Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 34 av 34 FørstFørst ... 24 32 33 34
Viser resultater 331 til 340 av 340
    Har lenge sett (og latt meg imponere) av dere som driver med AR, og tenkte at jeg og min nært forestående nye hest skulle prøve oss litt innen AR
    Men, som den newbie vi er trenger vi litt starthjelp! Er det noen i det hele tatt som driver med det i Trondheims-området? Tenkte det var litt lurt å komme seg på et kurs eller fem til og begynne med.. :) Andre tips til hvordan vi så smått kan komme i gang?
    Han er brukt som sprang og dressurhest, men er nå helt ut av trening pga en lang beitesesong
    Sist endret av Peace Of Mind : 11-08-2012 kl 19:02

Det er ganske lang mellom de som rir ren AR i Trondheim, men vi er flere som bruker mange elementer fra det i treningen av hest. Hvor står du oppstallet? Du kan evt sende meg en pm for mer tips og råd:).

Siter Opprinnelig skrevet av Grovegroven Vis innlegg
    De "godkjente" instruktørene vi har her i landet (som jeg vet) er Siri Stenberg som holder til på Østlandet, Kari Steinhovden i Vestfold, Solveig Schacht som fremdeles holder til i Nesbyen (så langt jeg vet) og Monika Müller som bor i Sverige, men hun er veldig ofte i Norge og underviser overalt. Er det flere som har tatt væpnerprøven eller underviser? Vet også at Ragnhild Ekornrud har begynt å undervise etter at hun kom hjem fra Enggården. :)
    .. Må ikke glemme Alexandra da!
    Sist endret av Batmat : 15-08-2012 kl 19:23
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Siter Opprinnelig skrevet av Batmat Vis innlegg
    .. Må ikke glemme Alexandra da!
    Ofc!
    So many times riders attribute bad character to horses having a habit of rebellion, when often it is caused by starting certain work without sufficient preparation.
    Nuño Oliveira
    Bloggen vår!

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    29
    Christina Drangel? Eller driver hun bare med integrert ridning mon tro? Synes hun er 1000 ganger flinkere til å undervise enn Solveig i hvert fall.

Siter Opprinnelig skrevet av Gudhild Vis innlegg
    Christina Drangel? Eller driver hun bare med integrert ridning mon tro? Synes hun er 1000 ganger flinkere til å undervise enn Solveig i hvert fall.
    Hvor holder hun til?

En økt vi hadde på onsdag. Mye feil her og der, spesielt meg på ryggen som blir "fastlåst" og lener meg fremover (synes veldig godt i trav.) Er nok også mye av grunnen til at Max også spenner seg. Noen tips? :)
    So many times riders attribute bad character to horses having a habit of rebellion, when often it is caused by starting certain work without sufficient preparation.
    Nuño Oliveira
    Bloggen vår!

Siter Opprinnelig skrevet av Chevaleresse Vis innlegg
    Det er ganske lang mellom de som rir ren AR i Trondheim, men vi er flere som bruker mange elementer fra det i treningen av hest. Hvor står du oppstallet? Du kan evt sende meg en pm for mer tips og råd:).
    Vi har ikke flyttet til Trondheim enda, men vil stå i Melhus-området regner jeg med. Dette er snakk om en traver jeg overtar nå, hun er ukjørbar (altfor stri) i vogn og er hissig under rytter når det begynner å gå fort også. Og dette sliter på kroppen hennes, både rygg og ben etterhvert.
    Og nå overtar jeg, så tenkte jeg å gjøre noe helomvendinger i treningen på henne, og har sittet og lest om AR i lange tider, og tenkte at denne hesten måtte ha godt av å få prøve seg på det!
    Hun har nok hatt vondt i munn og/eller i kroppen tidligere, og det har gjort til at hun har blitt stri og "løpt" fra problemene, og dette har satt seg i hodet hennes.

