Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 23
    Får jeg spørre... Det ser ut som dere kjemper en del, hånd-munn. Er det farten du vil regulere? Bare lurer litt på hensikten, ser ut som du låser han veldig foran? (nå kikka jeg på videoen fra første dressurøkt).

Helt greit og spørre :) Han har aldri hatt noe problem med farten. Han skulle heller egentlig hatt litt mer fremdrift, noe vi øver på. Jeg har en uvane med å sitte veldi med hendene på den måten jeg gjør på bildene, noe jeg har hatt leenge, som fører til at jeg fort blir litt mekanisk i hånden min, han er veldig myk å treneren min sier også at han har naturlig å veldig lett for å søke ned. Hun sier også at jeg har veldig følsom hånd, å vet å ikke ta for mye eller holde han når jeg får den responsen jeg vil, selvom jeg sliter endel med min egen sits. Hun er fokusert på at han skal gå i ettergift, men han er veldi lett å få ned, han prøver bestandig sitt beste, noe jeg også gjør, til tross for mine stygge uvaner, så prøver jeg så godt jeg kan å rette på det :)

Ai see. Ja ser du blir veldig lav med hånda, og da blir man så klart litt mer låst.

Treningen idag gikk veldig bra, er stolt over hesten min, han tar jo bare alle utfordringer på strak arm. Treneren sa det også, skulle ikke tro at han kom fra banen for ikke så lenge siden :)

Han hopper fint, vi hadde ikke noe vanskelig, bare to kryss faktisk, ett på hver langside. Han landet litt i feil galopp å sånn men det får så være, han hoppet veldig fint. Høyre hånd hadde han litt lett for å lande i kryssgalopp.
    Han har også helt siden jeg fikk han blitt forbanna på galoppsjenkler å fremdriving av galoppen, det har så og si gitt seg på venstre hånd men man ser det ganske tydelig på høyre hånd fortsatt, selvom han er blitt mye bedre.

Har aldri straffet han for noe, bare rost det som er bra. Han er så god :) Gleder meg til neste ukes trening! Da skal vi prøve en annen trener, for å finne ut hva som passer oss best.

FILMEN
    http://www.youtube.com/watch?v=Flvrj...1&feature=plcp

For en absolutt nydelig hest! Han ser så utrolig positiv og glad ut, at man bare gliser når man ser ham

Men jeg må spørre -
    Har sett på begge filmene og må spørre om han er sjekket for låsninger? Synes han ser mye stivere ut på høyre enn venstre - og på jordet når dere galopperer rett frem, går han litt skjevt (på to spor). Det kan også være grunnen til at han bukker litt i spranget på timen deres, og til at han er seig å få frem (galopphest rett fra banen bør VILLE løpe, tenker jeg). Kan han være litt låst i lenden? Han ser ut til å bli veldig glad når han bryter galoppen og får gå i trav (mindre bevegelse i lenden), og det ser ut til at han bryter selv - du har helt slakke tøyler og jeg klarer ikke å se om du bremser fra setet.

Du må ikke ta det feil opp at jeg spør, er av ren og skjær faglig nysgjerrighet og en yrkesskade at når man ser hest i bevegelse, ser man "alltid" noe ::

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Herregud jeg syns abre det er kjempebra med respons! Jeg skal få han sjekket av kiropraktor så fort jeg har mulighet,
    mange av de punktene du tar opp har jeg ikke tenkt på engang! Han er jo veldig tent i å løpe ute. Han bryter ikke av seg selv, å
    er ikke seig selvom det faktisk ser sånn ut, med en gang jeg legger beina rundt han å han 'samler' seg mer går han saktere, men han
    blir også mer irritert så det er jo absolutt en mulighet. Når jeg rir merker jeg STOOR forskjell fra høyre til venstre, han setter emg skikkelig
    til venstre i salen, merker det godt, men er også veldig venstre sterk selv.

Okei, så bra du ikke tar det ille opp :: Tenkte det ville være greit å gå gjennom kroppen hans, gemyttet virker så bra at han kanskje ikke sier ifra med så store ord hvis noe er vondt/vanskelig. På listen på den nettsiden jeg sendte deg på hest.no er det to kiropraktorer listet i Akserhus, begge er veterinærer. De kunne sikkert være fine å kontakte ::

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Spennende hest!

Jeg har ikke så mye kunnskap om dette med omskolering av galopphest, så må spørre litt :)
    Hva er det som omskolerers bort fra denne type hest, og hva tilføres?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

ååå ser ut som han syns det er kjempegøy å hoppe.

Er så flott denne hesten altså :) Bare en liten ting - ligger ikke salen litt langt bak? Med tanke på det de andre over her har sagt så vil en sal som ligger for langt bak bare dobbelt understreke.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Kjenner du Ziwy Skate?
    Av Cecci&fullbl0dsen i forumet Galopp
    Svar: 5
    Siste innlegg: 22-12-2011, 12:32
  2. Cecilie & Dokka
    Av TeamFånna i forumet Ridebilder
    Svar: 8
    Siste innlegg: 25-07-2008, 01:53
  3. Gratulerer med dagen Cecilie<3 (Cecilie&Rocket)
    Av Augustina i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 11
    Siste innlegg: 17-09-2007, 21:57

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg