Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 80
    Bruker reflekser på tur, også om jeg kun rir i skogen (i tilfelle jeg skulle miste hesten somehow og den løper ut på en vei...) Bruker refleks på tur/leietur også på dagtid om det er grått og overskyet.

Beinreflekser, halerefleks, bryste med "pigger", reflekser på grime/hodelag og tøyler, refleks på stigbøylene om jeg har sal, og helst ridedekken med noe mer. Vil ikke ha påkjørt hest :p

Om det er skikkelig mørkt har jeg på oen blinkelys også.

4 beinreflekser, refleksdekken med refleksfortøy, hjelmrefleks, reflekshansker og refleksvest. Og hodelykt. Bruker alt i mørket selv når jeg rir i skogen som er rett bak huset. For selvom jeg aldri har møtt en bil i skogen der kan det jo plutselig skje. Plutselig kan jeg bestemme meg for å ri veien hjem også, ikke alltid jeg planlegger hvor jeg skal ri på forhånd.
    Sist endret av Skjóna : 29-10-2011 kl 22:25

Access Allowed! jankaa sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Nord Odal, Hedmark
    Alder
    25
    To beinreflekser, refleksfortøy på hesten og vest på meg.. Det er i allefall det jeg har. Men, jeg skal gå til innkjøp av mer, for jeg har akkurat flyttet Ace til ny stall, og her må vi gå langs vei for å komme til ridebane/ridehus/turmuligheter. :) Skal kjøpe reflekslendedekken, hjelmrefleks og noen lykter å feste på salen hadde jeg tenkt (sånne røde som bikkjene ofte har). Kommer til å se skikkelig jalla ut, men heller det enn overkjørt!

Some people just need a high five... In the face...With a chair..

-Bruker dette ridedekkenet: http://www.horze.no/Refleks-ridedekk...eflectivehorse Men har tenkt å gå til anskaffelse av et annet, da jeg synes det virker som om dette hemmer bevegelsene til hesten.
    -Beinreflekser på alle 4 bein.
    -Refleksjakke eller refleksvest på meg selv.

uten Akvinn... Akvinn4ever sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Her er refleksene alltid på så lenge det kan bli mørkt mens vi er ute. Må gå langs veien for å komme til både turområder og bane. Bruker;
    - Reflekser på alle 4 beina
    - Refleks festet i dekken eller fortøy foran (skal gå til anskaffelse av refleksfortøy)
    - Refleks festet i halerem på dekken
    - Refleksvest på rytter

Vil gjerne ha på mer, men ser liksom ikke hvor jeg kan få festet det. Har reflekslendedekken, men ponni er klippet og må ha på mer klær enn det, og har enda ikke funnet en lur måte å feste lendedekkenet på da.
    <3Pluto<3

Den mystiske rytteren Rosita! sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Suldal
    Alder
    35
    Bilder
    339
    Bruker alltid refleks på tur i mørket.

- 4 beinreflekser
    - Halerefleks
    - Reflaksfortøy
    - Hjelmrefleks

Avogtil refleksvest også , og hodelykt om jeg skal ri steder uten lys.
    Gjør livet til en fest,ri islandshest

Min lille blogg

Synes det viktigste er at andre trafikanter skjønner at det er en hest som kommer og ikke fotgjengere, så det viktigste er refleksvest på rytter, fortøy, fire beinreflekser og noe i hale eller på lendet så også biler bak og fra siden har forutsetninger for å oppfatte dette.

Bruker refleksvest og hodelykt på meg.
    Bruker reflekssjabrak, beinreflekser(en på framben og en på et bakben), og refleksfortøy på hesten. Hender også jeg bruker refleks på hodelag/tøylene.
    Skal få kjøpt meg refleks til å ha rundt hjelmen, og ett refleksdekken.

BenteB
    Guest
    Brego har på refleksdekken, refleksfortøy og reflekser på framlabbene når vi kjører tur. Hunden har refleksdekken (han går i springer ved siden av vogna), og jeg har refleksvest. I tillegg har jeg satt på lys på den siden av vogna som er ut mot veibanen (altså venstre), et lys fremover og et bakover. Har også reflekser langs hele baksiden av setet på roadcarten, og hodelykt på meg selv som jeg skrur på når vi møter biler.

Føler meg veldig trygg på at vi er godt synlige fra alle kanter :)

Meg:
    *hjelmrefleks
    *refleksjakke

Hesten:
    *Refleks på alle 4 bena
    *refleks på hodelaget
    *refleks dekken
    *refleks fortøy

Vogna
    *Refleks i hjula
    *refleks på bakkanten
    *refleks på skjermene (innkjøpt, ikke fått montert ennå)

På banen (rir sjeldent bane om dagen) bruker jeg ikke refleks, dvs jakka mi er jo på og hjelmrefleksen sitter fast på hele sesongen. Men resten forblir borte. og jeg rir ikke når det er mørkt siden jeg rir på dagen.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvilke boots bruker du ?
    Av Bea i forumet Westernridning
    Svar: 4
    Siste innlegg: 08-03-2011, 17:47
  2. Hvilke reflekser?
    Av Lilleiile i forumet Sikkerhet
    Svar: 80
    Siste innlegg: 31-10-2010, 21:08
  3. Hvilke bitt bruker du ?
    Av MarlenEmilie i forumet Utstyr
    Svar: 58