Tenkte å prøve meg på long reins først, fra bakken, for å få styrket henne og lært henne alt det grunnleggende. Hva bruker dere under denne treningen (bittløst eller bitt, i såfall hvilket)? Jeg har snakket med ei som underviser litt i Kristiansand, og hun rir på en s-formet kandar fra freehorse og en ridekapsun under, når hun RIR altså. Hva bruker dere?

Siter Opprinnelig skrevet av Peace Of Mind Vis innlegg
    Vi har ikke flyttet til Trondheim enda, men vil stå i Melhus-området regner jeg med. Dette er snakk om en traver jeg overtar nå, hun er ukjørbar (altfor stri) i vogn og er hissig under rytter når det begynner å gå fort også. Og dette sliter på kroppen hennes, både rygg og ben etterhvert.
    Og nå overtar jeg, så tenkte jeg å gjøre noe helomvendinger i treningen på henne, og har sittet og lest om AR i lange tider, og tenkte at denne hesten måtte ha godt av å få prøve seg på det!
    Hun har nok hatt vondt i munn og/eller i kroppen tidligere, og det har gjort til at hun har blitt stri og "løpt" fra problemene, og dette har satt seg i hodet hennes.

Tenkte å prøve meg på long reins først, fra bakken, for å få styrket henne og lært henne alt det grunnleggende. Hva bruker dere under denne treningen (bittløst eller bitt, i såfall hvilket)? Jeg har snakket med ei som underviser litt i Kristiansand, og hun rir på en s-formet kandar fra freehorse og en ridekapsun under, når hun RIR altså. Hva bruker dere?
    Traveren jeg har holdt på med (som snart drar ) har jeg lært inn det meste grunnarbeidet selv uten hjelp fra instruktør. Hovedsaklig har jeg kun brukt kapsunen på ham, iallfall når jeg har holdt på med bakke-og markarbeidet, bitt en sjelden gang når jeg rir (i kombinasjon med kapsun.) Jeg har brukt over et år på det grunnleggende, men dette varierer jo selvfølgelig fra hest til hest. Med en traver som er vant til å gå med hodet opp og spenne underhalsen, så er jo det helt naturlig at man må trene mer på ting enn det andre folk gjør.
    Kandar har jeg ikke satt på ham enda da jeg vil at han skal bli enda mer følsom for sjenkel og sete da jeg fremdeles må bruke kapsunen veldig mye under ridningen, men dette er jo noe du selvfølgelig velger selv, mange bruker kandar veldig tidlig i utdanningen av hesten. Jo bedre hesten kan ting fra bakken, jo lettere er det å utføre det med rytter på toppen.

Max var også løpete av seg og hadde (og fremdeles har) lett for å spenne seg, men det ligger mest i meg da jeg har problemer med ryggen og generelt med det å slappe av. Han fungerer mye bedre uten bitt (når jeg kombinerer med bitt er det enten et rett eller tredelt muffebitt), for så fort jeg tok i bittet, så bærer han med underhalsen og skjelettet, noe som ikke er særlig gunstig i lengden. Dette har ikke noe med kroppen hans å gjøre, men det er jo rett og slett det han har blitt lært opp til etter en lang karriere innen travsporten, så her gjelder det rett og slett å ha mye tålmodighet.
    Nuño Oliveira
    Bloggen vår!

Oiiii lenge siden jeg har skrevet noe her. Men NÅ gleeeeeder jeg meg til å komme i gang igjen Time med Martine L'oursa om halvanne uke!!!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. julepynt bilde tråd
    Av nanoq i forumet Fotoforum
    Svar: 0
    Siste innlegg: 05-12-2009, 10:32
  2. galopp bilde tråd:)
    Av nanoq i forumet Galopp
    Svar: 4
    Siste innlegg: 21-07-2009, 16:27
  3. Rønners bilde og film tråd
    Av Siiilje i forumet Ridebilder
    Svar: 90