Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 6 av 6

Straightness training

Kom over en blogg her om dagen ang dette, og ville finne ut mer om den slags trening.

Er det noen her inne som driver med den formen innen akademisk? Eller akademisk generellt. Og da gjerne fra bakken/for hånd.

Dette er noe jeg har veldig lyst til og prøve meg på, og tar i mot alle tips og råd med stor takk. Dere kan gjerne også dele bilder og videor event om dere har dette.

Må legge til at jeg har fått øynene litt opp for akademisk etter og lest litt her og der på nett..
    ,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥
    - alt er mulig, det umulige tar bare litt lengere tid!

Du kan ikke trene en hest med høye rop,
    og så forvente at den skal adlyde når du hvisker!

Marijkes Straightness Training er vel ment som et "forstadie" til Akademisk utdanning av hesten. Jeg er ikke medlem av dette selv, men hun sender jo ut diverse teasere på mail titt og stadig. Ser helt greit ut det, og hun når jo ut til veldig mange.

Men det er jo kun nettbasert da, og man skal være ganske flink i utgangspunktet tenker jeg, før man får noe særlig utbytte av det. Mine tanker, i hvert fall. Det som må være hyggelig med det, er jo at man sikkert møter mange fler i startfasen som man kan dele tankene sine med.
    Livet leves forlengs og forstås baklengs

link, film eller bilder av denne formen for trening?

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    link, film eller bilder av denne formen for trening?
    http://www.youtube.com/watch?v=5TA8P...eature=related
    So many times riders attribute bad character to horses having a habit of rebellion, when often it is caused by starting certain work without sufficient preparation.
    Nuño Oliveira
    Bloggen vår!

Jeg bruker dette og det er basis for hvordan jeg arbeider med hestens balanse. Men startet med det før Marijke begynte å legge ut på nett så er noe jeg har "funnet ut" lit selv. Men kjempenyttig med det marijke kommer med!

MEn enig med Rego i at det krever en del forkunnskaper spesielt i å kunne observere hestens bevegelsesmønster og hva som skjer hvorfor.

Jeg bruker denne typen trening mye. Har både E-bok og filmer fra Marijke og hun tar opp mye interessant. Jeg ser mer og mer av hestenes problemer og i kombinasjon med sitsteori kan jeg også se rytterne som sliter både med seg selv om med sine skjeve hester uten å vite hvorfor. Det beste er å bruke teoriene på mine elever og deres hester og se at de får resultater når de kanskje har strevd i åresvis med hesten. Marijke rir jo ofte for Bent Branderup så hennes utgangspunkt er jo hans akademiske ridning med mye fokus på hesten og arbeidet med den fra bakken. For de som synes det virker spennede så er det absolutt noe å utforske mer.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Mikmar (?) Training Bit
    Av Sparkling i forumet Utstyr
    Svar: 11
    Siste innlegg: 18-10-2007, 11:40

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg