Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Behandling av ridestøvler

Hei!
    Kjøpte meg nettopp et par ridestøvler. De er mine første ridestøvler, og jeg er litt usikker på hvordan disse børe behandles for å bevare de best mulig. Det er av typen Mountain horse, så de er av lær. Noen som kan hjelpe en nybegynner??

Tibia
    Guest
    Tørker av mine med en våt klut hver gang etter bruk. Pusses regelmessig med svart skokrem. Passer selvsagt også på å ikke tråkke inne i hesteboksen med dem på, hestepiss er drepen for lær.

Som Tibia skriver over her, så tørker jeg de også av med en fuktig klut etter bruk også smører jeg de inn med Kiwi shoeshine når det trengs. Utenom det (og for å bevare de så lenge som mulig), så kun ri med de! Ikke gå rundt med de i stallen o.l. ::
    Sist endret av Grovegroven : 04-02-2012 kl 20:16
    So many times riders attribute bad character to horses having a habit of rebellion, when often it is caused by starting certain work without sufficient preparation.
    Nuño Oliveira
    Bloggen vår!

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Hehe, gjør ingenting jeg med mine (mountain horse). De lever nå på 4. året og er like hele og gode. Rir med de, og deretter kaster jeg de oppi rotekassen min hvor de ligger til neste dag. Pusses over et par ganger hver sommer pga stevner, men thats it

Jeg har mountain horse som er 8 år gamle. Har ikke vært så flink til å tørke over dem så ofte, men har kun brukt dem til ridning. Pleier å pusse over de med det samme jeg bruker til å pusse hestens utstyr med jeg.
    Disse støvlene har vært i afrika, spania og portugal på tur, de har vært ridd med i all slags vær, og har måttet tråkke i sand og gjørme innimellom. Fremdeles kjempefine, men noe slitt i fargen oppå tåa. Knall kvalitet altså

Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    Hehe, gjør ingenting jeg med mine (mountain horse). De lever nå på 4. året og er like hele og gode. Rir med de, og deretter kaster jeg de oppi rotekassen min hvor de ligger til neste dag. Pusses over et par ganger hver sommer pga stevner, men thats it
    Same shit here
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Du vil være forsiktig med de nå i begynnelsen, og det er helt naturlig. Smør de etter bruk og pass på at det ikke ligger sand og skitt i glidelåsene. Når du tar de av og på så pass på at glidelåsen er trukket helt ned. Bruk gjerne slike "støtte greier" til å ha opp de når de ikke er i bruk..

Men som flere av slabbedaskene over her: Fort gjort at de blir brukt til mer enn kun ridning og blir slengt rundt etter en rideøkt

takk for alle tips!! Nå blir det stell og orden, så håper jeg skoene varer for evig! Iallefall nesten

Mine lærstøvler fra 1983 er like fine. Håndsydde etter mål (uten glidelås).
    De var litt stive til å begynne med, så jeg gikk med dem masse den første tiden, samtidig som de ble smurt inn.
    Når de ikke er på, har jeg sånne gammeldagse skobøyler i foten og som støtte har jeg sammenrullete aviser (da jeg ikke har anskaffet støtter). De blir jevnlig rengjort og pusset, noen ganger med lærolje, andre ganger med svart skopuss. De oppbevares i en liten ryggsekk, sammen med støvlepåtrekkere og støvleknekt.
    Det lønner seg å ta vare på fine og gode ridestøvler.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Behandling av magesår
    Av Bitten&Betty i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 05-09-2009, 08:34
  2. Behandling av forfangenhet
    Av HesteHeidi i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 4
    Siste innlegg: 13-07-2009, 22:39
  3. Irap behandling
    Av ChristineW i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 2