Har Ideal Icelandic på min korte og brede n/l. 16,5"
    "Baroque'n'roll" - Philippe Karl

Passiersaler og JC-saler
    Globus-saler
    Prestige Hippos
    dere finner meg på www.equiforum.net

Passier har visst kommet med en ny dressurmodell spesielt utviklet for hester med kort rygg. Den heter Passier Compact. Jeg har ikke erfaring med den selv, men Passier er jo kjent for å være et bra merke.

Globus, Jacson, Kent & masters, Albion er de salene jeg kommer på som fåen i et bredt utvalg i bomstr og setestr. Ganske dyre, men god kvalitet og man når mye for pengene i forhold til å kjøpe en billigsal!
    Karoline Bryghaug

Og ideal selvfølgelig!
    Karoline Bryghaug

Amerigo :) Den får du helt tilpasset til hesten. Koster jo litt penger da...

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Akkurat fått tilpasset en Passier til min korte islandshest. Trainers Tyr lå også veldig godt på henne, og var nok enda kortere enn Passieren, denne har jo også utskiftbar bom. Riktignok en islandssal, men veldig stor forskjell fra en dressursal er det ikke. Ville sjekket opp utvalget av islandssaler på Skoies og Tølthester. De finnes i flere prisklasser, og har stort sett veldig kort anleggsflate mot hesten. Du får dem med mye støtte, lite støtte, flatt sete, halvdypt sete, ja, i de fleste varianter.
    JC, Globus, og Horze Combinada er også korte. Søsteren min har sistnevnte til sin korte, brede n/l hest. Vi har ikke riktig fått den til å ligge på den tønneformede saken(sklir fram.. null manke...), så mulig den blir til salgs, pent brukt, ca et halvt år gammel. Combinadaen er kort, allroundsal forresten. Ligger på rundt 8-9000 ny tror jeg.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Sal til hest med kort, relativt rett rygg
    Av StelpaogMalin i forumet Islandshest
    Svar: 3
    Siste innlegg: 28-01-2012, 20:47
  2. Kort man pâ QH
    Av Bea i forumet Westernridning
    Svar: 9
    Siste innlegg: 14-08-2011, 19:00
  3. Kort i huet - kort i minibank...
    Av Tone Kristin i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 21