Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 38
    Brukes islandshest stigbøyler, veldig fornøyd med det;D

Siter Opprinnelig skrevet av Andrea&Gandur Vis innlegg
    OT, men for en nydelig hest
    Hi hi, jeg veeet

Bruker leddede stigbøyler, og passer til stadighet på at jeg ikke har for mye fot i stigbøylen - hvertfall nå som jeg har unghest og "alt" kan skje. Føler meg trygg med dem og liker de utseendemessig, så jeg tror jeg må gå for et par til til den andre salen snart. :)
    Miriam og AH Riyah

Så det finnes altså leddede sikkerhetsstigbøyler? Det må jo bare være genialt. Anklene mine blir helt ødelagt i de med strikk.

Enda mer OT, hvordan klarer du å holde salen din hvit???

Bruker Sprenger stigbøyler på sprangsalen, vanlige på dressursalen.. Burde ha på noen sikkerhetsbøyler på dressursalen også, siden min hest er en hoppetosk...
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Jeg bruker også de med bøy på utsiden. Har aldri prøvd leddede, samt jeg ikke er trygg på de med strikk. Er de med bur ålreite å ri i, merker man at man har et bur på tåa? Har nemlig vurdert dem..

Å ikke bruke sikkerhetsstigbøyler er ikke et alternativ for meg, da jeg har opplevd å henge etter i stigbøylen i mellom hestebena. Resultat; brudd på hjerneskallen, hjerneblødning på størrelse med et hønseegg og rystelse. Samt noen måneder på sykehus.. Aldri mer. (her var en dårlig ridehjelm inne i bildet også)

Siter Opprinnelig skrevet av Nimbus Vis innlegg

Og for å joine OT bølgen her; Nydelig sal og shabrack også.

Jeg (og sikkert fler) har hengt på slep etter hest med foten fast i en sånn sikkerhetsstigbøyle med strikk.. Så det er ikke alltid de funker. Ene salen har jeg vanlige stigbøyler på og den andre har jeg slike med bøy på utsiden, merker ikke noe forskjell på komforten.

Bruker også islandsstigbøyler, og føler de er sikre nok til at jeg ikke skal bli hengende etter.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Skjønner ikke helt hvordan stigbøyler med strikk kan gi mindre støtte på ankler og bein? Støtter dere foten opp mot utsiden av stigbøylen da, og så blir det ubehagelig fordi ingenting tar imot?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Sikkerhetsstigbøyler.
    Av Reaper i forumet Utstyr
    Svar: 66
    Siste innlegg: 01-05-2013, 09:20
  2. Sikkerhetsstigbøyler - western
    Av Fjellhuldra i forumet Westernridning
    Svar: 2
    Siste innlegg: 03-05-2009, 16:31
  3. Sikkerhetsstigbøyler og joggesko.
    Av Elis&Merita i forumet Utstyr
    Svar: 16