Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 80

Hvilke reflekser bruker DU?

Vi er jo kommet i en tid der reflekser tas mer i bruk, og mer vil det jo bli utover høst/vinter. Så hva bruker du av reflekser på deg og hesten?

Og bruker dere reflekser kun på tur eller bruker dere det f.eks også på banen (om banen er i nærheten av bil vei), når dere er på jorder (som gjerne dere kan gå rett ut på fra stallen) osv..
    ,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥
    - alt er mulig, det umulige tar bare litt lengere tid!

Du kan ikke trene en hest med høye rop,
    og så forvente at den skal adlyde når du hvisker!

Har dessverre ingen bane i nærheten, men reflekser er på når jeg skal ut å ri på tur eller om jeg skal ut å kjøre. Bruker refleks uansett på denne tiden pga jakt! Kan ikke være forsiktig nok føler jeg:)
    Bruker ridedekken, beinreflekser, forstykke med refleks og evt halerefleks om jeg rir uten dekken. Hender jeg også har refleksgrime under hodelaget:) På meg selv har jeg hjelmrefleks og vest/ jakke. Har kjøpt det meste hos Børjes:)

Brukes kun reflekser når jeg skal ut langs fortau/veien, og det varierer egentlig litt hva jeg bruker. Men alltid refleksdekken og refleksvest, og om jeg skal ut på tur blir det bein og refleksfortøy også.

Siden ejg må ut på veien for å komme til banen også, bruker jeg bestandig reflexer i mørket. Jeg bruker også et refleksteppe eller noe i grått vær som regel.

I mørket bruker jeg:
    - Beinreflekser på alle 4 bein, enten i form av belegg med refleks eller bein-refleksbånd på utsiden av beleggene.
    - Refleks rideteppe, helst gult. Eventuelt ett jeg har med tre store reflekser på hver side bak.
    - Refleks-bryst på hesten
    - Refleksvest/Refleksjakke på meg selv. Og når vinteren kommer er thermoridebiksa mi også med reflekser på beina og i knallgult stoff.

- På ponnien bruker jeg refleksgrime i stedet for refleksbryst.

Her kjører "alle" som idioter, jeg vil ikke at vi skal bli skadet fordi vi ikke synes.
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Bruker ikke når jeg rir på banen, som regel. Kan hende jeg slenger på refleksdekken som lendedekken, for at ponnis skal ha noe varmt over krysset.

På tur er det refleksdekken og fortøy for ponnis, og vest og refleksbånd på rytter (Sånne som ruller seg sammen!) Har ikke fått somla meg til å kjøpe beinreflekser til ponnis, da gamlestallen lå unna veien, så vi rei aldri nær biler. Nå derimot må vi langsmed fortau så og alltid, og da er reflekser et must.
    Keep it natural!

Bruker ikke noe akkurat nå da jeg venter på mine i posten. Men blir til og bruke refleks dekken (den til horze som også går foran), reflekser på alle fire bein og til hodelag/grime/tøyler/leietau/tømmer. På meg selv bruker jeg enten refleks vest eller refleksjakke, avhenger av hvor kaldt det er.

Bruker det på tur og når vi er på jordet (i tillfelle noe skulle skje og hesten stikker). Vil alltid bruke reflekser så fort det begynner og bli litt mørkt, eller om jeg veit det vil bli nokså mørkt innen vi er tilbake. På banen bruker jeg ikke noe (selv om den ligger tett inntill veien. Men både lyset på banen og fra veien lyser GODT opp.
    ,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥

Er jakttider her og, så reflekser skal på når vi beveger oss ut fra stallens område - uansett! Hadde til og med et par jegere som stod og speidet etter elg nede på jordene for noen dager siden..! Derfor går også min med refleksgrime ute, sånn for sikkerhets skyld.

Jeg bruker reflekskopper, beinreflekser, lendedekken, hodelagsrefleser og refleksvest. Mangler halerefleks og refleksfortøy for å ha "full pakke".

Bruker heller ikke på banen selv om den ligger noen meter unna veien. Banen er godt gjerdet inn og har egne lys og attpåtil en opphøyning mellom veien og banen - så om det skulle gå galt vil hesten løpe i stallen og ikke ut på veien. Kommer nok til å bruke lendedekkenet senere i høst/vinter som ridedekken, tenker jeg.
    Miriam og AH Riyah

Og mulig jeg også går til innkjøp av refleks kopper for og ha mer på beina :)
    ,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    33
    Bilder
    6
    Jeg hadde engang noen gode heldekkende belegg med refleks sydd på borrelåsfestene, og disse vil jeg ha igjen, men aner ikke hvor de ble kjøpt! Skal ha kopper også. Men pr dd har jeg kun refleks lendedekken...
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

,¨`·.·´¨,
    `·.¸ Major Tabac ♥

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvilke boots bruker du ?
    Av Bea i forumet Westernridning
    Svar: 4
    Siste innlegg: 08-03-2011, 18:47
  2. Hvilke reflekser?
    Av Lilleiile i forumet Sikkerhet
    Svar: 80
    Siste innlegg: 31-10-2010, 22:08
  3. Hvilke bitt bruker du ?
    Av MarlenEmilie i forumet Utstyr
    Svar: 58